حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کانون خوب زندگی کردن را به ما آموزش می دهد
    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۲۶
    شناسه : 5075
    بازدید 1388
    16
    عضوکانون پرورش فکری ابوموسی : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اعضاء ومربیان کانون همراه با خاطرات خوب وخوش است و کسانی که در حال وهوای کانون تنفس می‌کنند ودر کارگاه هایش شرکت دارند، می توان گفت که آینده شان تضمین شده است و خودشان می توانند بهترین تصمیمات را در زندگی شان بگیرند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اعضاء ومربیان کانون همراه با خاطرات خوب وخوش است و کسانی که در حال وهوای کانون تنفس می‌کنند ودر کارگاه هایش شرکت دارند، می توان گفت که آینده شان تضمین شده است و خودشان می توانند بهترین تصمیمات را در زندگی شان بگیرند.
    کانون باعث می شود اعتماد بنفس کودکان و نوجوانان افزایش یابد که خودشان و خانواده ها نیز متوجه این اعتماد بنفس می شوند. به همین دلیل هم بایستی که از کانون حمایت های بیشتری صورت گیرد تا بتواند چترش را برسر تمام کودکان و نوجوانان سرزمین ما پهن کنند. در ادامه سلسله گزارش ها و گفتگو با اعضاء، مربیان و مسئولان کانون، در این شماره با یکی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابوموسی گفتگو کرده ایم.

    دریا: خودتان را بطور کامل معرفی کنید و از چند سالگی و چگونه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شدید؟ والدین تان چه نقشی در آشنایی و استفاده از کتابخانه و برنامه های کانون داشتند؟
    من فاطمه مرادزاده هستم ۱۶ساله و ابوموسی بزرگ شدم. از ۷سالگی عضو کانون هستم و از طریق دوستان ومدرسه با کانون آشنا شدم. پدرم من را ترغیب به شرکت در کارگاه ها و استفاده از کتابخانه و مطالعه کتاب های مفید کانون کردند.
    دریا : بیشتر در چه دوره ها و کارگاه های کانون شرکت کرده اید و ارزیابی تان از این کارگاه ها ودوره ها چیست؟شرکت کنندگان با چه مهارت هایی آشنا می شوند؟بین بچه های کانونی و غیر کانونی چه تفاوتی فکر می کنی وجود دارد؟مربیان کانونی باغیرکانونی بنظرتان چه تفاوتی باهم دارند؟
    نوشتن خلاق،سفالگری و در دوران کرونا در کارگاه های مجازی عکاسی،قصه گویی و سوزن دوزی شرکت کردیم. کارگاه ها مفید و عالی بودند. مهارت های بومی سنتی، مهارت های زندگی و… آموزش می بینیم و کسانی که در کارگاه ها شرکت می کنند، از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند. مربیان با محبت و صمیمت با اعضاء برخورد می کنند و ارتباط دوستانه قشنگی باهمدیگر دارند.
    دریا: باتوجه به اینکه شما دانش آموز هستید،حضور در کانون چه اثری بر روی تحصیل تان داشته است؟در روند تحصیل ودرس خواندن و…..چه تاثیری داشته است؟
    کانون باعث شده است اعتماد به نفس ما بالا برود و بودن در کانون باعث شده است به محیط اطرافمان بیشتر توجه کنیم و کانون خوب زندگی کردن را به ما آموزش می دهد .
    دریا: باتوجه به مطالعه کتاب های کانون پرورش فکری،بنظرتان وجه تمایز کتاب های کانون با غیر کانونی چیست و چه چیزهایی را از این کتاب ها آموزش دیده‌اید؟
    از آنجایی که کتابخانه های کانون،کتابخانه های تخصصی کودکان ونوجوانان هستند، کتاب هارا باتوجه به گروه سنی مان انتخاب می کنیم و با اطمینان کامل کتاب ها را مطالعه می کنیم و در کنار مربیان، آن کتاب ها را نقد و بررسی می کنیم.
    دریا: در چه جشنوار هایی تا کنون شرکت کرده اید و به چه مقام هایی دست یافته اید؟
    جشنواره قصه گویی در مرحله شهرستانی مقام سوم را کسب کرده ام،عکاسی و انتشار عکس در صفحه های مجازی کانون استان.
    دریا: چه توصیه هایی را به والدین و کودکان و نوجوانان برای بهره مندی از برنامه های کانون دارید؟
    آنها را به مراکز کانون دعوت می کنیم تا فرزندان شان از کارگاه ها و کتابخانه استفاده بکنند ودر کانون پرورش فکری خاطره خوشی را برای خودشان رقم بزنند.
    دریا :بنطرتان خانواده ها و مسئولان چه میزان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا هستید و چه کار باید کرد تا آنها بیشتر آشنا شوند و چه حمایت‌هایی فکر می کنید از کانون و هنرجویانش بایستی صورت گیرد؟
    از آنجایی که ما در جزیره کوچکی زندگی می کنیم و همه کانون را می شناسند، ادارات وخانواده ها تعامل خوبی با کانون دارند.
    دریا: به نظر خودتان اگر با کانون آشنا نمی شدید، مسیر زندگی تان چه تغییری می کرد؟
    ما در کانون شعاری داریم و آن این است که خوب زندگی کردن تمرین می خواهد و کانون و مربیان این تمرین کردن را به ما آموزش داده اند و زندگی را قشنگ می‌سازند.
    دریا: سوال آخر هم اینکه هر آن چیزی دیگری که در این گفتگو مطرح نشد و تمایل دارید را بیان کنید.
    اول از همه تشکر می کنم ازکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اینکه این فضا را برای ما فراهم کردند که وقتمان را به خوبی بگذرانیم و مهارت های زیادی یاد بگیریم، یک درخواستی هم دارم و آن این است که کارگاه های بیشتری برای ما برگزار بکنند و مربیان بیشتری در اختیار ما قرار بدهند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.