حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • پاکسازی در دریا، جاده و محلات
    ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
    شناسه : 8134
    بازدید 1238
    7
    دریانیوز//هفته گذشته که سردار جاویدان فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با حضور سردار رادان معرفی شد و فرمانده کل انتظامی کشور برای برخورد با قاچاقچیان در ساحل و دریا و جاده ها خط ونشان کشید و هشدار داد، امید می رود این وعده بخوبی محقق شود و سطح امنیت در استان ارتقا یابد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//هفته گذشته که سردار جاویدان فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با حضور سردار رادان معرفی شد و فرمانده کل انتظامی کشور برای برخورد با قاچاقچیان در ساحل و دریا و جاده ها خط ونشان کشید و هشدار داد، امید می رود این وعده بخوبی محقق شود و سطح امنیت در استان ارتقا یابد.

    متاسفانه پدیده شوم قاچاق سوخت، موادمخدر، مشروبات واعتیاد باعث سلب امنیت مردم در استان شده است. در جاده های استان همواره خودروهای شوتی بی پلاک نیسان و سواری با سرعت سرسام آور و بدون توجه به قوانین راهنمایی ورانندگی و حقوق سایر رانندگان و شهروندان تردد می کنند و حوادث و تصادفات مرگباری را رقم می زنند که هفته گذشته یک خانواده هفت نفری و راننده خودروی نیسان در یک فقره تصادف جانشان را از دست دادند وخانواده هایی عزادار شدند.

    هفته ای نیست که حوادث جرحی وفوتی بوسیله شوتی ها در استان رقم نخورد و گاهی افرادی زنده در آتش سوخت قاچاق می سوزند. این موضوع نیاز به برخورد قاطعانه تر و ریشه یابی علل افزایش آن دارد. بایستی کسانی که برای امرار معیشت به سمت قاچاق می روند که ضرورت دارد، مشکل اشتغال شان را برطرف و در صنایع، دریا و… برایشان اشتغالزایی نمود که متاسفانه از ظرفيت صنعت و دریا برای اشتغال بومیان استفاده نشده و اقتصاد دریا محور مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز در استان مورد غفلت قرار گرفته است.

    البته از آن طرف در حوزه قاچاق انتظار می‌رود کسانی که سازمان یافته قاچاق می کنند وبه اقتصاد کشور آسیب می رسانند، نیز بایستی با قاطعیت بیشتری با این سوداگران مرگ برخورد شوند.در حوزه محلات نیز بایستی پاکسازی توزیع کنندگان مواد مخدر، مشروبات و… با جدیت دنبال شود و معتادان نیز بایستی از سطح کوچه ها، معابر و پارک‌ها و… جمع آوری شوند و این ارتباط توزیع کننده و مصرف کننده قطع شود.

    برخی از کوچه های محلات حاشیه ای و بافت فرسوده بندرعباس به پاتوق معتادان زن ومرد و گاهی همراه با فرزندان کودک شان تبدیل شده که در حال تزریق و استعمال هستند و متاسفانه الگوی نامناسبی برای کودکان، نوجوانان و جوانانی هستند که در این مناطق زندگی می کنند و از کوچه ها تردد می کنند و به همین دلیل می بینیم که سن اعتیاد و مصرف مشروبات در این مناطق هم کاهش یافته است.

    سردار رادان از زمان انتصاب شان وعده داده بودند که جمع آوری معتادان متجاهر در اولویت قرار دارد که انتظار می رود این پاکسازی ها در استان هرمزگان با انتصاب سردار جاویدان تشدید شود تا خانواده ها از تبدیل کوچه های محلات شان به پاتوق معتادان و مواد و مشروب فروشان و گردنکشی اراذل واوباش و ناامن کنندگان محلات گلایه مند نباشند.

    حاشیه نشینان که از بسیاری از امکانات تفریحی، فرهنگی، ورزشی و… محروم هستند، نباید آسایش و آرامش شان نیز سلب شود و فرزندان شان در آسیب های اجتماعی غرق شوند.در حوزه دریابانی نیز همانگونه که نماینده ولی فقیه در استان تاکید داشتند، بایستی دریابانی تقویت شود تا بتواند با قدرت بیشتری با قاچاقچیان برخورد کند و مدافعان امنیت در دریا و خشکی جان شان را ازدست ندهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.