حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۴ تیر , ۱۴۰۴ Tuesday, 15 July , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 5212 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 156×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۴
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سازمان تأمین‌اجتماعی در رضایتمندی مردم نقش کلیدی دارد
    ۲۴ تیر ۱۴۰۴ - ۹:۵۶
    شناسه : 30630
    بازدید 124
    0
    نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان: دریانیوز// به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی، مدیران و کارکنان سازمان تامین‌اجتماعی در استان هرمزگان با حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی، مدیران و کارکنان سازمان تامین‌اجتماعی در استان هرمزگان با حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.

    به گزارش خبرنگار روزنامه دریا؛ نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، ضمن تبریک این مناسبت، بر جایگاه ویژه سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان نهادی با ارتباط مستقیم و گسترده با مردم تأکید کرد و گفت: رضایتمندی مردم از خدمات این سازمان می‌تواند تاثیر بسزایی در مسائل سیاسی و اجتماعی داشته باشد.

    حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده افزود: پیگیری مطالبات تامین اجتماعی و وصول به‌موقع آن‌ها از سوی کارگاه‌ها و مسئولان مرتبط، لازمه ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف و افزایش رضایتمندی عمومی است.حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ادامه داد: وجود افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در استان که بیش از نیمی از جمعیت هرمزگان را در بر می گیرد نشان‌دهنده اهمیت و گستردگی فعالیت این سازمان است.

    وی شفاف‌ سازی را یکی از اصول مهم در مدیریت این سازمان دانست و بیان کرد: باید حتی مشکلات و چالش‌ها به صورت شفاف با مردم در میان گذاشته شود، چرا که این شفافیت موجب همراهی و حمایت بیشتر جامعه هدف خواهد شد.امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: هر چه مردم بیشتر از خدمات و برنامه‌های سازمان آگاه باشند، همکاری و همدلی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

    حجت‌الاسلام عبادی‌زاده همچنین حرکت به سمت خدمات غیرحضوری را اقدامی مثبت و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: این روند علاوه بر تسهیل امور مردم، هزینه‌های سازمان را کاهش داده و رضایتمندی جامعه هدف را افزایش می‌دهد، هر چند در آغاز ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد، اما با مشاهده سهولت خدمات، مردم همکاری بیشتری خواهند داشت.

    وی هم‌پایی سازمان تأمین‌اجتماعی با سایر بخش‌های درمانی کشور را ارزشمند دانست و اظهار داشت: بیمارستان خلیج‌فارس نه تنها به جامعه هدف تأمین‌اجتماعی بلکه به سایر مردم نیز خدمات می‌دهد که باید دولت موانع پیش روی آن را بردارد و حمایت‌های لازم را فراهم کند.

    وی از گسترش شبکه درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی حمایت کرد و گفت: این شبکه باید توسعه یابد تا بتواند به دولت، جامعه هدف و سایر مردم خدمات ارائه دهد.حجت‌الاسلام عبادی‌زاده بر تقویت بخش تجهیزات بیمارستان خلیج‌فارس و مراکز درمانی زیرمجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد و گفت: حمایت‌های ویژه از این مراکز ضروری است تا بتوانند پاسخگوی نیازهای درمانی مردم باشند.

    * فعالیت ۳۱هزار کارگاه فعال در هرمزگان

    در ادامه مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان ضمن تشریح عملکرد سال گذشته و برنامه‌های پیش‌رو، اعلام کرد که بالغ بر یک میلیون و سی و دو هزار نفر در استان تحت پوشش این سازمان قرار دارند که معادل ۵۰ درصد جمعیت استان هرمزگان است.

    عباس اکبری با بیان اینکه در استان هرمزگان حدود ۳۱ هزار کارگاه فعال مشغول به فعالیت هستند افزود: از این تعداد قریب به ۱۱ هزار کارگاه در زمره کارگاههای مشمول معافیت بیمه ای سهم کارفرما هستند.اکبری درباره خدمات سازمان گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در سه بخش اصلی تعهدات کوتاه‌مدت، تعهدات بلندمدت و خدمات درمانی به جامعه هدف خدمت‌رسانی می‌کند.

    وی افزود: در بخش تعهدات کوتاه‌مدت، در سال گذشته ۲۳ هزار سند پرداختی صادر شده است که شامل پرداخت هدیه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک بارداری، هزینه وسایل کمک ورزشی، هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، کمک هزینه مراسم ترحیم، غرامت نقص عضو و … می‌باشد.

    اکبری در خصوص تعهدات بلندمدت خاطرنشان کرد: در این بخش نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده و پرداختی‌ها در سال گذشته به ده همت رسیده است که رشد ۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن داشته است.وی به بیمه بیکاری به عنوان یکی دیگر از خدمات سازمان اشاره و اظهار کرد: این بیمه به افراد کمک می‌کند تا در مدت بیکاری بتوانند مخارج زندگی خود را تأمین کنند.

    اکبری همچنین به حرکت سازمان به سمت ارائه خدمات غیرحضوری تأکید کرد و گفت: در سال گذشته ۱۴۵هزار سرویس برای بیمه‌شدگان، ۱۵ هزار سرویس غیرحضوری برای مستمری‌بگیران و ۱۴۵ هزار سرویس غیرحضوری برای کارفرمایان ارائه شده است.

    مدیرکل تامین‌اجتماعی هرمزگان از انجام همسان‌سازی ۴۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران نیز خبر داد و گفت: در سال گذشته این همسان‌سازی با چهل درصد آغاز و امسال نیز سی درصد انجام شد و در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

    وی به برخی اقدامات سازمان تامین‌اجتماعی در سال گذشته اشاره و بیان کرد: طرح کرامت رضوی برای اعزام جمعی از بازنشستگان به مشهد مقدس، پرداخت تسهیلات به مستمری‌بگیران و اجرای طرح تقدیر از کارفرمایان نمونه از جمله دیگر برنامه‌های سازمان بوده است.

    عباس اکبری با اشاره به رضایت مخاطبان گفت: «استان هرمزگان در سال گذشته جزو سه استان برتر کشور در حوزه رضایت مخاطبان بوده است و در همین مدت، ۸۶۸۴ تماس با سامانه ۱۴۲۰ برقرار شده است.

    وی اپلیکیشن «تامین من» را یکی از راه‌های ارتباطی مدرن سازمان دانست و افزود: پس از واریز حق بیمه، پیامک ماهیانه برای بیمه‌شدگان ارسال می‌شود که حاوی اطلاعات دقیق و شفاف است و اگر بیمه‌شدگان مغایرتی در نام کارگاه، عنوان شغلی و مبلغ دستمزد مشاهده نمایند می‌توانند به سایت سازمان مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

    مدیرکل استان هرمزگان برنامه‌های سال جاری را شامل پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران، اجرای طرح شناسایی بیمه‌شدگان جدید به دلیل افزایش بازنشستگان، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و ۲۰ طرح تحولی برای تقویت خدمات عنوان کرد.

    اکبری به حوادث تلخ سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: حادثه بندر شهید رجایی یکی از این موارد بود که از ابتدا سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش‌های درمانی و بیمه‌ای حضور داشت. خدمات بیمه‌ای برای آسیب‌دیدگان و احکام مستمری برای متوفیان به سرعت برقرار شد، حتی برای افرادی که در استان‌های دیگر بیمه‌پردازی می‌کردند، بدون نیاز به حضور خانواده آن‌ها پرونده تشکیل و مستمری آنها برقرار شد.

    وی افزود: پشتیبانی از کارگاه‌های آسیب‌دیده، پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیمه‌شدگانی که کارگاه‌شان آسیب دیده بود، کمک هزینه مراسم ترحیم برای خانواده‌های متوفیان و کمک هزینه غرامت ایام بیماری از دیگر اقدامات حمایتی بود که در این حادثه صورت گرفت.

    اکبری همچنین به حادثه تجاوز دشمن اشاره کرد و بیان داشت: در این شرایط حساس سازمان با اقدامات ویژه، باعث پایداری سیستم شد و اطمینان حاصل کرد که هیچ مشکلی برای جامعه هدف پیش نیاید.وی از پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان قبل از موعد مقرر در زمان جنگ خبر داد و افزود: به منظور حمایت از کارگاه‌ها، تمدید مهلت واریز حق بیمه برای آنها نیز در دستور کار قرار گرفت و مهلت یک هفته‌ای برای همه و در مواردی دو هفته‌ای برای برخی کارگاه‌ها در نظر گرفته شد.

    اکبری به چالش‌های پیش‌روی سازمان اشاره کرد و گفت: ۶.۵ همت مطالبات از کارگاه‌های مختلف در استان داریم که از آن‌ها درخواست می‌کنیم هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف نمایند. همچنین بازنشستگی پیش از موعد یکی از مشکلات استان است که ۶۲ درصد بازنشستگی‌ها به صورت پیش از موعد انجام می‌شود و معضلات فرار بیمه‌ای و دستمزدهای غیرواقعی و غیرمتعارف از دیگر چالش‌های سازمان تامین‌اجتماعی می‌باشد.

    * پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبات

    مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان نیز در این دیدار در گزارشی جامع به تشریح عملکرد، برنامه‌ها و چالش‌های حوزه درمانی این سازمان پرداخت و با اشاره به گسترش خدمات در بخش‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم، از اقدامات موثر در تأمین دارو، ساخت مراکز درمانی و افزایش رضایتمندی بیماران خبر داد.

    غلامعباس مومنی با اشاره به اینکه خدمات درمانی سازمان در دو بخش «مستقیم» و «غیرمستقیم» ارائه می‌شود، گفت: در حوزه درمان مستقیم، خدمات از طریق مراکز ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی صورت می‌گیرد و در حوزه درمان غیرمستقیم، بیمه‌شدگان با مراجعه به مراکز طرف قرارداد خدمات خود را دریافت می‌کنند.

    وی یکی از چالش‌های مهم سال گذشته را تأمین داروی بیماران خاص عنوان کرد و افزود: با وجود مشکلات کشوری در زمینه تأمین برخی داروها، به‌ویژه داروهای بیماران خاص، توانستیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و همکاران بخش درمان، خدمات دارویی و درمانی را به طور کامل و مستمر ارائه دهیم.

    مدیر درمان تأمین‌اجتماعی هرمزگان از تسویه‌حساب ۶۰۰ میلیارد تومانی با دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: «این اقدام گامی بزرگ در راستای پایداری خدمات درمانی و جلب اعتماد مراکز دانشگاهی بوده است. در حوزه درمان غیرمستقیم نیز بخش عمده‌ای از تسویه‌حساب‌ها انجام شده است.

    مومنی همچنین از روند ساخت درمانگاه حاجی‌آباد خبر داد و گفت: این مرکز با تلاش مستمر همکاران درمانی در حال ساخت است و در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری خواهد شد. همچنین درمانگاه دیگری نیز در شرق استان در حال احداث است تا پوشش درمانی استان تقویت شود.وی از رشد ۳۵ درصدی خدمات در حوزه درمان مستقیم در سال گذشته خبر داد و گفت: «این افزایش در تعداد مراجعات و حجم خدمات نشان‌دهنده اعتماد مردم به مراکز ملکی سازمان و توان پاسخگویی مطلوب سیستم درمانی است.

    وی همچنین به دو حادثه مهم سال جاری اشاره کرد و افزود: در این دو رویداد، به محض اعلام حادثه، مراکز درمانی ما در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و خدمات‌رسانی فوری به ۳۲۵ نفر در حادثه بندرشهیدرجایی انجام شد. مدیر درمان تأمین‌اجتماعی هرمزگان یکی از چالش‌های حوزه درمان را دریافت‌های غیرقانونی (زیرمیزی) توسط برخی پزشکان دانست و تصریح کرد: با وجود افزایش ۳۶ درصدی هزینه‌ها، تلاش کردیم تسویه‌حساب‌ها به‌موقع انجام شود تا چنین تخلفات احتمالی کاهش یابد.

    با اجرای نظارت دقیق‌تر، به دنبال حفظ کرامت بیماران و شفافیت عملکرد درمان هستیم.وی گفت: مراجعه برخی افراد به مراکز درمانی بدون پرداخت هزینه، فشار مضاعفی بر منابع سازمان وارد کرده است و در سال گذشته بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان تخفیف درمانی برای این افراد اعمال شده است.

    دکتر غلامعباس مومنی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌ها، توانسته‌ایم کیفیت و کمیت خدمات درمانی را ارتقاء دهیم و در مواقع بحران نیز حضور مؤثر داشته باشیم. ادامه مسیر توسعه مراکز درمانی، تسویه‌حساب‌های به‌موقع، گسترش نظارت و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان از اولویت‌های ما در سال جاری است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.