حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۲ مرداد , ۱۴۰۴ Sunday, 3 August , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 5313 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 160×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۴
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • فریاد بی‌صدای مصرف‌کننده در هرمزگان؛ وقتی خودروسازان و نمایندگی‌ها پاسخگو نیستند!
    ۱۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۹:۵۲
    شناسه : 31156
    بازدید 123
    0
    دریانیوز// سال‌هاست که مردم استان هرمزگان در مواجهه با خدمات خودرویی، یکی از تلخ‌ترین تجربه‌های خود را پشت سر می‌گذارند؛ نه نمایندگی‌های خودروسازان پاسخگوی نیازهای مشتریان هستند و نه شرکت‌های خودرویی کوچک‌ترین اهمیتی به مردم می‌دهند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// سال‌هاست که مردم استان هرمزگان در مواجهه با خدمات خودرویی، یکی از تلخ‌ترین تجربه‌های خود را پشت سر می‌گذارند؛ نه نمایندگی‌های خودروسازان پاسخگوی نیازهای مشتریان هستند و نه شرکت‌های خودرویی کوچک‌ترین اهمیتی به مردم می‌دهند.

    در این میان، دستگاه‌های نظارتی که وظیفه اصلی‌شان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است، به طرز عجیبی در برابر این وضعیت نابسامان سکوت کرده‌اند. سکوتی که نه تنها قابل توجیه نیست بلکه کاملاً تامل‌برانگیز است.مشتریان خودرو که برای دریافت خدمات به برخی از نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنند، با جمله تکراری و ناامیدکننده‌ای مواجه می‌شوند: «لوازم یدکی باید از شرکت ارسال شود.»

    اما وقتی ارسال قطعات ضروری، ماه‌ها طول می‌کشد، خودرو در این مدت تبدیل به تکه‌ای آهن بی‌استفاده می‌شود که تنها در پارکینگ خاک می‌خورد. آیا این عدالت است که مردم هرمزگان باید برای قطعه‌ای مثل اگزوز، ماه‌ها منتظر بمانند و زندگی‌شان فلج شود؟ از سوی دیگر، به رانندگان اجازه داده نمی‌شود که خودرو را در تعمیرگاه‌های غیرنمایندگی تعمیر کنند یا قطعات را از بازار آزاد تهیه کنند، چرا که تهدید به قطع گارانتی می‌شوند!

    این یعنی اسیر شدن مشتریان در یک حلقه بسته و بی‌رحم که هیچ راه‌حلی جز تسلیم ندارد.شرکت‌هایی مانند کرمان موتور که تنها یک نمایندگی در استان دارند، با این حجم تقاضا و نیاز مردم چگونه می‌خواهند پاسخگو باشند؟ وقتی نمایندگی‌ها حتی نمی‌توانند قطعات ضروری را به موقع تامین کنند، چگونه می‌شود از آنها انتظار خدمت‌دهی داشت؟

    اما بزرگ‌ترین سوال این است: چرا دستگاه‌های نظارتی که موظف به حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هستند، هیچ واکنشی به این وضعیت نگران‌کننده نشان نمی‌دهند؟ چرا هیچ اقدام جدی برای کنترل و برخورد با این شرکت‌های خودرویی صورت نمی‌گیرد؟ سکوت آنها باعث شده حقوق مردم هرمزگان کاملاً نادیده گرفته شود و آنان در برابر ظلم و سوءمدیریت شرکت‌های خودروساز تنها بمانند.

    اگر حمایت از مصرف‌کننده در هرمزگان معنایی داشته باشد، باید همین حالا دست به کار شد و با قاطعیت با این بی‌نظمی‌ها برخورد کرد. مردم حق دارند خدمات مناسب، قطعات کافی و پاسخگویی مسئولانه دریافت کنند؛ نه اینکه مجبور باشند ماه‌ها خودروهای خود را به حال خود رها کنند و در برابر تهدیدات نمایندگی‌ها دست بسته باشند.

    دستگاه‌های نظارتی! سکوت شما به مثابه تأیید این وضعیت اسفناک است؛ پس قبل از آنکه دیر شود، وظیفه خود را انجام دهید و به حمایت واقعی از حقوق مصرف‌کنندگان هرمزگان بپردازید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.