حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۴ Saturday, 10 May , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4825 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 152×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۴
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • جهنم داغ هرمزگان؛ دانش‌آموزان  در گرما و قطعی برق امتحان می‌دهند!
    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۰
    شناسه : 28179
    بازدید 123
    0
    دریانیوز// در شرایطی که در بسیاری از نقاط کشور، دانش‌آموزان در آرامش و با دسترسی به امکانات اولیه، مانند برق و تهویه مناسب، مشغول به تحصیل هستند، دانش‌آموزان هرمزگانی در شرایطی بسیار دشوار و غیرقابل تصور قرار دارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در شرایطی که در بسیاری از نقاط کشور، دانش‌آموزان در آرامش و با دسترسی به امکانات اولیه، مانند برق و تهویه مناسب، مشغول به تحصیل هستند، دانش‌آموزان هرمزگانی در شرایطی بسیار دشوار و غیرقابل تصور قرار دارند.

    این شرایط به‌ویژه در فصول گرم سال که دمای هوا به شدت بالا می‌رود، شدیدتر می‌شود. قطعی‌های مکرر برق، گرمای شدید هوا و خرابی‌های مکرر کولرها در کلاس‌های درس وبی کولری برخی کلاس ها، همه این‌ها عواملی هستند که شرایط تحصیل را برای این دانش‌آموزان به یک جهنم تبدیل کرده است.

    در چنین شرایطی، تمرکز بر درس و یادگیری برای این دانش‌آموزان تبدیل به یک چالش واقعی می‌شود.یکی از مشکلات اساسی، قطعی‌های مکرر برق است که در تابستان‌های هرمزگان به‌طور مرتب اتفاق می‌افتد. این قطعی‌ها باعث می‌شود که در بسیاری از خانه‌ها و مدارس، دانش‌آموزان نتوانند به‌درستی درس بخوانند.

    برق برای روشنایی، تهویه و وسایل دیگر موردنیاز برای تحصیل، از ضروریات است و بدون آن، درس خواندن در گرمای شدید عملاً غیرممکن می‌شود. برای دانش‌آموزانی که در کلاس‌های درس با گرمای طاقت‌فرسا و شرایط بد تهویه مواجه هستند، شرایطی که در آن باید به یادگیری ادامه دهند، به‌شدت آزاردهنده و طاقت‌فرسا است.مسئله دیگری که در این وضعیت مطرح می‌شود، خرابی برخی کولرهای کلاس‌ها است.

    در مناطقی که دما به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، کولرهای کلاس‌های درس باید در وضعیت عالی کار کنند تا حداقل شرایط را برای تحصیل فراهم آورند. اما خرابی مکرر این کولرها، دانش‌آموزان را مجبور می‌کند که در فضایی کاملاً غیرقابل تحمل درس بخوانند. این موضوع باعث کاهش تمرکز و کیفیت یادگیری دانش‌آموزان می‌شود و حتی ممکن است به مشکلات جسمانی مانند گرمازدگی و بی‌حالی منجر شود.

    آیا در چنین شرایطی، دانش‌آموزان پایتخت یا دیگر شهرهای بزرگ کشور با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستند؟ به‌طور قطع نه. در بسیاری از این شهرها، امکانات بهتر و شرایط زندگی مناسب‌تری برای دانش‌آموزان فراهم است. برق به‌طور منظم تأمین می‌شود، کولرهای کلاس‌ها به‌طور معمول در وضعیت خوبی قرار دارند و دمای هوا نیز به‌طور قابل توجهی پایین‌تر از مناطق گرمسیری مانند هرمزگان است.

    بنابراین، درک شرایط تحصیل در هرمزگان و مقایسه آن با شرایط پایتخت یا دیگر مناطق، نشان‌دهنده ناعدالتی آموزشی است که در این مناطق وجود دارد.در نهایت، این شرایط به نوعی ناعدالتی آموزشی در هرمزگان افزوده می‌شود. تحصیل باید در محیطی مناسب و عادلانه انجام گیرد، اما وقتی که دانش‌آموزان هرمزگانی باید در شرایط جهنمی و در گرمای بی‌رحم برای یادگیری تلاش کنند، این موضوع نشان‌دهنده بی‌توجهی به نیازهای اساسی این دانش‌آموزان است.

    مسئولان باید اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت مدارس و فراهم کردن امکانات اولیه آموزشی در این مناطق انجام دهند تا دانش‌آموزان هرمزگانی بتوانند در شرایطی عادلانه‌تر و به دور از فشارهای اضافی، به تحصیل بپردازند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.