حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • وعده گره گشای راه وشهرسازی برای بافت فرسوده
    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۲۳
    شناسه : 3501
    بازدید 1264
    7
    مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان وعده داده که ده هزار سند مالکیت در بافت فرسوده استان تحویل ساکنان می شود که اگر این وعده واقعا محقق شود، بخش زیادی از مشکلات این مناطق برطرف می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان وعده داده که ده هزار سند مالکیت در بافت فرسوده استان تحویل ساکنان می شود که اگر این وعده واقعا محقق شود، بخش زیادی از مشکلات این مناطق برطرف می شود. در دو دهه اخیر که بازسازی بافت فرسوده با استفاده از تسهیلات نوسازی در کشور رونق داشت، اما در هرمزگان و شهر بندرعباس این روند بسیار کند بود ودلیل اصلی آن هم نداشتن سند املاک فرسوده بود و به املاک فاقد سند هم تسهیلات نوسازی پرداخت نمی شود که اگر در دولت های گذشته مشکل سند این املاک برطرف شده بود، ساکنان بافت های فرسوده با استفاده از تسهیلات نوسازی توانسته بودند املاک شان را بازسازی کنند که متاسفانه این موضوع محقق نشد و هر ساله دهها خانه قدیمی و فرسوده تخریب شده و همچنان ساکنان در خانه های ناايمن زندگی می‌کنند که در زلزله ها و بارندگی های شدید تعداد زیادی از این املاک آسیب می بینند یا تخریب می شوند.

    نوسازی املاک فرسوده در بازگشایی معابر نیز با عقب نشینی هایی که صورت می گیرد، تسهیل ساز است و با بازگشایی معابر هم بسیاری از گره های های خدمات‌رسانی، امنیتی و…. نیز باز می شود و به همین دلیل نیاز است این وعده زودتر محقق شود. در حال حاضر تکمیل اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب مستلزم بازگشایی معابر در این مناطق است. از طرفی دیگر ورود آمبولانس، خودروهای آتش نشانی و پلیس و… به داخل محلات بدلیل وجود کوچه های تنگ و تاریک به راحتی میسر نیست و بیشتر این کوچه ها به پاتوق معتادان، مواد و مشروب فروشان و… تبدیل شده اند که بازگشایی معابر در این مناطق ضرورتی انکارناپذیر است و به همین دلیل تحقق وعده مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان در سنددار شدن املاک فرسوده باعث انقلابی در رفع تبعیض و بی عدالتی و افزایش خدمات‌رسانی به ساکنان می شود.

    مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ده هزار سند واحد مسکونی در بافت فرسوده تا پایان سال به صاحبان آن تحویل داده می‌شود.عباس کمالی افزود: بیش از دو هزار سند واحد‌های مسکونی در محله چاهستانی‌های بندرعباس هم آماده واگذاری به صاحبان آن است. این سند‌های مالکیت در صورت ابلاغ شیوه نامه‌های اجرایی از طرف وزراتخانه تحویل صاحبان آن داده می‌شود.بعد از بازسازی محله چاهستانی‌ها قرار است که محله اسلام آباد به صورت آزمایشی باز آفرینی شود.کمالی افزود: ۴۳ درصد شهر بندرعباس در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی اسکان دارند.محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری (شهناز قدیم)، شهرک توحید (شغو)، چه چهکور، کمربندی، دوهزار، اسلام آباد، حسین آباد و طلا بند از جمله این محله‌ها است.

    وی گفت: محدوده قانونی شهر بندرعباس ۷ هزار هکتار مساحت دارد که هزار و ۳۷۲ هکتار آن بافت فرسوده میانی است و بیش‌تر شامل محلات اولیه شکل گیری شهر بندرعباس هستند که در واقع رشد شهری در طول سالیان از این نقاط شروع و گسترش یافته است.مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: این محدوده‌های ناکارآمد شامل هزار و ۷۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی، دو هزار و ۳۹۰ هکتار بافت فرسوده میانی و بیش از ۳۰۰ هکتار محدوده‌های تاریخی است.کمالی گفت:۹ شهر هرمزگان چهار هزار و ۲۴۶ هکتار بافت فرسوده دارد که طبق آخرین سرشماری جمعیتی ۳۶۵ هزار و ۶۰۸ نفر معادل ۲۰ درصد در آن سکونت دارند.اکنون ۲۰ محله استان، در دستور کار اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی برای بازسازی است.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.