حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ شهریور , ۱۴۰۴ Friday, 5 September , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 5521 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 165×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۴
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اجرای کامل پروژه GNAF در روستاها تا پایان سال جاری
    ۱۴ شهریور ۱۴۰۴ - ۵:۲۲
    شناسه : 32459
    بازدید 124
    0
    مدیرکل پست هرمزگان خبر داد دریانیوز// مدیرکل پست استان هرمزگان ازاجرای کامل پروژه GNAF(تولید آدرس استاندارد ملی مکان‌محور) در روستاها تا پایان سال جاری خبر داد.
    ارسال توسط : نویسنده : دریانیوز منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل پست استان هرمزگان ازاجرای کامل پروژه GNAF(تولید آدرس استاندارد ملی مکان‌محور) در روستاها تا پایان سال جاری خبر داد.

    به گزارش دریا؛ علی نقی زاده ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، عملکرد، اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای این اداره‌کل را تشریح کرد.

    وی با اشاره به شاخص جهانی ترافیک پستی اظهار داشت: «در کشورهای پیشرفته، سرانه مرسوله پستی به ازای هر شهروند بالای ۶۰۰ مرسوله در سال است. این رقم در کشورهای حوزه خلیج فارس بین ۱۵ تا ۲۰ مرسوله و در ایران بین ۵ تا ۱۰ مرسوله در سال برآورد می‌شود.

    وی در ادامه افزود: «در حال حاضر ۳۶۴ واحد پستی در استان فعال هستند که شامل ۱۲ اداره پست شهرستان، ۸دفتر پست شهری دولتی، ۱۱۵ دفتر پیشخوان خدمات دولت و ۲۳ نمایندگی قبول شهری می‌باشند.

    نقی زاده خاطرنشان کرد: در مناطق روستایی نیز ۱۸۶نمایندگی پست روستایی فعال است و روستاهای کم‌جمعیت فاقد دفاتر پستی دولتی از طریق ۲۰ دفتر ICT روستایی خدمات پستی دریافت می‌کنند. همچنین ۱۱۱ صندوق پستی در سطح استان نصب شده که شامل ۸۱ صندوق در معابر شهری و ۳۰ صندوق در مناطق روستایی است.

    وی درباره ترافیک مرسولات گفت: در یک سال گذشته، بیش از ۶ میلیون مرسوله از استان خارج و ۵ میلیون مرسوله وارد استان شده است. از این تعداد، حدود ۵۰۰ هزار مرسوله مرتبط با تجارت الکترونیک و بیش از ۱۵۰ هزار شناسنامه و گذرنامه توسط پستچی‌های استان در نشانی متقاضیان تحویل داده شده است.

    تمام اماکن شهری و روستایی دارای کدپستی ده‌رقمی هستند

    او در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی و نظارتی افزود: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، این مجموعه با ایجاد بستر قانونی، پیگیری اجرای قانون ارتقای سلامت نظام اداری، مقابله با فساد و رعایت اصول شفافیت، عدالت‌محوری و اخلاق‌مداری، گام‌های مؤثری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی برداشته است.»

    نقی‌زاده تصریح کرد: با رصد سامانه پاسخگویی به شکایات و پایش نارضایتی‌های احتمالی، و همچنین آگاه‌سازی مردم از حقوق و تکالیف خود، زمینه رعایت حقوق برابر در استفاده از خدمات پستی فراهم شده است.

    او درباره پروژه‌های کدپستی گفت: «پروژه GNAF (تولید آدرس استاندارد ملی مکان‌محور) در شهرهای استان اجرا شده و در روستاها نیز آغاز گردیده است. این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴ در تمامی روستاهای استان اجرا خواهد شد. در حال حاضر، تمام اماکن شهری و روستایی دارای کدپستی ده‌رقمی هستند.»

    نقی زاده با اشاره به اقدامات پدافند غیرعامل گفت: «با برگزاری مانورهای مختلف، اقدامات مهمی در پیش‌بینی، پیشگیری، کاهش خطر، پاسخ مؤثر به بحران‌ها و نظارت بر اجرای قانون پدافند غیرعامل انجام شده است.»

    وی افزود: نظارت الکترونیکی بر عملکرد کارکنان، جبران سریع خسارات ناشی از قصور، تشویق کارکنان خوش‌برخورد و پیگیری تخلفات، از جمله اقدامات مستمر این اداره‌کل است.

    این مقام مسئول با تأکید بر پایداری شبکه ارسال مرسولات گفت: «در صورت عدم حضور شهروندان در نشانی اعلام‌شده، مرسولات به‌صورت امانت در دفاتر پستی نگهداری می‌شود.

    نقی زاده هشدار داد: «مردم عزیز نسبت به مراجعه مأموران قلابی پست هوشیار باشند. اگر منتظر بسته یا پاکتی نیستند، از مواجهه با این افراد خودداری کنند.»

    وی مچنین از ارائه آموزش به کارکنان و ایجاد بستر مناسب برای خدمات‌دهی آسان به‌ویژه برای افراد توان‌خواه خبر داد و گفت: نظرسنجی از میزان رضایت‌مندی، رعایت حرمت مراجعین، ادب در گفتار و رفتار، و پرهیز از الفاظ غیرمحترمانه از شاخص‌های الزامی برای کارکنان پست استان است.

    برنامه‌های توسعه‌ای پست در هرمزگان

    نقی زاده درباره برنامه‌های توسعه‌ای آینده اظهار داشت: «اولین برنامه، ایجاد میز خدمت الکترونیک مکان‌محور بر روی پلاک‌های هوشمند کدپستی و ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری است. دومین برنامه، راه‌اندازی صندوق پستی هوشمند برای تحویل مرسولات در خارج از ساعات اداری خواهد بود.

    مدیرکل پست هرمزگان در پایان گفت: «حضور به‌موقع کارکنان، ثبت تقاضا و ارائه شماره پیگیری، رسیدگی مؤثر، روان‌سازی فرآیندها، اجتناب از امور شخصی در ساعات اداری، راه‌اندازی خط تلفن گویای ۱۹۳، استقرار میز خدمت، نصب تابلوهای راهنما و راه‌اندازی تارنمای اینترنتی از دیگر اقدامات مهم این اداره‌کل در راستای ارتقای کیفیت خدمات پستی به مردم استان است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.