حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • یک نفر به داد ما دانش آموزان مناطق محروم برسد!
    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۱۵
    شناسه : 8342
    بازدید 1246
    8
    دریانیوز//متن زیر یادداشت یکی از دانش آموزان شهر بندرلنگه است که خطاب به مسئولان آموزش و پرورش نوشته است:
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//متن زیر یادداشت یکی از دانش آموزان شهر بندرلنگه است که خطاب به مسئولان آموزش و پرورش نوشته است:
    ما دانش آموزان مظلوم ترین قشر جامعه هستیم! همیشه طرح ها و برنامه های جدید را روی ما آزمایش می کنند هیچ گوش شنوایی هم نیست که صدای اعتراض و نارضایتی ما به او برسد هیچ وقت هم فرصتی برای بیان گفته ها و اعتراض های خودمان نداشته ایم ، خصوصاً اگر در استانی مانند هرمزگان در حال تحصیل باشیم.

    این روز ها هرکسی که دانش آموز پایه دوازدهمی و پشت کنکوری دارد و دستپخت جدید آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تاثیر ۴۰ درصدی قطعی معدل در کنکور را چشیده باشد حال و روز ما دانش آموزان را به خوبی درک می کند.طبق این مصوبه نمرات کتبی نیم سال دوم با چهل درصد سهم تاثیر قطعی ، در آینده دانش آموزان تأثیر گذار خواهد بود ؛ اما‌ این تغییر باعث برقراری عدالت شده و یا ناعدالتی های بیشتر؟
    آزمون های نهایی امسال آنقدر دشوار طراحی شده اند که عبور از آنها و کسب حداقل نمره قبولی در آن کار هر کسی نسیت و موجی از ناامیدی و ناراحتی را در بین ما دانش آموزان بوجود آورده است.مگر همه دانش آموزان کشور از نظر میزان کیفیت تحصیلات در یک حد و اندازه هستند که با یک امتحان نهاییِ این چنینی ، سنجیده می شویم؟؟!
    بعضی مناطق کشور با بهترین امکانات و دبیران درحال تحصیل هستند(منطقه یک)، جایی دیگر تا حدودی از منطقه اول ضعیف تر هستند ( منطقه دو) و منطقه سوم که ما باشیم یا همان مناطق محروم . دانش آموز پس از دوازده سال تحصیل در سیستم آموزش و پرورش ، ادامه دادن یا ندادن تحصیلش به کنکور و نتیجه آن وابسته است.به نظر من اگر قرار است عدالتی در آموزش و پرورش وجود داشته باشد هر دانش آموز باید به اندازه ای که آموزش دیده مورد سنجش قرار بگیرد و هر منطقه از کشور با هم منطقه ای خود سنجیده شود و به رقابت بپردازد..!
    قطعاً دانش آموزی که در استان هرمزگان و شهرستان های آن تحصیل کرده باشد با دانش آموزی که در بهترین منطقه تهران تحصیل کرده قابل مقایسه نخواهد بود.
    چه کسی جواب این همه زحمات و دل نگرانی های ما و خانواده هایمان را می دهد..؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.