حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کاهش فقر و فلاکت در هرمزگان با تحقق مسئولیت های اجتماعی صنایع
    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
    شناسه : 7894
    بازدید 1188
    5
    دریانیوز// در حالی هرمزگان بدلیل وجود و وفور بنگاه های اقتصادی، لقب پایتخت اقتصادی ایران را دارد که از طرفی دیگر همین استان بر اساس آمارهای رسمی، در فقر و فلاکت و بیکاری نیز در صدر استان های کشور قرار دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالی هرمزگان بدلیل وجود و وفور بنگاه های اقتصادی، لقب پایتخت اقتصادی ایران را دارد که از طرفی دیگر همین استان بر اساس آمارهای رسمی، در فقر و فلاکت و بیکاری نیز در صدر استان های کشور قرار دارد.

    درصورتیکه اگر تمام صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان، به ایفای نقش شان در حوزه مسئولیت های اجتماعی اهتمام داشتند و نیروی انسانی بومی را در اولویت استخدام شان قرار داده بودند، بطور حتم فقیرترین و فلاکت زده ترین و بیکارترین استان کشور نبودیم.

    متاسفانه در دو سه دهه اخیر بنگاه های اقتصادی نیروی موردنیازشان را از سایر استان های کشور تامین کرده و تلاش کرده اند مالیات و عوارض شان را هم در هرمزگان نپردازند و حساب های بانکی شان در پایتخت باشد و نسبت به مسئولیت های اجتماعی بی تفاوت بوده اند. البته تعداد انگشت شماری از صنایع مانند پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و نفت بندرعباس و مقداری نیز فولاد هرمزگان و اخیرا نیز فولاد کاوه در حوزه مسئولیت های اجتماعی ورود کرده اند، اما شرکت های نفت پاسارگارد، تاید واتر ، مادکوش، آلومینیوم المهدی و… اقدامی در حوزه مسئولیت های اجتماعی را از طریق رسانه ها اعلام نکرده اند و ضرورت دارد این بنگاه های اقتصادی و سایر صنایع وبنگاه های اقتصادی در این حوزه نقش آفرینی کنند و نیروی موردنیازشان را از هرمزگان تامین کنند.

    عدم بکارگیری جوانان هرمزگانی در صنایع استان باعث شده است که آنها بالاجبار به سمت مشاغل کاذب و قاچاق و… بروند و علاوه بر ضربه به اقتصاد کشور، جان خودشان ودیگران را نیز در معرض خطر قرار دهند و سالانه تعداد قابل توجهی جان شان را در این مسیر ازدست می دهند ویا مجروح و معلول می شوند .

    از سوی دیگر محلات حاشیه ای و بافت های فرسوده و روستاهای استان در فقر و محرومیت شدید بسر می برند و کمبودهای شدیدی را در حوزه های معیشتی، تفریحی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی، درمانی، زیرساختی و… دارند و از جاده ها و راه های مناسبی نیز برخوردار نیستند که در این حوزه ها دولت به تنهایی قادر به رفع کمبودها نیست و صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در استان واز جمله شرکت نفت پاسارگارد، تاید واتر، مادکوش و آلومینیوم المهدی و… بایستی در حوزه مسئولیت های اجتماعی برای رفع کمبودها در این مناطق مشارکت داشته باشند.

    در این حوزه انتظار می رود نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و استاندار هرمزگان که بازدیدهایی را از محلات و روستاها دارند که جای قدردانی هم دارد، از مدیران این صنایع وسایر صنایع دعوت کنند تا آنها را همراهی کنند و مشکلات و درخواست‌های مردم را از نزدیک ببینند و در جهت رفع مشکلات و تامین درخواست های بحق ساکنان در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان عمل کنند و گام هایی برای محرومیت زدایی این مناطق برداشته شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.