حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • کانون به من بال دیگری برای پرواز به افق های دور بخشید
    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۲۰
    شناسه : 4333
    بازدید 1502
    9
    برگزیده جشنواره ی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان : مانی که با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکلام شوید، به وضوح متوجه می شوید که این کودکان و نوجوان کانونی با غیرکانونی ها کاملا متفاوت هستند که در اثر مطالعه کتاب های منحصربفرد کانون وشرکت در کارگاه های متنوع وهدفمند و مربیانی است که بطور مرتب خودشان هم آموزش می بینند ودر کنار کودکان و نوجوانان هستند تا این آینده سازان ایران اسلامی را برای ساختن ایرانی آباد آماده کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: زمانی که با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکلام شوید، به وضوح متوجه می شوید که این کودکان و نوجوان کانونی با غیرکانونی ها کاملا متفاوت هستند که در اثر مطالعه کتاب های منحصربفرد کانون وشرکت در کارگاه های متنوع وهدفمند و مربیانی است که بطور مرتب خودشان هم آموزش می بینند ودر کنار کودکان و نوجوانان هستند تا این
    آینده سازان ایران اسلامی را برای ساختن ایرانی آباد آماده کنند. در ادامه سلسله گفتگوهابا اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، در این شماره نیز با یکی از برگزیدگان جشنواره های کانون گفتگویی مختصر داشتیم. همراه مان باشید.

    دریا: خودتان را بطور کامل معرفی کنید واز چند سالگی و چگونه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شدید؟ والدین تان چه نقشی در آشنایی واستفاده از کتابخانه وبرنامه های کانون داشتند؟

    مبینا عبدالهی هستم ۱۶ سالمه و از ۹ سالگی وارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شدم .از طریق دایی ام که خودشون مربی کانون هستند، با کانون آشنا شدم ،خانواده ام همیشه با من همراهی میکنن و به من انگیزه می‌بخشند.

    دریا: بیشتر در چه دوره ها و کارگاه های کانون شرکت کرده اید و ارزیابی تان از این کارگاه ها و دوره ها چیست ؟ شرکت کنندگان با چه مهارت هایی آشنا می شوند؟ بین بچه‌های کانونی وغیرکانونی چه تفاوتی فکر می کنی وجود دارد؟ مربیان کانونی با غیرکانونی به نظرتان چه تفاوتی باهم دارند؟

    قصه گویی و نقالی و نمایش، بچه های کانونی به خاطر آشنایی با کانون و با وجود مربیان خوب این شانس را دارند که مسیر درست را برای شکوفایی استعدادشان و رسیدن به هدف های زندگیشان انتخاب کنند،مربی های کانون خیلی مهربان،صبور و دغدغه مند هستند و من به عنوان یک نوجوان می‌توانم با آنها ارتباط خوب و صمیمی داشته باشم.

    دریا: باتوجه به مطالعه کتاب های کانون پرورش فکری، بنظرتان وجه تمایز کتاب های کانون با غیرکانونی چیست و چه چیزهایی را از این کتاب ها آموزش دیده اید؟

    خوبی کتاب های کانون این است که گروه سنی مشخص دارد و برای همه ی سلیقه ها کتاب هست. نویسنده های کانونی خیلی حرفه ای و خوب هستند.

    دریا: در چه جشنواره هایی تاکنون شرکت کرده اید و به چه مقام هایی دست یافته اید؟

    در بیست و چهارمین جشنواره ی قصه گویی رتبه ی سوم رو کسب کردم و همچنین در جشنواره فرهنگی هنری فردا رتبه ی اول نقالی رو به دست آوردم.

    دریا: چه توصیه هایی را به والدین و کودکان و نوجوانان برای استفاده وبهره مندی از برنامه های کانون دارید؟

    من به عنوان یک نوجوان کانونی دلم می خواهد پدر و مادر ها بچه هارو با کانون آشنا کنند، چون حضور در کانون حس اعتماد به نفس و خودباوری به آنها می‌دهد و باعث می‌شود که فردی مفید و موفق در جامعه باشند.

    دریا: بنظرتان خانواده ها ومسئولان چه میزان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا هستید و چه کار باید کرد تا آنها بیشتر آشنا شوند و چه حمایت‌هایی فکر می کنید از کانون و هنرجویانش بایستی صورت گیرد؟

    خیلی از خانواده ها و مسئولین با کانون آشنایی ندارند ، آگاهی بخشیدن به خانواده ها و بیشتر شدن مراکز کانون بایستی مدنظر قرار گیرد.

    دریا :سوال آخر هم اینکه هرآن چیزی دیگری که در این گفتگو مطرح نشد وتمایل دارید را بیان کنند.

    من خدارا شکر می کنم که با کانون آشنا شدم تا بتوانم مسیر درست را برای رسیدن به اهدافم انتخاب کنم. کانون به من این امکان را داد که خودم را کشف کنم و با مرغک کانون به قصه ها و کتاب ها سفر کنم. مثلا حضور در کارگاه نقالی و شاهنامه خوانی باعث شد که من فرهنگ غنی سرزمینم را بشناسم و با بزرگان شعر و ادبیات کشورم آشنا شوم. دوست دارم از همه ی مربی های عزیزم که برای من زحمت کشیدن تشکر کنم ، اول از همه مسئولین محترم کانون مخصوصا خانم پشتکوهی عزیز، آقای اسدی، خانم پذیرایی و همچنین از مربیان خوبم خانم تقی زاده،خانم زارعی و خانم اسلامی و آقای انصاری و در پایان اینکه کانون به من جرات و جسارت خود بودن بخشید و به من یاد داد تا دنیا های دیگری را کشف کنم و از خود انسان تازه ای بسازم و اینکه پیش از آشنایی با کانون یک بال داشتم، ولی کانون به من بال دیگری بخشید برای پرواز به افق های دور…..

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.