حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کمبود معلم و مدرسه در هرمزگان آسیب زاست
    ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۴۷
    شناسه : 8209
    بازدید 1290
    5
    دریانیوز//چالش کمبود معلم و مدرسه همچنان در استان وجود دارد و اقدامات صورت گرفته تاکنون نتوانسته این کمبودها رابطور کامل برطرف نماید وبا روند فعلی، این کمبودها سالها تداوم دارد. این کمبودها باعث شده است بیشتر مدارس فعال در استان دوشیفته شوند و فشار بیشتری نیز بر معلمان فعال وارد شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//چالش کمبود معلم و مدرسه همچنان در استان وجود دارد و اقدامات صورت گرفته تاکنون نتوانسته این کمبودها رابطور کامل برطرف نماید وبا روند فعلی، این کمبودها سالها تداوم دارد. این کمبودها باعث شده است بیشتر مدارس فعال در استان دوشیفته شوند و فشار بیشتری نیز بر معلمان فعال وارد شود.
    انتظار می رفت با توجه به سیاست کشور برای فرزندآوری و جوانی جمعیت که هرمزگان(بخصوص در شهرستان های استان) میانگین فرزندآوری اش از گذشته تاکنون در صدر استان های کشور قرار داشته است، بایستی تدابیری اندیشیده می شد تا کمبود مدرسه و معلم را برای این کودکان دانش آموز برطرف می کرد.

    از آن طرف تعداد زیادی نیز مدارس غیردولتی در استان و بخصوص شهر بندرعباس راه اندازی شده اند تا بخشی از این کمبودها را برطرف کنند که از یک طرف شهریه های بالایی بایستی توسط والدین پرداخت شود و از طرفی دیگر برخی از شاغلان در این مدارس از حقوق پایین شان و… گلایه مندند.

    وضعیت کمبود معلم و مدرسه در استان باعث شده است تا از سال های قبل دانش آموز گزینی در مدارس اسم ورسم دار هم رونق گیرد و این مدارس دانش آموزان مستعد و شاخص در حوزه های مختلف وگاهی خانواده های متمول و…. را جذب کنند وبرخی از دانش آموزان از تحصیل در این مدارس بازماندند.

    از طرفی دیگر برخی از این مدارس بدلیل سفارش و فشار و نامه نگاری های مختلف مجبور شده اند دانش آموزانی بیش از حدظرفیت کلاس های درس را پذیرش کنند و این مدارس نیز کلاس های ۴۰تا ۵۰نفره داشته باشند که بر کیفیت آموزشی دانش آموزان اثرگذار است. ضعف کیفیت آموزشی در برخی مدارس و کمبود مدرسه و هزینه های بالای تحصیل باعث شده است که برخی از دانش آموزان از تحصیل بازبمانند و از طرفی دیگر برخی از دانش آموزان هم درس و تحصیل را رها کنند و به سمت مشاغل کاذب و قاچاق سوخت و… بروند و حوادث مرگباری را در جاده های استان شاهدیم.

    بایستی برای این مشکلات حوزه تحصیل و آسیب های اجتماعی چاره اندیشی نمود. اثرات کمبود چهارهزار معلم در استان که مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در یکی از نشست های مطبوعاتی اش اعلام کرد،را نباید مورد بی توجهی قرار دارد و جذب معلم را بایستی سالانه یکی دو هزار نفر برای استان با شیوه های مختلف داشت تا این کمبود برطرف شود.

    وگرنه با جذب چند ده و صدنفری، این کمبود برطرف نمی شود و از آن طرف بازنشستگی معلمان را نیز بایستی مورد توجه قرار داد. کمبود کلاس درس و ناایمن وفرسوده بودن برخی از مدارس و کلاس های درس هم بایستی مدنظر قرار گیرد و نهضت مدرسه سازی و استانداردسازی مدارس فرسوده نیز بایستی در استان داشته باشیم وبا سرعت و جدیت در این حوزه اقدام شود.

    والدین دانش آموزان روستای بلبل آباد بشاگرد نیز نگران ریزش مدرسه فرسوده این منطقه هستند و بارها پیگیری نموده و مانیز منعکس کرده ایم. البته چنین مدارسی در استان زیاد داریم وبایستی از ظرفيت صنایع و خیرین نیز دولت برای احداث مدارس جدید وبازسازی مدارس فرسوده و غیراستاندارد بیش از پیش بهره ببردکه اخیر طی تفاهم نامه همکاری مشترک بین استاندار هرمزگان و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور قرار شده است ۱۴۰۹ کلاس درس در هرمزگان احداث و تکمیل می شوند که امیدواریم زودتر این برنامه عملیاتی شود.

    تفاهم نامه همکاری مشترکی بین مهدی دوستی استاندار هرمزگان و خان محمدی رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در تهران با حضور قویدل مدیر کل آموزش و پرورش و باوقار سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان در قالب احداث، تکمیل، توسعه و تجهیز ۱۴۰۹ کلاس درس طی مدت ۲ سال منعقد شد.

    مهدی باوقار زعیمی سرپرست نوسازی مدارس استان در خصوص این تفاهم نامه اظهار کرد:این تعداد کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طی مدت ۲ سال که با توافق ۵۰ درصدی هزینه ها از سوی استاندار هرمزگان ازمحل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در استان و ۵۰ درصد دیگر از سوی سازمان نوسازی مدارس کشوراز محل منابع ملی تامین می شود، به فضاهای آموزشی استان هرمزگان افزوده می گردد.

    وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در شهرک پیامبر اعظم(ص) و شهرستانهای میناب و قشم بسیار کم می باشد، افزود: این تفاهم نامه در راستای عدالت آموزشی،محرومیت زدایی و توزیع مناسب جغرافیایی مدارس در استان هرمزگان منعقد گردیده است.

    سرپرست نوسازی مدارس هرمزگان همچنین به جمع آوری کلاس های کانکسی در مدارس دایر و اتمام پروژه های نیمه تمام در استان با انعقاد این تفاهم نامه اشاره داشت و خاطرنشان کرد:احداث، تکمیل پروژه های نیمه تمام، توسعه کلاس در مدارس نیازمند و تجهیز مدارس در مناطق محروم از اهم موارد دیده شده در این تفاهم نامه می باشد که مورد تاکید ویژه استاندار محترم و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بوده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.