دریانیوز// مدیرکل تأمیناجتماعی استان هرمزگان در نشست خبری با خبرنگاران استان ضمن تشریح عملکرد سال گذشته و برنامههای پیشرو، اعلام کرد که بالغ بر یک میلیون و سی و دو هزار نفر در استان تحت پوشش این سازمان قرار دارند که معادل۵۰ درصد جمعیت استان هرمزگان است.
به گزارش خبرنگار دریا ؛ عباس اکبری با بیان اینکه در استان هرمزگان حدود ۳۱ هزار کارگاه فعال مشغول به فعالیت هستند افزود: از این تعداد قریب به ۱۱ هزار کارگاه در زمره کارگاههای مشمول معافیت بیمه ای سهم کارفرما قرار دارند.اکبری درباره خدمات سازمان گفت: سازمان تأمیناجتماعی در سه بخش اصلی تعهدات کوتاهمدت، تعهدات بلندمدت و خدمات درمانی به جامعه هدف خدمترسانی میکند.
وی افزود: در بخش تعهدات کوتاهمدت، در سال گذشته ۲۳ هزار سند پرداختی صادر شده است که شامل پرداخت هدیه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک بارداری، هزینه وسایل کمک ورزشی، هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، کمک هزینه مراسم ترحیم، غرامت نقض عضو و … میباشد.
اکبری در خصوص تعهدات بلندمدت خاطرنشان کرد: در این بخش نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده و پرداختیها در سال گذشته به ده همت رسیده است که رشد ۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن داشته است.وی به بیمه بیکاری به عنوان یکی دیگر از خدمات سازمان اشاره و اظهار کرد: این بیمه به افراد کمک میکند تا در مدت بیکاری بتوانند مخارج زندگی خود را تأمین کنند.
اکبری همچنین به حرکت سازمان به سمت ارائه خدمات غیرحضوری تأکید کرد و گفت: در سال گذشته ۱۴۵هزار سرویس برای بیمهشدگان، ۱۵ هزار سرویس غیرحضوری برای مستمریبگیران و ۱۴۵ هزار سرویس غیرحضوری برای کارفرمایان ارائه شده است.
مدیرکل تامیناجتماعی هرمزگان از انجام همسانسازی ۴۰ درصدی حقوق مستمریبگیران نیز خبر داد و گفت: در سال گذشته این همسانسازی با چهل درصد آغاز و امسال نیز سی درصد انجام شد و در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی به برخی اقدامات سازمان تامیناجتماعی در سال گذشته اشاره و بیان کرد: طرح کرامت رضوی برای اعزام جمعی از بازنشستگان به مشهد مقدس، پرداخت تسهیلات به مستمریبگیران و اجرای طرح تقدیر از کارفرمایان نمونه از جمله دیگر برنامههای سازمان بوده است.
عباس اکبری با اشاره به رضایت مخاطبان گفت: استان هرمزگان در سال گذشته جزو سه استان برتر کشور در حوزه رضایت مخاطبان بوده است و در همین مدت، ۸۶۸۴ تماس با سامانه ۱۴۲۰ برقرار شده است. وی اپلیکیشن «تامین من» را یکی از راههای ارتباطی مدرن سازمان دانست و افزود: پس از واریز حق بیمه، پیامک ماهیانه برای بیمهشدگان ارسال میشود که حاوی اطلاعات دقیق و شفاف است و اگر بیمهشدگان مغایرتی در نام کارگاه، عنوان شغلی و مبلغ دستمزد مشاهده نمایند میتوانند به سایت سازمان مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.
مدیرکل استان هرمزگان برنامههای سال جاری را شامل پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان و مستمریبگیران، اجرای طرح شناسایی بیمهشدگان جدید به دلیل افزایش بازنشستگان، متناسبسازی حقوق بازنشستگان و ۲۰ طرح تحولی برای تقویت خدمات عنوان کرد.
اکبری به حوادث تلخ سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: حادثه بندر شهید رجایی یکی از این موارد بود که از ابتدا سازمان تأمیناجتماعی در بخشهای درمانی و بیمهای حضور داشت. خدمات بیمهای برای آسیبدیدگان و احکام مستمری برای متوفیان به سرعت برقرار شد، حتی برای افرادی که در استانهای دیگر بیمهپردازی میکردند، بدون نیاز به حضور خانواده آنها پرونده تشکیل و مستمری آنها برقرار شد.
وی افزود: پشتیبانی از کارگاههای آسیبدیده، پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیمهشدگانی که کارگاهشان آسیب دیده بود، کمک هزینه مراسم ترحیم برای خانوادههای متوفیان و کمک هزینه غرامت ایام بیماری از دیگر اقدامات حمایتی بود که در این حادثه صورت گرفت.
اکبری همچنین به حادثه تجاوز دشمن اشاره کرد و بیان داشت: در این شرایط حساس سازمان با اقدامات ویژه، باعث پایداری سیستم شد و اطمینان حاصل کرد که هیچ مشکلی برای جامعه هدف پیش نیاید.
وی از پرداخت حقوق مستمریبگیران و بازنشستگان قبل از موعد مقرر در زمان جنگ خبر داد و افزود: به منظور حمایت از کارگاهها، تمدید مهلت واریز حق بیمه برای آنها نیز در دستور کار قرار گرفت و مهلت یک هفتهای برای همه و در مواردی دو هفتهای برای برخی کارگاهها در نظر گرفته شد.
اکبری به چالشهای پیشروی سازمان اشاره کرد و گفت: ۶.۵ همت مطالبات از کارگاههای مختلف در استان داریم که از آنها درخواست میکنیم هر چه سریعتر تعیین تکلیف نمایند.
همچنین بازنشستگی پیش از موعد یکی از مشکلات استان است که ۶۲ درصد بازنشستگیها به صورت پیش از موعد انجام میشود و معضلات فرار بیمهای و دستمزدهای غیرواقعی و غیرمتعارف از دیگر چالشهای سازمان تامیناجتماعی میباشد.
ثبت دیدگاه