حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2980 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • والدین برای موفقیت فرزندان مستعدشان ، آنها را به کانون ببرند
    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۲۵
    شناسه : 4355
    بازدید 1624
    14
    یک عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان : بچه های کانونی و حتی والدین شان به این نتیجه رسیده اند که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مکانی برای کشف وبروز و ظهور استعدادهای کودکان ونوجوانان است و این مرکز تخصصی کودکان و نوجوانان از جایگاه ویژه ای برخوردار است وبه همین دلیل در روزهای اخیر که بحث انتقال کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهادهای کتابخانه های عمومی مطرح شده است، این موضوع با واکنش ها و مخالفت‌های زیادی مواجه شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: بچه های کانونی و حتی والدین شان به این نتیجه رسیده اند که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مکانی برای کشف وبروز و ظهور استعدادهای کودکان ونوجوانان است و این مرکز تخصصی کودکان و نوجوانان از جایگاه ویژه ای برخوردار است وبه همین دلیل در روزهای اخیر که بحث انتقال کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهادهای کتابخانه های عمومی مطرح شده است، این موضوع با واکنش ها و مخالفت‌های زیادی مواجه شده است. کسانی که با کانون ارتباط داشته اند، این مراکز را بخوبی می شناسند و می دانند کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان و کارگاه های تخصصی ومربیان که هرساله دهها ساعت آموزش می بینند، جایش در نهاد کتابخانه ها نیست وبایستی در جای خودش بماند واز آن حمایت شود تا بتواند کودکان ونوجوانان را آماده تر برای ورود به جامعه و پذیرش مسئولیت در حوزه های مختلف و ساختن ایرانی آباد کند. در استانی مانند هرمزگان که همچنان صدرنشین فقر ومحرومیت در کشور است که این محرومیت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز بشدت وجود دارد، نیاز به افزایش تعداد مراکز کانون در تمام شهرهای استان است و چهار شهری هم که هیچ مرکز کانونی ندارد، بایستی مسئولان شهرستان ها و استان تلاش کنند مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در این شهرستان ها دایر کنند تا کودکان و نوجوانان از آن بهره مند شوند. بایستی فقر وبی عدالتی در این حوزه برطرف شود و همه کودکان و نوجوانان بتوانند در فرصتی برابر از کتابخانه ها و کارگاه های کانون بهره مند شوند. کودکان و نوجوانان اگر فرصت بالفعل شدن استعدادهای بالقوه شان را داشته باشند، می توانند برای آینده آماده تر شوند و از آسیب های اجتماعی و بزه ها مصون بمانند که نیاز است به این حوزه توجه بیشتری شود و زمینه رشد کودکان و نوجوانان بایستی در حوزه های مختلف در مناطق دور ونزدیک استان فراهم شود . در ادامه سلسله گفتگو با اعضای موفق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، در این شماره نیز با عضوی دیگر از کانون گفتگو کردیم. در این گزارش با ما همراه باشید. هنگام ورودم به کانون شگفت زده شدم

    دریا: خودتان را بطور کامل معرفی کنید واز چند سالگی و چگونه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شدید؟ والدین تان چه نقشی در آشنایی واستفاده از کتابخانه وبرنامه های کانون داشتند؟

    سلام من بیتا بهزادی هستم. ۱۶سالمه و از ۹سالگی با کانون پرورش فکری آشنا شدم. والدینم من رو در دوره ی پویانمایی کانون مرکز شماره ۴ثبت نام کردن و من دقیقا به یاد دارم که چگونه در هنگام ورودم به کانون شگفت زده شده بودم. شگفت زدگیه من به این دلیل بود که پیش از کانون کلاس های زیادی رفته بودم، ولی تا به حال فضایی به این صمیمیت را در مراکز آموزشی ندیده بودم . پدر و مادرم هم که دیدن فضایی این چنینی برای ارتقای بچه ها وجود دارد به پیوستگیه ارتباط من با کانون کمک کردندکه باید بسیار ممنونشون باشم برای حمایت و آشنا کردن من با کانون پرورش فکری.

    دریا:بیشتر در چه دوره ها وکارگاه های کانون شرکت کرده اید و ارزیابی تان از این کارگاه ها ودوره ها چیست ؟ شرکت کنندگان با چه مهارت هایی آشنا می شوند؟ بین بچه‌های کانونی وغیرکانونی چه تفاوتی فکر می کنی وجود دارد؟ مربیان کانونی با غیرکانونی بنظرتان چه تفاوتی باهم دارند؟

    به نظر من کانون به بچه ها کمک می‌کنه که خودشون رو پیدا کنن و در جامعه هویتی برای خودشون داشته باشن و این می‌تونه به این دلیل باشه که دوره هایی که در کانون برگزار میشه، صرفا به مبحث آموزش پرداخته نمیشه و علاوه بر اون مثلا اگر که ما در دوره ای شرکت کنیم مربیان آثار مارو در جشنواره های مختلف شرکت میدن ، انجمن هایی برامون تشکیل میدن و از اساتید بزرگ دعوت میکنن که آثار مارو مورد نقد و بررسی قرار دهند. این ها همه انگیزه ای میشه که ما خودمون رو در وجه های مختلف بر اساس استعداد ها و توانایی هامون کشف کنیم و این موضوع برای من خیلی جالبه که اگر در کانون مربیان متوجه علاقه شما به هنری بشن ، تمام تلاش خودشون رو میکنن که شما انگیزه این رو پیدا کنید و در کاری که علاقه دارید قدم بردارید و بدرخشید .به نظر من همین موضوع بچه های کانون رو از دیگر بچه ها متمایز می‌کنه، این که بچه های کانون در هر سنی علاقه ی خودشون رو زندگی کردن.

    دریا:با توجه به اینکه شما دانش آموز هستید، حضور در کانون چه اثری بر روی تحصیل تان داشته است؟ در روند تحصیل و درس خواندن و… چه تاثیری داشته است؟

    کانون به ما یاد میده که چجوری از کاری که میکنیم لذت ببریم و همین باعث میشه درس خواندن برای ما لذت بخش بشه و با برنامه ریزی هدف هامون رو در وجه های مختلف دنبال کنیم.

    دریا:باتوجه به مطالعه کتاب های کانون پرورش فکری، بنظرتان وجه تمایز کتاب های کانون با غیرکانونی چیست و چه چیزهایی را از این کتاب ها آموزش دیده اید؟

    کتاب های کانون هر کدام دنیایی متمایز با این جهان دارن که این باعث میشه بچه ها نو دیدن رو یاد بگیرن و در بروز خلاقیت بسیار موفق عمل کنن.

    دریا:گویا با صداوسیمای مرکز خلیج فارس هم همکاری دارید. حضور در کانون چه اثری بر حضورتان در صداوسیما داشت؟ چه برنامه ها و در چه ساعاتی را اجرا می کنید؟

    همونطور که پیش تر هم گفتم کانون تا متوجه علاقه ی من به گویندگی و اجرا شد، زمینه هایی رو برای ارتقای من در این عرصه فراهم کرد. از اجرا در انجمن ها و جشن ها گرفته تا حافظ خوانی و قصه گویی ، همه ی اینها موجب ورود من به رادیو و گویندگی در برنامه ی بیست شد .روزهای زوج ساعت ۱۱ میتونید برنامه ی بیست رو از رادیو خلیج فارس بشنوید .

    دریا :در چه جشنواره هایی تاکنون شرکت کرده اید و به چه مقام هایی دست یافته آید؟

    من در جشنواره طنزنویسی کشوری با اثر پولداری جدید برگزیده شدم. همچنین در جشنواره های استانی و منطقه ای داستان های طنزی که نوشتم برگزیده شدم و کانون من رو به انجمن سینماگران معرفی کرد و اولین فیلم من در جشنواره اردیبهشت منتخب شد .همچنین نقاشی های من در جشنواره های سطح استان بارها برگزیده شدند.

    دریا:چه توصیه هایی را به والدین و کودکان و نوجوانان برای استفاده وبهره مندی از برنامه های کانون دارید؟

    به نظرم والدین اگر که می‌خوان بچه هاشون بر اساس استعداد ها و توانایی هایی که دارن موفق بشن، حتما برای شرکت دادن بچه ها در کانون اقدام کنند.

    دریا:بنظرتان خانواده ها ومسئولان چه میزان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا هستید و چه کار باید کرد تا آنها بیشتر آشنا شوند و چه حمایت‌هایی فکر می کنید از کانون و هنرجویانش بایستی صورت گیرد؟

    خیلی ها هنوز نمیدونن که کانون چه دُر گرانبهاییست و به نظرم در بخش اطلاع رسانی و معرفی کانون ضعیف عمل شده و باید خیلی بیش از اینها به این موضوع پرداخته بشه.

    دریا:به نظر خودتان اگه با کانون آشنا نمی شدید مسیر زندگی تان چه تغییری می کرد؟

    من اگر که با کانون آشنا نمی‌شدم شاید که یک‌درصد از اتفاقات خوب زندگی ام برایم رقم نمی‌خوردو شاید که اهدافم رو به آینده موکول میکردم و دوران نوجوانی و جوانی ام رو با حس منفعل بودن سپری می کردم، ولی کانون به من یاد داد که برای اهدافم باید از همین الان تلاش کنم و از همه مهم تر به من چگونه تلاش کردن رو آموخت.

    دریا:سوال آخر هم اینکه هرآن چیزی دیگری که در این گفتگو مطرح نشد وتمایل دارید را بیان کنید.

    کانون محفلی ست که بچه ها در آن مواجهه با شکست، تلاش کردن و بهترین خود بودن را می آموزند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.