حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نخ تسبیح ایجاد اشتغال است
    ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
    شناسه : 4901
    بازدید 1384
    11
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر شفافیت در عملکرد گفت: در اتاقی شیشه‌ای باید انحصار اطلاعات را بشکنیم و مردم را در جریان امور قرار دهیم.
    ارسال توسط : منبع : به گزارش بازار
    پ
    پ

    دریانیوز: مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر شفافیت در عملکرد گفت: در اتاقی شیشه‌ای باید انحصار اطلاعات را بشکنیم و مردم را در جریان امور قرار دهیم.
    ‌سید صولت مرتضوی در آئین تکریم و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر و سرپرست سابق این وزارتخانه، برخی سران لشکری و کشوری، مدیران و کارکنان این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از حُسن اعتماد «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و رأی اعتماد نمایندگان مردم در خانه ملت قدردانی کرد.
    وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تأکید کرد: اصل، مسأله «اشتغال» است و همانند دوران دفاع ‌مقدس باید قرارگاه ایجاد اشتغال در کشور راه‌اندازی شود؛ بنابراین دولتمردان و مسئولان خواب و خوراک را بر خود حرام و به موضوع اشتغال توجه کنند.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموریت‌های اصلی این وزارتخانه را در حوزه‌های «اجتماعی»، «اشتغال» و «اقتصادی» دانست و تأکید کرد: در حوزه اجتماعی، گره‌های کوری وجود دارد که با برنامه‌های متنوع و متعدد باید در جهت رفع آنها اقدام کنیم و اصل «می‌توانیم» را سرلوحه کار خود قراردهیم. مرتضوی موضوعات اقتصادی را نیز در این وزارتخانه مهم خواند و تأکید کرد: متأسفانه به لحاظ صادرات نفت، اقتصاد تک‌محصولی شده است و اقتصاد نفت به عنوان نقطه قوت، تبدیل به نقطه ضعف شده است و سخت در عجبم بر ما چه شده که در کشورهایی که معادن غنی نفتی دارند نقطه قوت را تبدیل به نقطه ضعف کردند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که «اقتصاد معادن» و «اقتصاد دریامحور» دو حلقه مفقود و معطل مانده در کشور ما است، تأکید کرد: متاسفانه ۹۰ درصد از معادن کشف نشده و یا به بهره‌برداری نرسیده است. مرتضوی گفت: متأسفانه با توجه به وجود سواحل متنوع و امکانات وسیع نتوانستیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
    وی با بیان این که رویکرد ما بر محور تضمین عدالت است، خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متکفل معیشت مردم است و باید بستر ایجاد اشتغال را فراهم کند. وزیر تعاون با تأکید بر این که در حوزه اشتغال باید طرحی نو در اندازیم، تصریح کرد: با ایجاد اشتغال می‌توان به تولید مناسب رسید و با تولید مناسب شکاف طبقاتی را اصلاح کرد.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مردمی‌سازی اقتصاد، توسعه فرهنگ تعاونی، استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور، گسترش آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، ایجاد مراکز کارگاهی در جوار کارخانجات و ارتقای دانش کارگران را از جمله مواردی خواند که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جدیت پیگیری خواهد شد.
    مرتضوی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نخ تسبیح ایجاد اشتغال دانست و تأکید کرد: این وزارتخانه دارای منابع انسانی عالم، دلسوز مردم و کاردان است که با استفاده از ظرفیت آن‌ها و خانه ملت می‌توان به ظرفیت ایجاد یک میلیون فرصت شغلی دست یافت.
    در این آئین، معاون اول رئیس‌جمهور، با اهدای لوحی از سوی آیت‌الله رئیسی از خدمات دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر «محمدهادی زاهدی‌وفا» سرپرست سابق این وزارتخانه تقدیر کرد و حکم انتصاب «دکتر سیدصولت مرتضوی» را با امضای رئیس‌جمهور به وی اهدا کرد.
    به گزارش بازار ، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر سابق و دکتر «محمدهادی زاهدی‌وفا» سرپرست سابق این وزارتخانه نیز به طور جداگانه بخشی از عملکرد خود و آن چه پیش از این در وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذشت را تشریح کردند و با اعلام چالش‌ها، پیشنهادهای خود را برای بهبود امور بیان کردند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.