حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • پرتاب موفقیت آمیز ماهواره «خیام» به فضا
    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۲۱
    شناسه : 3317
    بازدید 1409
    5
    یک موشک سایوز روسی صبح دیروزماهواره ایرانی خیام را به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین برد و براساس اعلام سازمان فضایی ایران دقایقی قبل اولین داده از ماهواره دریافت شد.
    ارسال توسط : منبع : خبر گزاری مهر
    پ
    پ

    دریانیوز: یک موشک سایوز روسی صبح دیروزماهواره ایرانی خیام را به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین برد و براساس اعلام سازمان فضایی ایران دقایقی قبل اولین داده از ماهواره دریافت شد. ماهواره ایرانی خیام صبح دیروز و در ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه از مقر فضایی بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شد. این ماهواره با وزن ۶۰۰ کیلوگرم ماهواره‌بر سایوز به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب شد. عمر عملیاتی این ماهواره ۵ سال اعلام شده است. براساس اعلام سازمان فضایی ایران، مراحل اولیه پرتاب با موفقیت سپری شده است و خیام هم اکنون در حال انتقال با بلوک انتقال مداری به مدار نهایی خود یعنی مدار ۵۰۰ کیلومتر است. همچنین این سازمان اعلام کرد: لحظاتی قبل اولین داده تله متری ماهواره خیام در ایستگاه‌های زمینی این ماهواره در پایگاه‌های فضایی سازمان فضایی ایران در ماهدشت دریافت شد.

    ماهواره خیام یک ماهواره سنجش از دور است که تمامی فرامین مربوط به کنترل و بهره برداری از این ماهواره از روز اول و بلافاصله پس از پرتاب توسط کارشناسان ایرانی مستقر در پایگاه‌های فضایی متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاک جمهوری اسلام ایران انجام و صادر خواهد شد. به گزارش مهر، مرکز کنترل عملیات ماهواره، ارسال فرامین و ایستگاه‌های اخذ داده‌های ماهواره‌ای ماهواره خیام تنها در خاک جمهوری اسلامی ایران و تحت مدیریت سازمان فضایی ایران است و مهندسین و محققین ایرانی در آن مستقر هستند. با توجه به فعالیت‌ها و اهداف صرفاً صلح آمیز و غیرنظامی سازمان فضایی ایران، تصاویر ماهواره خیام برای ارتقا توانایی مدیریت و برنامه ریزی کشور در حوزه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، منابع آبی، معادن و پایش مرزها، مدیریت حوادث غیرمترقبه و … استفاده می‌شود و نیروهای دفاعی کشور برای رفع نیازهای خود مسیرهای اختصاصی و منحصر به فرد خود را به لحاظ فنی و راهبردی پیگیری می‌کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.