حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پیام امید سردار رادان به حاشیه نشینان
    ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
    شناسه : 6959
    بازدید 1272
    9
    دریانیوز//از اواسط دهه 80 و بخصوص دهه 90 که بیشترین گزارش ها را از سطح محلات حاشیه ای و بافت های فرسوده بندرعباس منتشر کرده ایم، علاوه بر وضعیت نابسامان این محلات در حوزه املاک فرسوده، کوچه های تنگ و تاریک، فاضلاب روان، ناامنی ایجاد شده توسط اراذل و اوباش و سارقان و معتادان و مواد ومشروب فروشان ، مشکلات معیشتی خانواده ها و...؛ یکی از گلایه های ساکنان بیشتر این محلات، توزیع موادمخدر و مشروبات الکلی و تبدیل شدن بیشتر کوچه ها در برخی محلات به پاتوق معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر می باشد که خانواده ها و رهگذران مجبورند صحنه‌های تلخ تزریق و استعمال مواد را روزانه ببینند و بیشتر کودکان و نوجوانان الگوگیری می کنند و در دام اعتیاد گرفتار می شوند و به همین دلیل سن اعتیاد به دانش‌آموزی نیز رسیده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز//از اواسط دهه ۸۰ و بخصوص دهه ۹۰ که بیشترین گزارش ها را از سطح محلات حاشیه ای و بافت های فرسوده بندرعباس منتشر کرده ایم، علاوه بر وضعیت نابسامان این محلات در حوزه املاک فرسوده، کوچه های تنگ و تاریک، فاضلاب روان، ناامنی ایجاد شده توسط اراذل و اوباش و سارقان و معتادان و مواد ومشروب فروشان ، مشکلات معیشتی خانواده ها و…؛ یکی از گلایه های ساکنان بیشتر این محلات، توزیع موادمخدر و مشروبات الکلی و تبدیل شدن بیشتر کوچه ها در برخی محلات به پاتوق معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر می باشد که خانواده ها و رهگذران مجبورند صحنه‌های تلخ تزریق و استعمال مواد را روزانه ببینند و بیشتر کودکان و نوجوانان الگوگیری می کنند و در دام اعتیاد گرفتار می شوند و به همین دلیل سن اعتیاد به دانش‌آموزی نیز رسیده است.

    مواد مخدر ومشروبات در این مناطق به راحتی آب خوردن در دسترس است و هر قشر و هر سنی می تواند بسهولت آنرا تامین کند. بندرعباس هم که بهشت معتادان و مواد فروشان است و علی رغم اجرای طرح‌هایی برای جمع آوری شان، اما این معضل همچنان وجود دارد ودر برخی از محلات مانند آیت ا… غفاری، در برخی کوچه هایش زن و مرد و پیرو جوان و حتی نوجوان و کودک به همراه والدینشان را می بینید که به دور هم گرد آمده‌اند و مصرف کننده مواد هستند و بارها این گزارش ها منتشر شد و در مقالات مختلف به این موضوع پرداخته ایم. بارها از مشاهده صحنه ای از التماس مادرانی در این محله نوشتم که از مسئولان ارشد استان و شهرستان که چندسال قبل برای بازدید از این محله رفته بودند، می خواستند معتادان و موادفروشان را جمع کنند که آنها باعث شده اند بچه های پنج شش ساله شان هم مواد را بشناسند و قول پاکسازی این محله به آنها داده شد، اما متاسفانه اقدامی اثرگذار نشد. ساکنان در دهه۹۰ پیگیر راه اندازی ایستگاه پلیس در این محله شدند تا ارتقای امنیت را در محله به همراه داشته باشد که محقق نشد .

    مسئولان مختلف در رده های مختلف از این محله بازدید کرده اند و مصوباتی را برای این محله و برخی محلات مشابه داشتند تا مشکلات شان را در حوزه های مختلف برطرف نمایند که چندان عملیاتی نشدند و وضعیت محلات تغییری نیافته است. هفته قبل فرمانده فراجااز اجرای طرح‌هایی ازجمله جمع‌آوری معتادان متجاهر و مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر خبرداد واز مردم و خبرنگاران و رسانه‌ها نیز خواست عملکرد پلیس را در این حوزه ارزیابی کنند که امید می‌رود با تحقق این وعده مهم ارشد انتظامی کشور ، بخشی از مشکلات محلات حاشیه‌ای بندرعباس در این حوزه برطرف شود و امنیت در محلات ارتقا یابد و دام های پهن شده برای به اعتیادکشاندن نوجوانان و جوانان در محلات برچیده شود وسیمای شهر از وجود و حضور معتادانی که بیشترشان از سایر مناطق کشور به هرمزگان می آیند، پاک شود و اگر مسئولان وعده جمع‌آوری معتادان و برگرداندن به شهرشان را هم می‌دهند، بطور کامل عملیاتی کنند.

    سرقت از منازل و خودروها در محلات بدلیل وجود سارقان و معتادان و افزایش ناامنی بالاست و درصورتیکه معتادان و خرده‌فروشان جمع‌آوری شود، بطور یقین امنیت در این مناطق نیز افزایش یافته و سرقت ها نیز کاهش می‌یابد که فرمانده فراجا نیز در جلسه هفته گذشته‌اش به این موضوع نیز اشاره داشته اند. این موارد را می توان به پیام‌های امیدوارکننده سردار رادان فرمانده فراجا به حاشیه نشینان بندرعباسی نیز تلقی نمود که همواره از عدم جمع آوری و پاکسازی معتادان و مواد فروشان و مشروب فروشان در محلات گلایه مند بود که با دستور کشوری سردار رادان، انتظار می رود پاکسازی کامل مناطق آلوده در بندرعباس و استان با سرعت بیشتری پیش رفته و امنیت در این مناطق نیز ارتقا خواهد یافت. فرمانده فراجا، جمع‌آوری معتادان متجاهر و مبارزه با خرده‌فروشان را از اهداف و اولویت‌های پلیس برشمرد.سردار احمدرضا رادان در همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با موادمخدر که هفته گذشته در ستاد فراجا برگزار شد، با بیان اینکه به معماری و سند راهبردی پلیس در مبارزه با موادمخدر نسبتاً توجه شده است، گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر نقشی محوری در تامین امنیت و ایجاد احساس امنیت در میان مردم دارد. ارتباط این پلیس باید به حدی توسعه پیدا کند که سوداگران مرگ در آن‌ سوی مرزها هم در تیررس باشند و آنان هیچ منطقه‌ای را برای خود امن ندانند.

    وی با بیان اینکه نیروی انتظامی کشور شهدای بسیاری را برای مبارزه با موادمخدر و نجات بشریت از شر این مواد تقدیم کرده است، گفت:‌ اما در کنار این موضوع، باید تهدیدی باشیم برای هر آن که بخواهد در حوزه مبارزه با مواد مخدر امنیت ما را به خطر بیندازد.فرمانده فراجا بر ضرورت روابط دیپلماتیک در مبارزه با موادمخدر تاکید کرد و گفت:‌ ارتباط با کشورها و به خصوص کشورهای هدف باید توسعه پیدا کند تا جایی بتوانیم نقش مؤثری در مبارزه با مواد مخدر در آن سوی مرزها با همکاری کشورهای هدف داشته باشیم. دست اندرکاران تولید و توزیع عمده مواد مخدر نباید منطقه و سرزمینی را برای خود امن دانسته و تصور کنند که از طریق ورود به این منطقه می‌توانند موادمخدر را به داخل کشور انتقال دهند.رادان بر ضرورت ریشه‌یابی پرونده‌های مبارزه با موادمخدر نیز تاکید کرد و گفت: گاهی اوقات برخی از پرونده‌ها به دلایل گوناگون به‌خوبی ریشه‌یابی نمی‌شود، به اعتقاد من اگر حتی نیاز است در ساختار دستکاری کرد، این کار باید انجام شود تا به‌صورت موضوعی و ریشه‌ای بتوان به مسائل رسیدگی کرد.

    از سوی دیگر ما باید از افسران کارشناس در پلیس مبارزه با موادمخدر استفاده کنیم و حتی از تجربه نیروهایی که بازنشسته شده‌اند هم باید استفاده کنیم تا کار برای پلیس آسان و برای حریف پلیس دشوار شود. فرمانده فراجا بر ضرورت شناسایی اموال قاچاقچیان و سوداگران مرگ نیز تاکید کرد و گفت: شناسایی اموال این افراد بسیار مهم است، سوداگران مرگ به روش‌های مختلف تلاش می‌کند تا به بنیان مالی‌شان لطمه‌ای نخورد تا بتوانند خود را بازیابی کنند، ما باید بتوانیم تا انتها اموال ناصواب را احصا کنیم. از این رو تاکید می‌کنم که شناسایی اموال باید جدی‌تر در دستور کار قرار بگیرد تا قاچاقچیان نتوانند مال حرام خود را به اموال تبدیل کرده و از قانون فرار کنند.وی با تاکید بر ضرورت اعمال نگاه جدید و ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ ما عهد بستیم آرامش مردم را تضمین کنیم و باید بفهمیم در حوزه مبارزه با مواد مخدر دغدغه مردم چیست؟ هیچ وقت به عنوان فرمانده فراجا ناراحت نخواهم شد اگر اعلام شود که امسال نسبت به سال گذشته کشفیات مواد مخدر کمتر شده است؛ بلکه زمانی ناراحت می‌شوم که دغدغه مردم در جامعه در حوزه موادمخدر کاهش پیدا نکرده باشد. مردم آنچه را که می‌بینند دغدغه آن‌ها می‌شود و مردم از اینکه معتاد متجاهر در خیابان ببینند، ناراحت هستند و کاری ندارند که چه فرایندی باید حاصل شود که معتاد در خیابان نباشد؛ ظرفیت و اردوگاه و نیرو و … به مردم ارتباطی ندارد، چرا که مشکل مردم نیست و مشکل ما و سایر بخش‌ها است.

    رادان با تاکید بر اینکه کار جهادی یعنی اینکه موضوع را به سایر سازمان‌ها حواله ندهیم، اظهارکرد: کار جهادی به معنای آن است که موضوع را دنبال و پیگیری کنیم تا بتوانیم این ظرفیت را ایجاد کنیم تا دغدغه امروز مردم نسبت به موضوع مواد مخدر رفع شود. به هیچ عنوان نباید در این زمینه خسته شوید، حتی اگر هزار بار هم بعد از جمع‌آوری معتادی آزاد شود باز شما باید به وظیفه خود عمل کنید.فرمانده فراجا با بیان اینکه وجود معتاد متجاهر دغدغه مردم است و باید دغدغه آن‌ها را کم کنیم، گفت:‌ همانطور که گفتم هیچ حقی برای خسته شدن در این امر نداریم. باید یک مبارزه جدی اطلاعاتی برای موضوع مواد فروشان خرد قرار دهیم و سرمنشا آن‌ها را بزنیم و شبکه‌های آنان را متلاشی کنیم. امروز کلید مبارزه با سرقت را برای دغدغه مردم زدیم و اگر کلید ساماندهی معتادان متجاهر زده شود به کاهش سرقت کمک خواهد شد چرا که بخشی از سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد. اگر جایی مثل هرندی وجود داشت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران باید کیسه خواب ببرد و آنجا بخوابد.

    در حوزه مبارزه با موادمخدر باید طوفانی در جهت رفع دغدغه مردم به پا شود و پلیس مبارزه با مواد مخدر باید جایگاهی برای نخبه‌ها فراهم کند، امروز دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی با این پدیده مبارزه کرد و باید با استفاده از ظرفیت نخبگان با روش‌های سنتی خداحافظی کرد. وی همچنین با بیان اینکه پلیس مبارزه با موادمخدر باید به پهپاد مجهز شود و از فناوری‌های نوین استفاده کند، گفت: مبارزه با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر دو امری است که مردم و اصحاب رسانه باید از پلیس پیگیری کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.