حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۴ Saturday, 17 May , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4878 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 154×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۴
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • کمبود مدرسه و معلم، عامل اصلی دانش‌آموز گزینی در هرمزگان
    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۹:۰۱
    شناسه : 28518
    بازدید 128
    2
    دریانیوز// پدیده دانش‌آموز گزینی در مدارس هرمزگان، به عنوان یک چالش جدی در نظام آموزشی این استان، به وضوح نمایان است. با کمبود بیش از ۲۵۰۰ معلم و بیش از ۶۰۰ مدرسه، کیفیت آموزشی در بسیاری از مدارس به شدت پایین آمده و این موضوع باعث ایجاد نارضایتی در میان والدین و دانش‌آموزان شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پدیده دانش‌آموز گزینی در مدارس هرمزگان، به عنوان یک چالش جدی در نظام آموزشی این استان، به وضوح نمایان است. با کمبود بیش از ۲۵۰۰ معلم و بیش از ۶۰۰ مدرسه، کیفیت آموزشی در بسیاری از مدارس به شدت پایین آمده و این موضوع باعث ایجاد نارضایتی در میان والدین و دانش‌آموزان شده است.

    در این شرایط، مدارسی که به نوعی شهرت دارند یا کیفیت آموزشی بهتری ارائه می‌دهند، به طور طبیعی مورد توجه والدین قرار می‌گیرند و این امر منجر به پدیده‌ای به نام دانش‌آموز گزینی می‌شود.برخی از مدارس غیردولتی و خصوصی هم، به دلیل امکانات بهتر و کیفیت آموزشی بالاتر، به عنوان مقاصد اصلی والدین برای ثبت‌نام فرزندانشان شناخته می‌شوند.

    این مدارس معمولاً برای پذیرش دانش‌آموزان از آزمون‌های ورودی و مصاحبه‌های خاصی استفاده می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود بسیاری از دانش‌آموزان و والدین از ورود به این مدارس محروم شوند. در واقع، این روند به نوعی نابرابری آموزشی دامن می‌زند و دانش‌آموزانی که از شرایط مالی یا آموزشی بهتری برخوردار نیستند، از فرصت‌های برابر برای تحصیل در مدارس با کیفیت محروم می‌شوند.

    این وضعیت نه تنها به نارضایتی والدین و دانش‌آموزان منجر می‌شود، بلکه می‌تواند تأثیرات منفی بر روی آینده تحصیلی و شغلی این دانش‌آموزان داشته باشد. در واقع، دانش‌آموزانی که در مدارس با کیفیت پایین تحصیل می‌کنند، ممکن است در آینده نتوانند به خوبی در بازار کار رقابت کنند و این موضوع می‌تواند به بیکاری و فقر بیشتر در جامعه منجر شود.

    ضرورت دارد که مسئولان آموزشی هرمزگان به این بحران توجه ویژه‌ای داشته باشند و تدابیر لازم را برای رفع کمبود معلم و مدرسه اتخاذ کنند. ایجاد برنامه‌های آموزشی و استخدام معلمان جدید، به همراه بهبود شرایط کاری و آموزشی موجود، می‌تواند به ارتقای کیفیت آموزشی در تمامی مدارس استان کمک کند.

    همچنین، لازم است که امکانات و منابع لازم برای مدارس دولتی بخصوص در مناطق محروم شهری و روستایی استان نیز فراهم شود تا این مدارس بتوانند به رقابت با مدارس دیگر بپردازند و کیفیت آموزشی خود را افزایش دهند.در نهایت، برچیدن پدیده دانش‌آموز گزینی نیازمند یک رویکرد جامع و سیستماتیک است که شامل بهبود کیفیت آموزشی در تمامی مدارس، تأمین معلمان کافی و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه دانش‌آموزان باشد.

    این امر نه تنها به نفع دانش‌آموزان و والدین خواهد بود، بلکه به توسعه پایدار و پیشرفت اجتماعی استان هرمزگان نیز کمک خواهد کرد. با اقداماتی جدی و مؤثر، می‌توان به یک نظام آموزشی عادلانه و کارآمد دست یافت که در آن همه دانش‌آموزان، صرف‌نظر از شرایط اقتصادی و اجتماعی، بتوانند از فرصت‌های برابر برای تحصیل و رشد بهره‌مند شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.