حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چه کسی مدیرکل فنی وحرفه ای هرمزگان می شود؟
    ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۵۵
    شناسه : 5312
    بازدید 1442
    18
    دریانیوز// درحالیکه هشت ماه از سرپرستی سرپرست فعلی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای هرمزگان می گذرد و همواره این سرپرستی غیربومی با حواشی فراوانی همراه بوده است و عملکردشان مورد رضایت جامعه نبوده است اما همچنان وضعیت مدیرکل فنی و حرفه ای استان تعیین تکلیف نشده است و درهاله ای از ابهام قرار دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالیکه هشت ماه از سرپرستی سرپرست فعلی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای هرمزگان می گذرد و همواره این سرپرستی غیربومی با حواشی فراوانی همراه بوده است و عملکردشان مورد رضایت جامعه نبوده است و در مصاحبه های شان بر واگذاری مراکز و کارگاه های دولتی به بخش خصوصی تاکید دارند، اما همچنان وضعیت مدیرکل فنی و حرفه ای استان تعیین تکلیف نشده است و درهاله ای از ابهام قرار دارد. شنیده ها حاکی از این است که گزینه هایی هم معرفی شده اند، اما مورد موافقت قرار نگرفته است. متاسفانه از اول انقلاب تاکنون هرمزگان هیچگاه مدیربومی را در راس این اداره کل نداشته است و نتیجه مدیریت غیربومی و ناآشنایی به وضعیت استان را در کسب رتبه اولی بیکاری استان علی رغم وجود صنایع و بنگاه های اقتصادی شاهدیم که در این استان اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در ادوار مختلف نتوانسته است نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع استان را تربیت کند و صنایع هم دهها هزار نفر نیروی شان را از خارج استان تامین کرده اند و هرمزگانی ها به سمت مشاغل کاذب، بزه، قاچاق و… رفته اند ویا بیکار مانده اند و همواره در راس استان های بیکار کشور ایستاده ایم و به همین دلیل مردم استان و. جوانان از این وضعیت همواره ناراضی و معترض شرایط موجود هستند و در واقع بایستی با مسببان این وضعیت برخورد می شد که نشد.
    متاسفانه سیاست اشتباه فنی و حرفه ای هرمزگان در واگذاری کارگاه ها و مراکز دولتی که آموزش های رایگان در آنها برگزار می شد، به بخش غیردولتی وخصوصی است که هزینه های سنگینی را از آموزش گیرندگان مطالبه می کنند و جوانان بیکار وبی پول که توان پرداخت این هزینه ها را ندارند، به سمت مشاغل کاذب می روند. همچنان نیز مسئولان فنی وحرفه ای براین سیاست اشتباه اصرار می ورزند و علی رغم انتشار گزارش ها، مقالات و… در رسانه ها، اما هم مسئولان فنی وحرفه ای سیاست شان را تغییر نداده اند و هم اینکه دستگاه های نظارتی در این حوزه سکوت اختیار کرده اند. انتظار می رفت وزیر جدید کار که به حوزه اشتغالزایی توجه ویژه ای دارند و بالطبع اشتغالزایی از کانال مهارت آموزی میسر است، به حوزه آموزش فنی وحرفه ای توجه ویژه ای می کردند و وضعیت آموزش های فنی وحرفه ای را در استان ها پالایش می کردند و مدیری توانمند بومی سکان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را بدست می گرفت که تاکنون این خواسته هرمزگانی ها محقق نشده است.

    نکته مهم دیگر این است که چرا سازمان فنی و حرفه ای کشور همواره بر گزینه های غیربومی برای مدیرکلی هرمزگان اصرار دارد واز ظرفیت مدیران توانمند استانی که سال ها در اداره کل فنی وحرفه ای استان کسب تجربه کرده اند، استفاده نمی کند؟ حتی نماینده ولی فقیه در استان نیز از وضعیت آموزش های فنی وحرفه ای در هرمزگان در خطبه های نماز جمعه در تابستان امسال اظهارگلایه وانتقاد کردند که در رسانه ها نیز بازتاب گسترده ای داشت. انتظار می رفت در دولت مردمی سیزدهم، وضعیت آموزش فنی و حرفه ای در استان از ریل غلط گذشته خارج شود تا جوانان آموزش های بیشتری ببینند و وارد بازارکار مناسبی شوند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و بی توجهی به مهارت آموزی واشتغال جوانان استان ادامه دارد که از دستگاه های نظارتی، امنیتی، اشتغالزایی و… انتظار داریم در این بخش اقدام مناسبی داشته باشند تا اولا مدیرکل بومی توانمند هرچه زودتر سکاندار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان شود و ثانیا کارگاه ها و مراکز دولتی واگذار شده در بخش بانوان وآقایان به بخش دولتی برگردد و آموزش های رایگان برگزار شود و در زمینه نهادینه شدن فرهنگ مهارت آموزی و آموزش فنی وحرفه ای اقدامات لازم صورت پذیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.