حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • احداث لاک پشتی  بیمارستان نفت ستاره خليج فارس
    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۵۱
    شناسه : 2091
    بازدید 1811
    11
    احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در سال گذشته در اظهاراتی، به شدت نسبت به مدیریت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس انتقاد کرد و در بخشی از این انتقادات خود گفت: «در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی 3 سال است که قرار است تا با پیگیری‌های شخص استاندار و مجمع نمایندگان استان بیمارستانی ساخته شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در سال گذشته در اظهاراتی، به شدت نسبت به مدیریت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس انتقاد کرد و در بخشی از این انتقادات خود گفت: «در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی ۳ سال است که قرار است تا با پیگیری‌های شخص استاندار و مجمع نمایندگان استان بیمارستانی ساخته شود. آخرین وضعیت آن را پیگیری کردم که اکنون تعطیل است. کاری که هنوز تمام نشده را به رخ مردم می‌کشند. همان سهم شما از ارزش افزوده و مالیات اگر به استان می‌رسید، بسیاری از مشکلات و کمبودهای مردم رفع می‌شد.» درحالی بیمارستان ۲۶۴تختخوابی که توسط پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در سال۹۷ کلید خورد و مدیرعامل سابق این پالایشگاه اعلام کرده بود این بیمارستان تا پایان سال۹۸ به بهره برداری می رسد که بعید بنظر می رسد با این روند حتی در سال ۱۴۰۱ این بیمارستان به بهره برداری برسد. البته سال گذشته بدنبال انتقادات گسترده ای که به این پالایشگاه شد، پالایشگاه نفت ستاره نیز تبلیغات گسترده ای را در حوزه های مختلف و از جمله احداث این بیمارستان داشت که عملاً این بیمارستان هنوز تکمیل نشده است.

    متاسفانه در مقطع زمانی طولانی در سال های گذشته روند احداث بیمارستان متوقف شده بود که با پیگیری های چندباره احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، باری دیگر ساخت و ساز این مرکز درمانی ادامه یافت که البته بنظر می سد این روند بسیار کند است و نیاز است این پالایشگاه به تعهدات خود در ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی خود برای ساخت این بیمارستان عمل کنند و بدعهدی نکند وسریعتر بیمارستان را تکمیل نموده و به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل دهد. پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان یکی از بنگاه های صنعتی استان که نقشی ملی و بین المللی دارد، اما آنطور که مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان هم سال گذشته اعلام کرد، مانند برخی دیگر صنایع فعال در استان برخلاف قانون مالیات های مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده اش را در خارج از استان پرداخت کرده است که مالیات بر ارزش افزوده یک سال پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ۱۷۰۰میلیارد تومان اعلام شده است . البته رئیس سازمان امورمالیاتی کشور هم در مصاحبه با خبرنگار ما اعلام کرد که مالیات و عوارضی که حق استان است و اگر در خارج از استان پرداخت شود، به استان برگردانده می شود که می طلبد مسئولان مربوطه در استان پیگیری نمایند تا حق استان محقق گردد. متاسفانه صنایع فعال در هرمزگان در دو سه دهه اخیر حتی نیروهای موردنیازشان را از خارج از استان تامین کرده اند و همین مسئله باعث شده است که هرمزگان در صدر استان های بيکار کشور بایستد.

    از طرفی دیگر این صنایع حتی حاضر نیستند بر اساس قانون مالیات های مستقیم، مالیات و عوارض شان را در استانی که فعالیت دارند، پرداخت نمایند. از طرفی دیگر در انجام مسئولیت های اجتماعی شان هم حضورشان بسیار کمرنگ است که بحمدالله دستگاه قضایی نیز به این حوزه ورود کرده است و پرونده های مالیاتی بیشتر شرکت ها و صنایع فعال در هرمزگان به استان برگشت داده شده است و می طلبد پرونده مالیاتی تمام صنایع، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی فعال در استان به هرمزگان برگردانده شود وحساب های بانکی و امور بیمه ای شان نیز در استان باشد. سال گذشته در حالی مالیات بر ارزش افزوده پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در استان پرداخت نشد که در حوزه سلامت و عمران و آبادانی پروژه ها توسط شهرداری ها و دهیاری ها با مشکل مواجه بودیم. دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بدهکاری زیادی را به شرکت های دارویی داشت و دارو به دانشگاه داده نمی شد تا برای بیماران مختلف و بخصوص کرونایی ها در بیمارستان ها استفاده‌کننده و بیماران کرونایی مجبور بودند داروها را بصورت آزاد تهیه کنند که هزینه سرسام آوری داشت و برخی توان تامین این داروها را نداشتند و برخی بیماران هم جان دادند.

    درصورتیکه یک درصد از ۹درصد مالیات برارزش افزوده، سهم سلامت استان است که اگر این مبالغ هنگفت و چشمگیر مالیات بر ارزش افزوده توسط پالایشگاه نفت ستاره و سایر صنایع به استان پرداخت می شد، بطور حتم در جلوگیری از تحمیل هزینه بر بیماران و مرگ برخی ازآنها جلوگیری می شد و پروژه های عمرانی در شهرها و روستاها از محل سه درصد عوارض از مالیات برارزش افزوده اجرا می شد. در حال حاضر نیز انتظار می رود پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به روند احداث این بیمارستان در مجتمع آموزشی درمانی پیامبر اعظم(ص) و جنب بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس شتاب دهد و روند لاک پشتی ساخت و ساز این بیمارستان تداوم نیابد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.