حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • هفت میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی جابه‌جا شد
    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۴۱
    شناسه : 1365
    بازدید 1712
    18
    از طریق حمل ریلی؛ معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هفت میلیون تن کالا در سال 1400 از طریق حمل ریلی در بندر شهید رجایی جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه آن 25 درصد افزایش به ثبت رسیده است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز:  معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هفت میلیون تن کالا در سال ۱۴۰۰ از طریق حمل ریلی در بندر شهید رجایی جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه آن ۲۵ درصد افزایش به ثبت رسیده است. به گزارش خبرنگار دریا، «منصورخرمشکوه» در تشریح عملکرد ریلی بندر شهید رجایی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹، میزان جابه‌جایی کالا از طریق این خطوط در سال ۹۹ را پنج میلیون و ۵۲۵ هزارتن اعلام کرد و اظهار داشت: این در حالی است که در سال گذشته این رقم به هفت میلیون تن کالا با ۲۵ درصد افزایش به ثبت رسید.وی ادامه داد: در سال گذشته از هفت میلیون تن کالا، حدود پنج میلیون و۸۰۰ هزار تن مربوط به صادرات و حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار تن نیز کالا از طریقحمل ریلی وارد این بندر شده است.

    معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان جابه‌جایی کالای اساسی از طریق حمل ریلی در سال گذشته را نیز حدود ۴ هزار
    و ۳۷۵ تن با ۳۵ درصد افزایش اعلام کرد و بیان داشت: عمده‌ترین این کالاها شامل ذرت، انواع روغن‌های خوراکی، جو، گندم و برنج بوده است.
    خرمشکوه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در راستای ضرورت بهره‌‌گیری هر چه بیشتر از حمل و نقل ریلی به توسعه زیرساخت‌های بندرشهید رجایی در این بخش اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای ۲ خط ریلی جدید در سال جاری در محوطه ۲۰۰ هکتاری سرعت عملکرد و رشد عملیاتی حمل و نقل ریلی بندرشهید رجایی افزایش خواهد یافت. وی در این رابطه عنوان کرد: در سال ۹۹ از کل عملیات بندر شهید رجایی که نزدیک ۶۷ میلیون تن بوده، نزدیک به هشت درصد از این عملیات به وسیله حمل و نقل ریلی انجام گرفت و در سال۱۴۰۰ نیز این سهم به ۹٫۶ درصد افزایش یافت.

    معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ضرورت توسعه بهره‌برداری از حمل و نقل ریلی اضافه کرد: ساماندهی خطوط اراضی ۱۷ هکتاری در محوطه مانوری بندر شهید رجایی با هدف دستیابی و اتصال مستقیم شرکت‌های بیشتری به خطوط ریلی، این طرح امسال عملیاتی خواهد شد.خرمشکوه در خصوص توسعه اسکله‌های ریلی نیز با بیان اینکه؛ براساس طرح جامع بنادر و دریانوردی کشور، خطوط ریلی نیز باید در کنار اسکله‌ها توسعه یابد، یادآور شد: با راه‌اندازی خطوط ریلی ترمینال یک کانتینری، این بخش به تخلیه و بارگیری مواد نفتی و روغنی اختصاص می‌یابد. وی در پایان ابراز امیدواری کرد با توسعه زیرساخت‌های حوزه ریلی بندر شهید رجایی در سال جاری، سهم ریلی این بندر به ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد. گفتنی است؛ درحال حاضر ۱۲ محوطه اختصاصی ریلی در بندرشهید رجایی فعال می باشد که جابجایی انواع این کالاها از طریق خطوط ریلی فرعی متصل به خطوط ریلی سراسری جابجا می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.