حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ۹۷۷هزار نفر در هرمزگان تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند
    ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۴۷
    شناسه : 2690
    بازدید 1315
    8
    مدیرکل تامین‌اجتماعی هرمزگان: مدیرکل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه بیمه‌ای و درمانی در سراسر کشور فعالیت می‌کند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: مدیرکل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه بیمه‌ای و درمانی در سراسر کشور فعالیت می‌کند. عباس اکبری در نشست خبری با خبرنگاران افزود: خدمات بیمه‌ای که سازمان تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند در دو قالب خدمت کوتاه مدت و بلند مدت می‌باشد. اکبری خاطرنشان‌کرد: خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی در استان هرمزگان از طریق ۱۷ شعبه اصلی، ۱۳ شعبه اقماری و شش کارگزاری به مردم ارائه می‌شود وی عنوان‌کرد: در استان هرمزگان ۹۷۷ هزار و ۱۹ نفر تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی قرار دارد که از این تعداد ۸۸۱ هزار و ۷۵ نفر بیمه شده و ۹۵ هزار و ۹۴۴ نفر مستمری‌بگیر هستند. وی عنوان‌کرد: ۳۲۹ هزار و ۴۲۹ نفر بیمه شده اصلی شامل ۲۸۷ هزار و ۴۵۰ نفر بیمه اجباری، ۳۷هزار و ۸۶ نفر بیمه خاص، ۲هزار و ۵۷۱ نفر بیمه شده توافقی و ۲هزار و ۳۲۲ مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند. اکبری ادامه‌داد: همچنین ۵۵۱ هزار و ۶۴۶ نفر بیمه شده تبعی در استان هرمزگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. وی درباره مستمری بگیران سازمان تامین‌اجتماعی در استان هرمزگان عنوان‌کرد: ۲۷ هزار ۹۸۶ نفر بازنشسته، ۲۳هزار و ۴۶۲ نفر بازمانده و هزار و ۳۹۳ نفر از کار افتاده در استان هرمزگان به عنوان مستمری‌بگیر سازمان تامین‌اجتماعی می‌باشند. اکبری در خصوص ضریب پشتیبانی نیز اظهارکرد: در استان هرمزگان در ۵ سال گذشته ضریب پشتیبانی از عدد ۱۲ به ۸ رسیده‌است که نشان دهنده افزایش جمعیت بیمه‌شده در استان هرمزگان می باشد. وی درباره کارگاه‌های فعال در استان گفت: در استان هرمزگان سی هزار کارگاه فعال تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۹۱۳ کارگاه دارای یک تا پنج بیمه شده، ۳ هزار و ۷۳۸ کارگاه بین ۶ تا ۱۰ نفر بیمه شده، ۳ هزار و ۸۲ کارگاه بین ۱۱ تا ۵۰ نفر بیمه شده و ۹۴۶ کارگاه بیش از ۵۰ نفر بیمه شده در استان هرمزگان دارند.

    وی خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته ۲۵هزار و ۴۷۷ پرداخت سند تعهدات کوتاه مدت از جمله غرامت دستمزد دوران بیماری، کمک هزینه بارداری، کمک هزینه وسایل پزشکی، هدیه ازدواج و غیره پرداخت شد. این مسئول ادامه‌داد: از این تعداد سند تعهدات کوتاه مدت، ۵ هزار و ۹۳۳ کمک هزینه بارداری، ۱۲ هزار و ۵۳۹ سند غرامت دستمزد ایام بیماری، ۳ سه هزار و ۷۶۰ سند وسایل کمک پزشکی، ۲ هزار و ۳۴۹ سند هدیه ازدواج، ۸۴۱ فقره کمک هزینه مراسم ترحیم، ۵۳ فقره هزینه بیمار و دو فقره سند غرامت نقص عضو بوده است. وی به پرونده‌های مستمری تشکیل شده در سال گذشته اشاره و خاطرنشان‌کرد: در سال گذشت ۵ هزار و ۲۳۲ پرونده مستمری‌بگیری تشکیل شده است که نسبت به سال قبل آن ۲۹ درصد رشد داشته‌است. مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اضافه‌کرد: هزار و ۷۴۳ پرونده از پرونده‌های مستمری‌بگیری که در سال گذشته تشکیل شد مربوط به پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور می‌باشد. همچنین ۳ هزار و ۵۲۳ پرونده مقرری بگیر در سال گذشته تشکیل شد که نسبت به سال قبل آن ۳۰ درصد افزایش داشته‌است. وی درباره پرداخت هزینه تعهدات بلند مدت که شامل حقوق مستمری‌بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان می‌باشد عنوان‌کرد: در سال گذشته ۲۴هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در تعهدات بلند مدت سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان پرداخت شد. وی اظهارداشت: در سال گذشته در تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان ۶۷۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش پرداخت شد. همچنین هزار و ۸۰ میلیارد ریال نیز بیمه بیکاری در سال گذشته پرداخت شد.

    وی درخصوص الکترونیکی شدن و هوشمند شدن خدمات تامین‌اجتماعی عنوان‌کرد: با توجه به گستردگی خدماتی که باید به بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی ارائه شود این خدمات به سمت غیرحضوری پیش می‌رود تا بتوانیم به تامین‌اجتماعی هوشمند دست پیدا کنیم. اکبری ادامه‌داد: از سال گذشته سامان دادن به سوابق بیمه‌شدگان در دستور کار قرار گرفت و ۴۸۰ هزار پرونده بیمه‌شدگان به صورت الکترونیک اسکن و ذخیره سازی شد. وی در خصوص پرونده الکترونیک کارفرمایان نیز خاطرنشان‌کرد: تاکنون ۷ هزار پرونده کارفرمایان در استان هرمزگان به صورت الکترونیک ثبت شده‌است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم تمامی پرونده‌های کارفرمایان را به صورت الکترونیکی نمایید. وی یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی را اختصاص شماره ملی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان عنوان‌کرد و گفت: بسیاری از خدمات در حال انجام سعی شده به صورت هوشمند ارائه شود که از جمله آن می‌توان به بازرسی‌ها و دریافت لیست حق بیمه به صورت هوشمند و الکترونیک اشاره کرد. وی در خصوص بازرسی‌های انجام شده از کارگاه‌ها نیز بیان‌کرد: در سال گذشته به دلیل حمایت از بیمه شدگان ۶۳ هزار ۷۵۹ فقره بازرسی از کارگاه‌های فعال استان هرمزگان توسط بازرسان این سازمان انجام شده‌است.

    هرمزگان از نظر درمانی کمتر مورد توجه بوده‌است

    در ادامه سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان نیز گفت: دلیل نامگذاری هفته تامین‌اجتماعی این است که بتوانیم اهداف سازمان را برای مردم بازگو کرده و پاسخگویی خوبی برای مردم باشیم و آرمان های سازمان را تبیین و ارائه نماییم. دکتر غلامعباس مومنی با تبریک هفته تامین اجتماعی و دهه امامت و ولایت افزود: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی سازمان تأمین‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری امیدواریم که امسال سال تحول در سازمان تامین اجتماعی باشد. مومنی عنوان‌کرد: کمتر سازمانی وجود دارد که مانند سازمان تامین‌اجتماعی جامعه هدف داشته‌باشد چرا که جمعیت زیادی از مردم کشور تحت پوشش این بیمه قرار دارند. مومنی خاطرنشان‌کرد: استان هرمزگان از نظر درمانی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و باید برای درمان جامعه حرکت‌های جهادی انجام شود. وی خاطرنشان‌کرد: در تامین اجتماعی خدمات درمانی به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه می‌شود. مومنی ادامه‌داد: در بحث درمان مستقیم، خدمات در مراکز ملکی سازمان ارائه می‌شود که در استان هرمزگان ۹ مرکز ملکی شامل یک بیمارستان، یک پلی کلینیک و هفت درمانگاه تخصصی خدمات درمانی را به بیمه‌شدگان و اقشار مختلف جامعه ارائه می‌کنند.

    وی در خصوص ارائه خدمات درمانی غیرمستقیم نیز عنوان‌کرد: علاوه بر مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی، در استان هرمزگان ۶۰۶ مرکز طرف قرارداد با مدیریت درمان تامین اجتماعی استان وجود دارد که خدمات درمانی را به بیمه شدگان ارائه می‌کنند. مومنی به مراکز طرف قرارداد این مدیریت در استان اشاره و عنوان کرد: در هرمزگان ۲۲ بیمارستان، ۱۸۷ پزشک، ۱۴۷ داروخانه، ۶۳ آزمایشگاه، ۲۸ رادیولوژی، ۲۴ سونوگرافی، ۳۵ فیزیوتراپی، دو سنگ شکن، پنج ام‌آرآی، سیزده سی‌تی‌اسکن، ۲۲ دی کلینیک، ۴۴ درمانگاه و ۳۴ مرکز دیگر با سازمان تامین اجتماعی همکاری دارند. این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری یک میلیون و ۶۵۹هزار و ۶۴۵ مراجعه سرپایی به مراکز درمانی این سازمان در استان انجام شده است. مومنی به تعداد بستری شدگان در این مدت نیز اشاره و عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ و دو ماهه نخست سال جاری بیست هزار و ۶۷۰ بستری در بیمارستان خلیج‌فارس انجام شده است. وی خاطرنشان کرد: از جمله خدماتی که در بیمارستان خلیج‌فارس به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود، انجام عمل‌های جراحی است که در مدت یاد شده، بیش از ۹هزار و ۶۳۵ عمل جراحی شامل جراحی کوچک، متوسط و بزرگ در این بیمارستان انجام شده‌است. مومنی ادامه داد: در این مدت چهار هزار و ۵۲۴ عمل جراحی کوچک، ۳هزار و ۴۹۹ عمل جراحی متوسط و هزار و ۶۱۲ عمل جراحی بزرگ در این بیمارستان انجام شده است. سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان در ادامه به تعداد زایمان های انجام شده در بیمارستان خلیج‌فارس اشاره و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدماتی که در بیمارستان خلیج‌فارس به مراجعه‌کنندگان ارائه می شود، انجام زایمان برای بانوان است که در سال گذشته و تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۳هزار و ۵۲۱ زایمان در بیمارستان خلیج‌فارس انجام شده است. مومنی در خصوص مراجعه سرپایی به واحدهای کلینیک این مدیریت گفت: ۷۳۵ هزار و ۳۵۳ مراجعه در سال گذشته و دو ماهه نخست امسال به واحدهای کلینیک مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان انجام شده است که از این تعداد ۵۰۸هزار و ۹۷۰ مراجعه به پزشک عمومی، ۱۶۱هزار و ۴۶ مراجعه به پزشک متخصص و ۶۵هزار و ۳۳۷ مراجعه به دندانپزشک بوده‌است.

    این مسئول به مراجعین سرپایی به واحدهای پاراکلینیک اشاره و عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ و دو ماهه سال جاری ۹۲۴ هزار و ۲۹۲ مراجعه سرپایی به واحدهای پاراکلینیک شامل داروخانه، آزمایشگاه و پاتولوژی، رادیولوژی و سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی، فیزیوتراپی، دیالیز، سنگ‌شکن و سایر موارد شده‌است. سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان درخصوص درمان بیماران کرونایی در بیمارستان خلیج‌فارس نیز خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور بیمارستان خلیج‌فارس یکی از نقاطی بود که پذیرش بیماران کرونایی در آن انجام شد و کادر درمان و پرسنل بیمارستان برای درمان این بیماران زحمات زیادی کشیدند. مومنی اظهارداشت: از آغاز همه‌گیری این بیماری در کشور، ۲۰ هزار و ۴۴۹ مراجعه بیماران قطعی و مشکوک کووید ۱۹ به بیمارستان خلیج‌فارس انجام شده است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۶۳ مراجعه به صورت سرپایی و ۵ هزار و ۱۸۶ مورد بستری شدگان قطعی و مشکوک در این بیمارستان بوده‌است. وی اظهار کرد: در این مدت تعداد زیادی از پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان و مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شدند. مومنی ادامه داد: در این مدت ۲۰۳ پرستار و بهیار، ۱۷۰ نفر کادر اداری و مالی، ۱۳۵ نفر کار نیروی خدمات، ۱۱۱ نفر کاردرمانی و ۴۷ پزشک از زمان شیوع این ویروس در بیمارستان خلیج‌فارس و دیگر مراکز درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان به آن مبتلا شدند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.