حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2992 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کلاس های ۴۰ و۵۰ نفره در شرایط کرونایی
    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۲۶
    شناسه : 4210
    بازدید 1306
    8
    کمبود کلاس های درس و کلاس های فرسوده و غیراستاندارد در هرمزگان از سال های گذشته باعث شده است همواره با ازدحام دانش آموز در بیشتر کلاس ها مواجه شویم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: کمبود کلاس های درس و کلاس های فرسوده و غیراستاندارد در هرمزگان از سال های گذشته باعث شده است همواره با ازدحام دانش آموز در بیشتر کلاس ها مواجه شویم. از طرفی دیگر همچنین کمبود مدرسه و کیفیت آموزش پایین در استان که حتی برخی از مدیران در ادوار مختلف تلاش می کردند فرزندان دانش آموزشان در تهران و شهرهای بزرگ تحصیل کنند و خودشان به عنوان مدیر پروازی به استان می آمدند و سه چهار روز پایان هفته پیش خانواده های شان می رفتند ، باعث شده است برخی از مدارسی که به عنوان مدرسه باکیفیت خوب آموزشی شهرت دارند، متقاضیان زیادی داشته و بیشتر این مدارس اقدام به دانش آموز گزینی می کنند و بهترین دانش آموزان به لحاظ علمی و استعداد و موقعیت مالی و خانوادگی گزینش و پذیرفته می شوند و از طرفی دیگر دانش آموزان سفارشی را ثبت نام می کنند و در نهایت کلاس های شلوغ ۴۰و ۵۰نفره را بایستی دایر کنند که با شرایط کرونایی کلاس های حضوری امسال ، خطر این دانش آموزان و دانش آموزان محروم را بیشتر تهدید می کند و بطور حتم اگر تدبیر مناسبی اندیشیده نشود، بیماری کرونا باعث ابتلای دانش آموزان این کلاس ها و مدارس خواهد شد و خانواده ها نیز با این بیماری درگیری شدیدی خواهند داشت.

    از طرفی دیگر کلاس های شلوغ بر کیفیت آموزش ها نیز اثرگذار خواهد بود. شرایط بگونه ای است که حتی برخی از مدارس غیردولتی که نام و عنوانی در کیفیت آموزشی دارند هم دانش آموز گزینی و دریافت هزینه هایی اضافه علاوه بر شهریه را با عناوین مختلف دارند. کمبود چهارهزار نفری معلم در استان بطور حتم اثرات نامطلوبی را بر آموزش ها خواهد داشت و دولت بایستی این کمبود را برطرف نماید. مشکل حاد دیگری که در استان امسال بیشتر خودش را نشان داده است ، خطر ترک تحصیلی دانش آموزان محروم بدلیل عدم توان خرید کیف و کفش، لباس و نوشت افزار و هزینه های مدرسه است که با عناوین مختلف از والدین مطالبه می شود و نیاز است برای این حوزه نیز تدابیری اندیشیده شود.بایستی دانش آموزان مناطق حاشیه نشین شهری و روستایی مورد توجه جدی قرار گیرند تا بدلیل فقر ومحرومیت مجبور به ترک تحصیل نشوند و برای وعده غذایی شان بخصوص صبحانه نیز بایستی تدابیری اندیشیده شود، زیرا بدلیل فقرمالی خانواده ها ، آنها مجبورند فرزندان دانش آموزشان را بدون صبحانه به مدرسه بفرستند و این خانواده توان خرید ماسک و الکل و مایع ضدعفونی کننده را نیز ندارند و از طریق صنایع،نهادهای انقلابی و حمایتی بایستی از این دانش آموزان حمایت شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.