حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2980 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • کمبود کلاس اول و چالش در ثبت نام مهرماهی ها
    ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۴۱
    شناسه : 3783
    بازدید 1684
    15
    ریانیوز//  وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است: متولدین ۳۰ مهر ۹۵ و قبل از آن می‌توانند در پایه اول دبستان ثبت‌نام کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : تسنیم
    پ
    پ

    دریانیوز//  وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است: متولدین ۳۰ مهر ۹۵ و قبل از آن می‌توانند در پایه اول دبستان ثبت‌نام کنند. امسال کودکانی که متولد ۱۳۹۵.۰۷.۳۰ و قبل از آن هستند، می‌توانند در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.به گزارش تسنیم؛ به گفته رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، مدارس ابتدایی امسال می‌توانند کودکان متولد ۳۰ مهر سال ۱۳۹۵ را در کلاس اول ثبت‌نام کنند.نوآموزانی که متولد ۱۳۹۵٫۰۷٫۳۰ و قبل از آن هستند، می‌توانند در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند. در سال‌های قبل چنانچه دانش‌آموزی متولد نیمه دوم، حتی در روز دوم مهر، ۶ سال تمام بود نمی‌توانست در کلاس اول ثبت‌نام کند.طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس(مصوب ۱۴۰۰ شورای‌عالی آموزش‌وپرورش) این محدودیت برداشته شده و دانش‌آموزی که تا ۳۰ مهرماه ۶ سال داشته باشد، در صورت وجود شرایط تبصره ۱ ماده ۲۹ آیین‌نامه اجرایی مدارس، می‌تواند در کلاس اول ثبت‌نام شود.در آیین‌نامه جدید اجرایی مدارس درباره شرایط ثبت‌نام دوره ابتدایی در ماده ۲۹ آمده است:حداقل سن ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی ۶ سال تمام است.

    ثبت‌نام در پایه‌ اول ابتدایی برای متولدین مهرماه با تشخیص شورای مدرسه مشروط به وجود ظرفیت و امکانات پذیرش بلامانع است. اما موضوعی که باعث ایجاد بی عدالتی و تبعیض در برخی از مناطق مانند بندرعباس می شود، این است که بدلیل کمبود مدرسه و کلاس، از برخی دانش آموزان مهرماهی ثبت نام نمی شود که یک مورد آن را روز شنبه به مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز اعلام کردم. این دانش آموزان که در کلاس اول ثبت نام نمی شود، به پیش دبستانی ارجاع داده می‌شوند و بدلیل اینکه حضور در پیش دبستانی مستلزم پرداخت چندین میلیون شهریه است، بطور حتم بیشتر خانواده های قشر متوسط و محروم که توان پرداخت این هزینه را ندارند، مجبور خواهند شد عطای رفتن فرزندان شان به پیش دبستانی را به لقایش ببخشند ویا اینکه مجبور به گرفتن وام و قرض و… خواهند شد. اگر هم که این دانش‌آموزان نتوانند در پیش دبستانی شرکت کنند و به همراه دانش آموزانی که به پیش دبستانی رفته اند، زمانی که در یک کلاس مشترک حضور می یابند، بطور حتم با مشکلاتی در آموزش و… مواجه خواهند شد. البته برای حضور دانش‌آموزان در مقطع پیش دبستانی برای خانواده هایی که تمکن مالی لازم را ندارند، بایستی تدبیری اندیشید.

    زیرا در حال حاضر خانواده‌های زیادی از شهریه هایی که بایستی برای پیش دبستانی بپردازند توانایی لازم را ندارند، رنج می برند. متاسفانه در هرمزگان همچنان کمبود مدرسه و معلم داریم و مدتی قبل مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز از کمبود چهار هزار نفر معلم در استان خبر داد که نیاز است وزارتخانه برای رفع این کمبود در استان چاره اندیشی کند. همچنین کمبود مدرسه بایستی برطرف شود ودر حال حاضر که کمبود مدرسه داریم و با تمکین هرمزگانی به سیاست فرزندآوری کشور، درصورتیکه برای کمبود مدرسه و معلم در استان اقدام فوری انجام داده نشود، در سال‌های آینده با بحران در این حوزه مواجه می شویم و بایستی تبعیض در حوزه آموزش در هرمزگان با تدابیر دولت برطرف شود و خانواده های هرمزگانی طعم عدالت آموزشی در تمامی حوزه ها را بچشند.
    علی زارعی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.