حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • هفت خوان بانک ها برای پرداخت وام
    ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۱۴
    شناسه : 6941
    بازدید 1257
    6
    دریانیوز// علاوه بر مشکل سپرده گذاری و تامین ضمانت های لازم اخذ وام برای اقشار مختلف، به متقاضیان تسهیلات بانکی در ماه‌های پایان سال می گویند که از اردیبهشت یا خرداد سال آینده اعتبارات تامین شده و وام می دهند ودرحال حاضر به آنها وام داده نمی شود و افراد زیادی هم زودتر از آنها در نوبت هستند وبایستی منتظر بمانند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// علاوه بر مشکل سپرده گذاری و تامین ضمانت های لازم اخذ وام برای اقشار مختلف، به متقاضیان تسهیلات بانکی در ماه‌های پایان سال می گویند که از اردیبهشت یا خرداد سال آینده اعتبارات تامین شده و وام می دهند ودرحال حاضر به آنها وام داده نمی شود و افراد زیادی هم زودتر از آنها در نوبت هستند وبایستی منتظر بمانند .

    حتی افرادی هم که از طرف نهادهای حمایتی برای گرفتن وام به بانک ها معرفی می شوند، چنین مشکلاتی را دارند. چندین ماه از زمان ثبت تقاضای متقاضی تا معرفی به بانک توسط این نهادها طول می کشد و ماه‌ها نیز در صف انتظار بانک ها معطل می مانند تا اینکه شاید روزی نوبت شان شود و بتوانند وام بگیرند.برخی از مددجویان نهادهای حمایتی حتی برای درمان شان هم مجبورند وام بگیرند که بایستی ضامن تامین کنند و بیشترشان بدون ضامن می مانند واز دریافت تسهیلات بانکی محروم می شوند. از طرفی دیگر برخی از زوج های جوان برای اخذ وام ازدواج با سدبزرگی به نام ضامن مواجه می شوند و نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند وگاهی هم بعضی از زوج ها مجبور به فروش امتیازشان به شخصی دیگر می شوند که ضامن دارد.

    مشکلات زیادی در جامعه باعث کاهش ازدواج و افزایش سن ازدواج شده است وکسانی هم که می خواهند بخشی از مشکلات اقتصادی شان را با وام ازدواج برطرف کنند وزندگی شان را آغاز نمایند، از آن طرف با مشکل تامین ضامن مواجه می شوند. تامین ضامن بایستی حداقل برای زوجین جوان، معرفی شدگان از نهادهای حمایتی، کارآفرینان و…. در واقع بایستی بگونه ای باشد که آنها بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. ابربدهکاران بانکی به راحتی تسهیلات را در ادوار مختلف گرفتند و حتی بیشترشان حاضر به بازپرداخت اقساط شان نشده اند، اما زوجین و افراد گرفتاری که گاهی زندگی شان لَنگ یک وام است، با موانع مختلفی مواجه می شوند که روند اخذ وام برایشان دشوار شده و گاهی نمی توانند این تسهیلات را دریافت نمایند.

    هفته گذشته که یک خانواده ای که بعد از ماه‌ها پیگیری بالاخره از طرف یکی از نهادهای حمایتی برای دریافت وام به یکی از بانک ها معرفی شده بود و آن بانک هم گفته بود چند ماه بعد شاید بتوانند این وام را دریافت کنند و این خانواده که امیدوار بودند با اخذ این وام، بخشی از مشکلات شان برطرف شود، درمانده شده بودند و نمی دانستند چه کار کنند.

    موضوع را با مدیر روابط عمومی سرپرستی شعب این بانک مطرح کردم که ایشان هم پاسخ داد:»بدلیل تغییر نرخ سود تسهیلات ، فعلا کلیه تسهیلات بسته است.» خانواده هایی هستند که با مشکلات فراوانی مواجهند و حتی برای درمان، ودیعه و رهن و اجاره، تحصیل، معیشت، تعمیر مسکن و… با چالش های زیادی مواجهند و گاهی بدنبال دریافت وام هستند تا شاید بخشی از مشکلات شان برطرف شود که برای دریافت وام بایستی از هفت خوان بگذارند که بیشترشان شانس عبور از این هفت خوان را ندارند و مأیوسانه از دریافت وام منصرف می شوند. بایستی شرایطی فراهم شود تا افراد نیازمند به وام بتوانند راحت تر از تسهیلات بانکی استفاده کنند وبخشی از گره های کلاف زندگی شان را باز کنند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.