حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کاش حضور مربیان کانون در مدارس به عنوان فوق برنامه گنجانده می شد
    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۳۱
    شناسه : 4378
    بازدید 1413
    6
    یک عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان : اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان که اثرات بهره گیری از کتاب ها و کارگاه ها و مربیان کانون را در زندگی شخصی واجتماعی شان درک کرده اند، دوست دارند مربیان کانون حتی در مدارس شان نیز حضور یابند تا دانش آموزان را با فضای کانون آشنا کنند و البته مدارس هم می توانند دانش آموزان را به مراکز کانون ببرند تا دانش آموزان با کانون آشنا شوند وانس بگیرند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان که اثرات بهره گیری از کتاب ها و کارگاه ها و مربیان کانون را در زندگی شخصی واجتماعی شان درک کرده اند، دوست دارند مربیان کانون حتی در مدارس شان نیز حضور یابند تا دانش آموزان را با فضای کانون آشنا کنند و البته مدارس هم می توانند دانش آموزان را به مراکز کانون ببرند تا دانش آموزان با کانون آشنا شوند وانس بگیرند. در این شماره نیز با یکی دیگر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به گفتگو نشستیم.

    دریا : خودتان را بطور کامل معرفی کنید واز چند سالگی و چگونه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شدید؟

    سلام. رونیا حسینی هستم یازده سالمه ، من وقتی که شش سالم بود از طریق اردوی فرهنگی و هنری مدرسه با کانون پرورشی فکری آشنا شدم. اون موقع خواندن کتاب خیلی برام سخت بود، چون تازه کلاس اول بودم. اما مربی های کانون منو با کلاس های خوانش کتاب آشنا کردن. همه ی بچه ها با مربی دور یک میز می نشستیم و هر کدوم به نوبت شروع به خواندن کتاب می‌کردیم. این کلاس ها باعث شد خوانشم خیلی بهتر بشه و دایره لغاتم هم افزایش پیدا کرد و مهم ترین چیزی که در من ایجاد شد رفع خجالت و کم رویی
    بود.
    دریا : والدین تان چه نقشی در آشنایی واستفاده از کتابخانه وبرنامه های کانون داشتند؟

    پدر و مادرم خیلی من رو برای شرکت در کارگاه های مختلف تشویق می‌کردند ، بعد از مدرسه من رو به کانون می‌بردند تا از فضای کانون استفاده کنم و همیشه برای شرکت در مسابقه های مختلف بهم انگیزه می‌دادند. شرکت در کلاس های نقالی ،خود باوری،هوش هیجانی،کنترل خشم و بعد از اتمام این دوره ها با پیگیری های کانون پرورشی، اجراهای زیادی هم انجام دادم . مثل اجرای گروه نقالی در حضور جمع بزرگی از والدین و مدیر کل کانون پرورش فکری.

    دریا: بیشتر در چه دوره ها وکارگاه های کانون شرکت کرده اید و ارزیابی تان از این کارگاه ها ودوره ها چیست ؟

    من در دوره های مختلفی مثل نقالی ، قصه گویی، فن بیان ،عروسک سازی،سفال،اتاق گفتگو،قصه گویی،داستان نویسی،نقاشی روی سفال و ……. شرکت کردم که شرکت در این دوره ها باعث شده روان خوانی من خیلی خوب بشه ، بتونم در حیطه های مختلف اجرا کنم و اعتماد به نفس کافی برای اجرا داشته باشم.

    دریا: شرکت کنندگان در کارگاه های کانون با چه مهارت هایی آشنا می شوند؟

    از نظر من وجود کلاس متنوع در کانون باعث شده بچه ها بتوانند در حیطه مورد علاقشون مهارت کسب کنند. از بهترین و مهم ترین مهارت هایی که کلاس های کانون در بچه ها ایجاد میکنه، بالا رفتن اعتماد به نفس و ایجاد خودباوری و باور به توانایی های خودمون هست.

    دریا:بین بچه‌های کانونی وغیرکانونی چه تفاوتی فکر می کنی وجود دارد؟

    قطعا بچه های کانونی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند و در مسابقات فرهنگی و هنری موفق تر هستند. بچه هایی که در کلاس های کانون شرکت می کنند جسارت بالایی برای اجرا در بین عموم رو دارن.از نظر بیان و گفتار بسیار حرفه ای هستن .

    دریا: مربیان کانونی با غیرکانونی بنظرتان چه تفاوتی باهم دارند؟

    مربیان کانونی ارتباط صمیمی تر و دوستانه تری با بچه ها دارند و در حوزه آموزش تدریس به روز تری دارند. مربیان کانون بواسطه ی پیگیری های مداوم
    بچه ها رو آماده ی شرکت در چشنواره ها و مهرواره ها می کنند که طی چند سال اخیر شاهد موفقیت های چشم گیر بودیم.

    دریا:با توجه به اینکه شما دانش آموز هستید، حضور در کانون چه اثری بر روی تحصیل تان داشته است؟ در روند تحصیل و درس خواندن و… چه تاثیری داشته است؟

    شرکت در کلاس های کانون باعث شده من مهارت کافی برای برنامه ریزی داشته باشم و راحت‌تر به کار های مدرسه بپردازم ، همینطور باعث پیشرفتم در درس هایی مانند نگارش ، فارسی و انشا شده است.

    دریا: باتوجه به مطالعه کتاب های کانون پرورش فکری، بنظرتان وجه تمایز کتاب های کانون با غیرکانونی چیست و چه چیزهایی را از این کتاب ها آموزش دیده اید؟

    کتاب های کانونی با داشتن رده سنی مشخص مفاهیمی که نیاز هست در اون سن یاد بگیری رو آموزش میبینی، در صورتی که کتاب های غیر کانونی هدف بندی نشده است.

    دریا: گویا با صداوسیمای مرکز خلیج فارس هم همکاری دارید. حضور در کانون چه اثری بر حضورتان در صداوسیما داشت؟

    شرکت در کلاس های کانون باعث شده من مهارت کافی را برای ورود به صدا و سیما داشته باشم. شرکت در کلاس نقالی،فن بیان،دوره اضطراب و اتاق گفتگو باعث شد تمام اضطراب من از صحنه و دوربین از بین بره و راحت جلوی دوربین صدا و سیما حضور پیدا کنم.چون تمام کلاس های کانون بعداز اتمام دوره اجرا در بین عموم رو داره که کمک زیادی به تسلط ما در گفتار و دوری از تپق زدن و خجالت میشه.

    دریا: چه برنامه ها و در چه ساعاتی را اجرا می کنید؟

    برنامه نوجوانی ، جمعه ها بین ساعت ۱۶:۵۰ تا ۱۷:۳۰

    دریا: در چه جشنواره هایی تاکنون شرکت کرده اید و به چه مقام هایی دست یافته اید؟

    من هرساله در جشنواره های مختلف معرفی کتاب و قصه گویی شرکت کردم و مقام هایی همچون برگزیده و شایسته تقدیر شده ام.

    دریا: چه توصیه هایی را به والدین و کودکان و نوجوانان برای استفاده وبهره مندی از برنامه های کانون دارید؟

    در مدارس تبلیغات کنند ، از سن پایین بچه ها را با کانون آشنا کنند. بهشون این اطمینان رو بدیم که همانطور ورزش برای سلامت جسم لازم هست، شرکت در کلاس های هدفمند کانون هم باعث سلامت روح و پرورش آنها می شود.

    دریا: بنظرتان خانواده ها ومسئولان چه میزان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا هستید و چه کار باید کرد تا آنها بیشتر آشنا شوند و چه حمایت‌هایی فکر می کنید از کانون و هنرجویانش بایستی صورت گیرد؟

    با کلاس های فرهنگی و هنری آشناشون کنیم ، محیط کانون رو به بچه ها معرفی کنیم. ادارات فرهنگی و تربیتی و موسسات و حتی شرکت ها و ارگان های مختلف در مناسبات و جلسات از برنامه های که بچه های کانون اجرا می‌کنند، استفاده کنند و مورد حمایت قرار بگیرند تا با امکانات بیشتری بتوانند فعالیت کنند.

    دریا:به نظر خودتان اگه با کانون آشنا نمی شدید مسیر زندگی تان چه تغییری می کرد؟

    اگر با کانون آشنا نمی شدم، قطعا نمی توانستم رتبه های زیادی در جشنواره های فرهنگی و هنری کسب کنم. کانون مسیر زندگی منو مشخص کرد و تونستم با کمک مربیها و کلاس هاشون توانایی هامو بشناسم و پرورش بدم.

    دریا:سوال آخر هم اینکه هرآن چیزی دیگری که در این گفتگو مطرح نشد وتمایل دارید را بیان کنند.

    اولا خیلی تشکر میکنم از مربیان زحمت کش و دلسوز کانون. مادرم همیشه میگه تو در کانون رشد و پرورش پیدا کردی .
    پیشنهادی که دارم اینکه کلی فوق برنامه های مختلف در مدارس در حال اجرا می شود، کاش میشد حضور مربیان کانون در مدارس و مهارت هاشون به عنوان فوق برنامه گنجانده بشه .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.