حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چرا زمین های مازاد ادارات واگذار نمی شوند؟
    ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۰۷
    شناسه : 5167
    بازدید 1331
    10
    درحالیکه در کشور بصورت کلی 50درصد زمین های مازاد ادارات ونهادهای دولتی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن واگذار شده است، اما هرمزگان از این قافله عقب مانده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: درحالیکه در کشور بصورت کلی ۵۰درصد زمین های مازاد ادارات ونهادهای دولتی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن واگذار شده است، اما هرمزگان از این قافله عقب مانده است. در سال گذشته که مسئولان راه وشهرسازی پیگیر اجرای این طرح ملی در شهرک علوی بودند که پس از اعتراضات گسترده مکان اجرای آن به داخل شهر بندرعباس انتقال یافت، چندان برای واگذاری زمین های مازاد ادارات به راه وشهرسازی اقدام مناسبی صورت نگرفت وپس از آنکه قرار شد طرح نهضت ملی مسکن در داخل شهر بندرعباس اجرا شود، اما بازهم ادارات برای واگذاری اراضی شان به راه وشهرسازی مقاومت داشتند و دارند. درصورتیکه اگر زمین های مازاد ادارات جهت اجرای این طرح اختصاص یابد و حتی اولویت ساخت مسکن در این زمین ها با پرسنل واجدشرایط همان دستگاه های واگذار کننده زمین باشد، بازهم به بخشی از نیازهای مسکن در استان و بخصوص شهر بندرعباس پاسخ داده شده است.

    در این حوزه اگرچه مدیرکل راه وشهرسازی استان اعلام کرده است که اقدامات قانونی شده است، اما از آن طرف از سایر دستگاه‌ها نیز انتظار می رود بگونه ای اقدام کنند تا هرچه سریعتر پروسه واگذاری زمین های مازاد ادارات انجام شده و ساخت وساز در قالب طرح ملی مسکن در این زمین ها آغاز شود. از آن طرف ۳۵۰ هکتاری هم که قرار بود برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس واگذار شود که محقق نشد و واگذاری اراضی شمال و جنوب اتوبان شهید رجایی برای اجرای این طرح نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. در حال حاضر گویا متولیان مربوطه پیگیر الحاق ۲۰۰هکتار در پنجه علی بندرعباس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند و قرار است ۱۵ هزار واحد در آنجا احداث شود. متاسفانه روند ساخت مسکن در شهر بندرعباس به کندی پیش می رود و ضرورت دارد کلنگ احداث این ۱۵هزار واحد هرچه سریعتر به زمین زده شود و عملیات اجرایی این پروژه ها وارد فاز اجرا شود. بطور حتم درصورتیکه این حجم از مسکن اگر که در شهربندرعباس وارد فاز اجرا شود، برقیمت های حبابی مسکن و حتی رهن واجاره نامتعارف فعلی اثرگذار خواهد بود که از متولیان مسکن استان و استاندار هرمزگان انتظار می رود به این روند شتاب دهند تا عقب ماندگی یک سال گذشته در اجرای این طرح در بندرعباس جبران شود.

    موضوع دیگر اینکه در یکی از بندهای ثبت نام در سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن آمده است : متقاضی و افراد تحت سرپرستی ، فاقد زمين مسكوني يا واحد مسكوني (از۰۱/۰۱/۱۳۸۴ به بعد) بوده و از تاريخ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ از هيچ يك از امكانات نهادهاي عمومي غيردولتي مربوط به تأمين مسكن شامل زمين، واحد مسكوني و يا تسهيلات يارانه‌اي خريد و يا ساخت واحد مسكوني استفاده نكرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)»، که این موضوع باعث می شود برخی از مردم که خانه کوچکی دارند، اما تاکنون از تسهیلات و زمین دولتی استفاده نکرده اند، نمی توانند در این طرح ثبت نام کنند. واقعا این شرایط ناعادلانه است. اما اگر کسی قبل از سال ۸۴ دارای خانه و زمین با سند به هر متراژ و تعداد باشند ویا دارای املاک بدون سند زیادی حتی بعداز سال ۸۴ باشد، می تواند ثبت نام کند. اما اگر کسی بعد از سال ۸۴ حتی دارای یک خانه ۳۰،۴۰،۵۰ متری و… سنددار در محله ای حاشیه نشین یا مجتمعی ویا روستایی باشد، نمی تواند ثبت نام کند که بنظر می‌رسد بایستی در این بخش تجدید نظر شود تا هر ایرانی یک مرتبه در دوران عمرش بتواند از زمین و خانه بهره مند شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.