حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۸ تیر , ۱۴۰۴ Saturday, 19 July , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 5232 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 156×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۴
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • لزوم افزایش نظارت بر نمایندگی‌های خودروسازی در هرمزگان
    ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۸:۲۳
    شناسه : 30743
    بازدید 120
    0
    دریانیوز// استان پهناور و پرجمعیت هرمزگان، به دلیل گستردگی جغرافیایی و شرایط خاص اقتصادی، نیازمند خدمات گسترده و باکیفیت در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت خودرو است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// استان پهناور و پرجمعیت هرمزگان، به دلیل گستردگی جغرافیایی و شرایط خاص اقتصادی، نیازمند خدمات گسترده و باکیفیت در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت خودرو است.

    با این حال، طی سال گذشته و امسال گزارش‌های متعددی از سوی شهروندان درباره نارضایتی از خدمات نمایندگی‌های شرکت‌های خودروسازی در این استان منتشر شده است که متأسفانه تاکنون اقدام مؤثری از سوی دستگاه‌های مسئول و نظارتی مشاهده نشده است.

    در استان هرمزگان تنها یک نمایندگی رسمی شرکت کرمان موتور فعالیت می‌کند و این محدودیت، مشکلات عدیده‌ای را برای دارندگان خودروهای این برند ایجاد کرده است. یکی از مهم‌ترین مشکلات، تاخیر طولانی در تأمین قطعات مورد نیاز برای تعمیرات است که در برخی موارد به ماه‌ها می‌رسد و موجب می‌شود مالک خودرو قادر به استفاده از خودروی خود برای مدت طولانی نباشد.

    این امر نه تنها نارضایتی شدید مشتریان را به دنبال داشته، بلکه آسیب جدی به اعتبار شرکت‌های خودروسازی و نظام خدمات پس از فروش وارد کرده است.نمونه بارز این مشکلات را می‌توان در گلایه یکی از مشتریان شرکت کرمان موتور مشاهده کرد که شرح می‌دهد: «دو سه ماه پیش از پایان سال ۱۴۰۴، خودرویم دچار صدایی در بخش اگزوز شد و به نمایندگی حاج ملک کرمان موتور مراجعه کردم.

    مشکل به دلیل نبود عایق حرارتی اگزوز تشخیص داده شد و ثبت درخواست ارسال قطعه شد. به دلیل نگرانی از تشدید مشکل، کمتر از خودرو استفاده کردم اما قطعه مورد نیاز ماه‌ها تأخیر داشت. نهایتاً در اردیبهشت پیام دریافت کردم که قطعه آماده است ولی پس از دریافت نوبت و مراجعه به نمایندگی، اعلام شد اگزوز باید تعویض شود و جوشکاری خارج از نمایندگی باعث خروج خودرو از گارانتی می‌شود.

    مجدداً درخواست تعویض قطعه ثبت شد ولی پس از گذشت دو ماه هنوز قطعه ارسال نشده است. نمایندگی نیز پیگیر ارسال قطعه نیست و تماس‌ها با کارخانه بی‌پاسخ مانده است. در نتیجه خودرو شش ماه بلااستفاده مانده و هیچ مرجعی پاسخگوی این مشکلات نیست.»

    این تنها یک نمونه از صدها گلایه و گزارش مردمی است که نشان‌دهنده ضعف جدی در نظام خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور در هرمزگان است. محدود بودن تعداد نمایندگی‌ها، نبود نمایندگی در شرق و غرب استان، تأخیرهای بی‌دلیل در تأمین قطعات و کمبود پاسخگویی، موانع جدی بر سر راه خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان است.

    انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستگاه قضایی، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر نهادهای نظارتی ضمن افزایش نظارت‌های خود بر عملکرد نمایندگی‌های خودروسازی، بازدیدهای میدانی منظم و پیگیری جدی شکایات مردمی را در دستور کار قرار دهند.

    همچنین لازم است نمایندگی‌های کرمان موتور در استان به ویژه در مناطق شرق و غرب هرمزگان توسعه یابد تا دارندگان خودرو بتوانند در کمترین زمان و با کیفیت مطلوب خدمات مورد نیاز را دریافت کنند. در نهایت، حمایت از مصرف‌کنندگان و تضمین حقوق آنان، محور اصلی اصلاحات در حوزه خدمات پس از فروش خودرو در استان هرمزگان باید باشد.

    بی‌توجهی به این موضوع نه تنها موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود، بلکه به سلامت بازار خودرو و اعتبار برندهای خودروسازی لطمه وارد می‌کند. بنابراین انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط ضمن اقدام عاجل، شرایطی فراهم آورند تا صدای مردم شنیده شده و مشکلاتشان برطرف گردد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.