حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چرا در بندرعباس نهضت ملي مسکن ويلايي نيست؟
    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۶:۱۸
    شناسه : 4101
    بازدید 1773
    10
    دریانیوز: علي رغم تاکيدات وزير راه وشهرسازي براي ويلايي سازي طرح نهضت ملي مسکن در کشور، اما اين طرح در بندرعباس اجرا نمي شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: علي رغم تاکيدات وزير راه وشهرسازي براي ويلايي سازي طرح نهضت ملي مسکن در کشور، اما اين طرح در بندرعباس اجرا نمي شود.
    متاسفانه سال گذشته متوليان مسکن استان تلاش داشتند اين طرح را شهرک علوي بندرعباس اجرا کنند که پس از اعتراض شهروندان و حتي برخي از مسئولان، نمايندگان مجلس و نماينده ولي فقيه در هرمزگان، از تيرماه سال جاري ثبت نام از بندرعباسي ها بعد از ۹ماه ونيم تاخير آغاز شد و قرار است اين طرح در بندرعباس اجرا شود.
    با وجود زمين در بندرعباس، اما اين طرح بصورت ويلايي اجرا نمي شود که انتظار مي رود متوليان مربوطه تدبيري بينديشند تا حد امکان اين طرح در بندرعباس نيز بصورت ويلايي اجرا شود. وزير راه و شهرسازي نيز گفت: اولويت طرح نهضت ملي ساخت مسکن ويلايي است. وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه تاکيد بر اينکه اولويت واگذاري زمين به خود مردم است تا مردم خودشان زمين بسازند، گفت: اولويت اول در طرح نهضت ملي مسکن واگذاري زمين براي ساخت مسکن ويلايي تک واحدي در استان هايي است که زمين کافي وجود دارد.
    نشست مشترک «رستم قاسمي» وزير راه و شهرسازي و معاونين و مديران کل راه و شهرسازي استان هاي سراسر کشور به صورت ويدئو کنفرانس يکشنبه ۱۳ شهريور در محل اين وزارتخانه برگزار شد که وزير راه و شهرسازي در اين نشست با تاکيد بر اينکه اولويت واگذاري زمين به خود مردم است تا مردم خودشان زمين بسازند، گفت: مردم خودشان تدريجي خانه را مي سازند، بايد کار کنيم تا مردم از مستاجري نجات پيدا کنند.
    قاسمي تصريح کرد: در استان هايي که زمين وجود دارد، زمين به صورت تک واحدي و ويلايي به مردم ارائه شود و قرارداد يکساله و نيمه بسته شود و هرجايي که زمين کم است، اجازه ساخت دوطبقه و سه طبقه داده شود تا مردم به صورت گروهي خانه هايشان را بسازند.وي، اولويت اول در طرح نهضت ملي مسکن را واگذاري ويلايي تک واحدي به مردم در استان هايي مطرح کرد که زمين داريم.وزير راه و شهرسازي با اشاره به اهميت سرعت ساخت مسکن در کشور به مديران توصيه کرد: مديران راه و شهرسازي هر روز به پروژه هاي ساخت مسکن سرکشي کنند.قاسمي بيان کرد: مسئول کار در ساخت مسکن در استان مديرکل راه و شهرسازي هر استان است.
    وي تاکيد کرد: اولويت اول واگذاري زمين به خود مردم است، مورد بعدي خود مالکاني است که زمين دارند و تسهيلات ساخت مسکن را از طريق طرح نهضت ملي مسکن در اختيارشان قرار داده مي شود.وزير راه و شهرسازي با اعلام اينکه دست مديران کل راه و شهرسازي در هر نوع اقدام عملياتي در طرح نهضت ملي مسکن و قرارداد با انبوه سازان باز است، بيان کرد: با انبوه سازان ميتوان از ظرفيت زمين تهاتر استفاده کرد.
    قاسمي با اشاره به عملکرد خوب بانک مسکن بيان داشت: گزارشي مبني بر عدم همکاري بانک مسکن در طرح نهضت ملي مسکن تا کنون اعلام نشده و همه جا بانک مسکن پاي کار نهضت ملي مسکن بوده است.عضو کابينه دولت سيزدهم به مديران کل راه و شهرسازي آنها مهلت داد تا نسبت به تعيين تکليف زمين ها براي ساخت واحدهاي مسکوني اقدام کنند.وي ادامه داد: ما نبايد از برنامه زمانبندي طرح نهضت ملي مسکن عدول کنيم و تمامي اختيارات لازم را هم به استانداران به عنوان روساي شورايعالي مسکن داده ايم و کوتاهي و تاخير در اين زمينه پذيرفتني نيست.
    قاسمي بر ظرفيت بالاي بافت هاي فرسوده در توليد مسکن که به طور متوسط از نوسازي هر واحد فرسوده ۳ واحد جديد نيز توليد مي شود، تاکيد کرد.وزير راه و شهرسازي به مديران راه و شهرسازي دستور داد با جديت بيشتري به اين موضوع بپردازند و بسته هاي تشويقي مناسبي براي سازندگان تعريف کنند و به صورت هفتگي ضمن بازديد از محلات هدف و روند نوسازي مسکن را پيگيري کنند و به عنوان يک اولويت جدي مدنظر قرار دهند.
    عضو کابينه دولت سيزدهم تاکيد کرد: چنانچه بسته هاي تشويقي مناسب براي اين کار تعريف شود، نياز چنداني به تسهيلات بانکي هم نخواهد بود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.