حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کمبود پزشک و پرستار، تجهیزات درمانی و تخت بیمارستانی
    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۴۲
    شناسه : 1391
    بازدید 1696
    14

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان چندسال قبل از کمبود ۱۶۰۰پرستار تا رسیدن به استانداردها در مراکز درمانی استان خبر داده بود که متاسفانه همچنان این کمبود وجود دارد. در اوایل سال ۱۳۹۹ وبا اوج گیری کرونا، دولت سابق قول داد۶۰۰ پرستار در هرمزگان جذب شود که متاسفانه این وعده دولت مثل بسیاری دیگر از وعده […]

    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان چندسال قبل از کمبود ۱۶۰۰پرستار تا رسیدن به استانداردها در مراکز درمانی استان خبر داده بود که متاسفانه همچنان این کمبود وجود دارد. در اوایل سال ۱۳۹۹ وبا اوج گیری کرونا، دولت سابق قول داد۶۰۰ پرستار در هرمزگان جذب شود که متاسفانه این وعده دولت مثل بسیاری دیگر از وعده هایش در حدهمان وعده باقی ماند. اخیرا هم رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به کمبود شدید نیروی متخصص در استان گفت: در حال حاضر با کمبود پزشک و پرستار مواجه هستیم؛ شاهد کمبود ۳۰ درصدی پزشک عمومی در مراکز خدمات جامع سلامت و در برخی مراکز بهداشتی و درمانی کادر پرستاری هستیم.

    وی اظهار کرد: « در سفر ریاست جمهوری به استان دستوراتی در راستای تامین نیروی انسانی حوزه سلامت داده شد؛ امیدواریم اقدامات خوبی در جهت جذب نیروی بومی و تامین نیروی تخصصی در سطح استان صورت گیرد.» متاسفانه همواره در استان کمبود تخت بیمارستانی، پزشک عمومی ومتخصص و فوق تخصص، پرستار، تجهیزات پزشکی و…. وجود دارد. از سال گذشته مرکز ام آر آی بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس خراب است. متاسفانه وضعیت همچنان بگونه ای است که بیماران زیادی برای درمان به یزد، شیراز و تهران می روند وبارها نماینده ولی فقیه در استان نیز از این وضعیت گلایه کرده اند. این در حالیستکه هرمزگان قطب اقتصاد کشور است و بنگاه های اقتصادی، صنایع، معادن، گمرکات، معادن و… در استان فعالیت دارند و اگر در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان و حتی برای درمان دهها هزار نفر پرسنل خودشان در شهر بندرعباس و غرب وشرق استان در احداث و تجهیز مراکز درمانی مشارکت کرده بودند، تاکنون مشکلات حوزه بهداشت ودرمان استان برطرف شده بود که با نهایت تاسف دولت ها در ادوار مختلف و همچنین بنگاه های اقتصادی در این حوزه کم کاری کرد تا وضعیت بغرنج سلامت استان چندان بهبودی نیابد.

    در حوزه درمان دندان در استان همچنان مشکل داریم و بیشترین خدمات در دندانپزشکی های خصوصی با هزینه های نجومی انجام می شود که بسیاری از مردم نمی توانند برای درمان دندان شان اقدام کنند واز درد دندان زجر می کشند و آسیب زیادی به دندان هایشان وارد می شود. از طرفی دیگر اگرچه این استان در باروری جایگاه خوبی دارد، اما مادران باردار زیادی برای غربالگری جنین در دوران بارداری مشکلات زیادی دارد و توان پرداخت هزینه های سنگین غربالگری را ندارند و به همین دلیل گاهی شاهد سقط جنین و یا حتی مرگ نوزاد پس از تولد به دلیل عدم توان در پرداخت این هزینه ها و رفع مشکلات جنین در زمان بارداری مادران هستیم. اگر چه چندماه قبل هم اعلام کرده بودند که آزمایشات، سونوگرافی و غربالگری جنین بصورت رایگان انجام می شود که تاکنون این وعده محقق نشده است. بایستی آم آر آی، سونوگرافی و… در مراکز دولتی داشته باشیم تا بیماران بتوانند از این خدمات استفاده کنند و بدلیل فقر و نداری مجبور نشوند قید سونوگرافی، ام آر آی و… را بزنند و تشخیص بیماری میسر نشده و بيماري شان وخیم تر شده و سلامتی شان به خطر افتاده و گاهی جان شان را هم از دست دهند. نیاز است مراکز درمانی خیریه نیز برای درمان محرومان در استان راه اندازی شود و تامین اجتماعی نیز در تمام شهرستان های استان بیمارستان و کلینیک تخصصی را حداقل برای بیمه شدگان خودشان راه اندازی کنند تا بخشی از نیاز درمانی استان برطرف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.