حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • وزارت ارشاد کتابخانه های کودکان و نوجوانان را قربانی نکند
    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۴۹
    شناسه : 4244
    بازدید 1326
    14
    اشتباهات وزارت فرهنگ وارشاد بدلیل عدم بررسی کارشناسانه در حوزه های مختلف و اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسانه در بخش های متفاوت ادامه دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: اشتباهات وزارت فرهنگ وارشاد بدلیل عدم بررسی کارشناسانه در حوزه های مختلف و اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسانه در بخش های متفاوت ادامه دارد. چند ماه قبل وزارت ارشاد در تصمیمی غیرکارشناسانه، هرمزگان را جزو استان های برخوردار خواند و در توزیع آگهی ها به نشریات ، این استان را از لیست استان های غیربرخوردار خارج کرد. حتی این وزارتخانه مقداری تحقیق نکرد تا ببیند مرکز پژوهش های مجلس، هرمزگان را جزو استان صدرنشین در فقر وفلاکت قرار داده است واین استان در بیکاری و گرانی هم رکوردار است و مشخص نیست برچه اساسی این استان را برخوردار محسوب کرد. در واقع هرمزگان برخوردار از فقر فلاکت، محرومیت، نداری، بیکاری و بیماری، تبعیض و بی عدالتی است. البته متاسفانه در استان نیز مسئولان واکنشی به این تصمیم و برخوردار خواندن هرمزگان محروم نشان ندادند. در سطح ملی از چند روز قبل بحث واگذاری کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهادکتابخانه های عمومی کشور مطرح است که با واکنش و مخالفت شدید برخی از فعالان عرصه فرهنگ، اعضاء، مربیان، کارشناسان و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور مواجه شده و کمپین وکارزارهای مخالفت با این تصمیم غیرکارشناسی در کشور ایجاد شده است.

    کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از نیم قرن فعالیت دارد و این نهاد که فعالیت ها و کارگاه هایش کتاب محور است، کتابخانه هایش در کشور هم به عنوان کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان فعال هستند و کتاب هایش نیز تخصصی است و حتی در دکوراسیون، میز وصندلی، رنگ های دیوارها و درب وپنجره کتابخانه های کانون و کتاب های منتشر شده توسط کانون به روح و طبع لطیف کودک و نوجوان توجه شده تا جاذبه لازم را داشته باشد و کودکان و نوجوانان، کانون را به عنوان خانه دوم خود بدانند ودر کتاب ها و کارگاه هایش غرق شوند و در این کارگاه ها و مراکز تنفس کنند که تنفس در کانون، تضمین کننده آینده این قشر آینده ساز کشور است. متاسفانه دست درازی وزارت ارشاد به حوزه ای صورت گرفته که زیرنظر وزارت آموزش و پرورش است و انتظار می رود وزارت آموزش و پرورش اجازه این دست درازی وزارتخانه ای را ندهد. وزارت فرهنگ وارشاد قبل از هر تصمیمی نیاز است آمارهای مطالعه و استفاده از کتابخانه های عمومی کشور را مورد تجزیه وتحلیل قرار دهد. متاسفانه کتابخانه های عمومی بامشکلاتی مواجهند وحتی برخی از آنها باکمبود میز و صندلی و… مواجهند و کمبود این کتابخانه های عمومی در کشور واستانی مانند هرمزگان وجود دارد.

    متاسفانه در اقدامی کارشناسی نشده و نامناسب کتابخانه عمومی شهدا در بندرعباس را از حالت کتابخانه ای خارج کردند. احداث کتابخانه ای دیگر در پارک جنگلی بندرعباس از یک دهه قبل همچنان نیمه تمام مانده است و وزارت ارشاد بهتر است به این بخش‌ها رسیدگی کند وکاری نکند تا کودکان و نوجوانان را از کتاب و کتابخوانی محروم کند. از وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی انتظار می رود دستور توقف این طرح غیرکارشناسی را صادر کنند واز دست درازی به حوزه های فعالیت سایر وزارتخانه‌ها خودداری نمایند. از رئیس‌جمهور محترم هم انتظار داریم به وزارتخانه ها و وزاری دولت اعلام کنند در امورات همدیگر دخالت نکنند و قشر کودک و نوجوان را فدا و قربانی طرح های غیرکارشناسی شان نکنند. وزارت ارشاد این قشر را بی پناه و بی زبان نبینند که نتوانند از حق شان دفاع کنند و اجازه دهند ارتباط کودکان ونوجوانان ایرانی با کتاب و کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان در مراکز کانون و کتابخانه های سیار تداوم یابد.

    والدین اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مربیان و… از این تصمیم نگرانند و امیدواریم دولت نیز با این تصمیم نابخردانه وغیرکارشناسانه مخالفت کند و به این نگرانی ها پایان دهند. پیشنهاد می شود وزیر فرهنگ وارشاد وسایر مسئولان و اعضای هیئت دولت و نمایندگان مجلس به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان های کشور بروند و وضعیت کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان در این مراکز را ببینند و با کتابخانه های عمومی مقایسه کنند وبا اعضاء، مربیان، کارشناسان و مدیران کانون گفتگو کنند وآنگاه در این زمینه تصمیم گیری کنند تا قشر کودک و نوجوان فدای تصمیمات غیرکارشناسانه نشوند .
    علی زارعی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.