حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ۷۰ درصد تجارت خارجی کشور از طریق هرمزگان است
    ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۴:۲۴
    شناسه : 6155
    بازدید 1251
    12
    رئیس اتاق بازرگانی ایران : دریانیوز // رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: 70 درصد تجارت ایران با خارج از کشور از طریق استان هرمزگان صورت می‌گیرد و هرمزگان برای کشور بار ملی بر دوش می‌کشد
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز // رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: ۷۰ درصد تجارت ایران با خارج از کشور از طریق استان هرمزگان صورت می‌گیرد و هرمزگان برای کشور بار ملی بر دوش می‌کشد.

    غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران در جریان سفر به هرمزگان در جمع بازرگانان و تجار این استان اظهار کرد: ۷۰ درصد تجارت خارج از کشور در هرمزگان مستقر است و از طریق این استان صورت می‌گیرد که یک مسؤولیت ملی را برای این استان ایجاد کرده است.

    به گفته وی، با وجود ایفای مسؤولیت مهمی توسط هرمزگان اما سهم این استان از بودجه ملی، محسوس نیست و محرومیت‌هایی برای این استان وجود دارد و لذا باید برای توسعه متوازن در کشور به این موضوع، توجه ویژه داشت.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: ترانزیت یک مسأله مهم برای کشور است اما باید مخاطرات و آینده آن نیز به خوبی دیده شود تا در معرض برخی منفعت‌طلبی‌های همسایگان قرار نگیرد. شافعی با بیان این که نبود ثبات اقتصادی سبب بروز بی اعتمادی در میان فعالان بخش خصوصی شده، خاطرنشان کرد: یک سرمایه گذار از برنامه و سیاست ۶ ماه آینده دولت و مجلس در خصوص مالیات ، نرخ بهره و … مطلع نیست پس چگونه سرمایه گذاری مولد که دیربازده است را انجام دهد و این امر اقتصاد کشور را دچار مشکلات اساسی می کند.

    به گزارش فارس، وی تأکید کرد: دولت قوی و بخش خصوصی قوی در کنار هم می‌توانند پیش روند و مکمل هم باشند و اقتصاد کشور را نجات دهند و لذا توجه به بخش خصوصی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.