حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کولرهای خراب و خانواده های بی کولر و یخچال
    ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۵۰
    شناسه : 2397
    بازدید 11653
    12
    درحالیکه خانواده های محروم زیادی در هرمزگان فاقد کولر و یخچال هستند، بسیاری از خانواده ها نیز کولر و یخچال شان خراب شده و قابل تعمیر نیستند و یا توان مالی جهت تعمیر ندارند و بسیاری از این خانواده ها تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و برخی هم تحت پوشش هیچ نهادی نیستند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: درحالیکه خانواده های محروم زیادی در هرمزگان فاقد کولر و یخچال هستند، بسیاری از خانواده ها نیز کولر و یخچال شان خراب شده و قابل تعمیر نیستند و یا توان مالی جهت تعمیر ندارند و بسیاری از این خانواده ها تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و برخی هم تحت پوشش هیچ نهادی نیستند. البته با توجه به گرانی این اقلام و از طرفی هم زندگی بدون وسایل سرمایشی در هوای بالای ۴۰و۵۰ درجه در هرمزگان غیرقابل تحمل است، ضرورت دارد تدابیر لازم در این حوزه اندیشیده شود. در استان هرمزگان که بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک و ابرپالایشگاه ها و فولاد، آلومینیوم، مناطق آزاد و تجاری و صنعتی و معدنی، گمرکات و بنادر و… وجود دارد، آیا مدیران این بنگاه های اقتصادی نباید شرایط محرومانی که از داشتن کولر و یخچال محرومند را ببینند و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان، این وسایل ضروری مورد نیاز زندگی این اقشار را تامین کنند؟! چرا این صنایع یاریگر بهزیستی و کمیته امداد نیستند تا این نهادها شرمنده مددجویان شان نباشند؟! آیا مدیران این مجموعه های اقتصادی خودشان می توانند یک روز بدون کولر پشت میز ریاست شان بنشینند؟! چرا آقای استاندار و مسئولان دیگر این وضعیت خانواده هایی که توان خرید کولر و یخچال را ندارند، را به مدیران صنایع که مدیران برخی از آنها همچنان پروازی هستند، منتقل نمی‌کنند؟! از آقای دادستان بندرعباس انتظار می رود حامی این محرومان استان باشند تا نیاز خانواده ها به اقلام ضروری زندگی شان برطرف شود.

    اگر هر کدام از این صنایع چند صد دستگاه کولر و یخچال را تهیه کرده و در اختیار نهادهای حمایتی و مراکز خیریه و نیکوکاری قرار دهند، این نیاز محرومان برطرف می شود. حتی در محلات حاشیه ای بندرعباس بسیاری از خانواده های مستضعف با چالش کولر و یخچال مواجهند. بدلیل کم کاری صنایع استان و دستگاه های اجرایی در این حوزه،در سه چهارسال اخیر پویش هایی مردمی توسط مراکز نیکوکاری و گروه های جهادی برای تهیه کولر و یخچال محرومان به راه افتاده است که بدلیل افزایش روزافزون قیمت ها، آنها در حد محدودی با کمک های مردمی می توانند کولر و یخچال برای نیازمندان خریداری کنند. از طرفی دیگر ضرورت دارد نهادهای حمایتی تدابیری بیندیشند تا حداقل کولر و یخچال قابل تعمیر مددجویان شان را در مناطق شهری و روستایی تعمیر کنند. از بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سپاه و… نیز انتظار می رود بیش از پیش یاریگر محرومان باشند تا هیچ خانواده ای در تابستان خرماپزان هرمزگان بدون کولر و يخچال نباشند و در محلات و روستاها اکیپ های تعمیراتی ثابت و سیار وسایل سردکننده و لوازم خانگی را برای امدادرسانی به محرومان راه اندازی کنند. در یک کلام در استان زرخیز هرمزگان که در واقع گنج است، نباید مردمانش در رنج باشند که انتظار می رود مسئولان استانی و مدیران صنایع و نهادهای انقلابی و… برای رفع این چالش استان، آستین همت شان را بالا بزنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.