حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2970 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هرمزگان گُل و بلبل نیست
    ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۱۵
    شناسه : 2627
    بازدید 11320
    8
    در ادوار مختلف، مسئولان استانی تلاش کرده اند تا هرمزگان را به مسئولان ارشد کشوری گل وبلبل نشان دهند که هیچ مشکلی در این استان وجود ندارد و نتیجه اش را می بینیم که هرمزگان همچنان در محرومیت رکوردار است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: در ادوار مختلف، مسئولان استانی تلاش کرده اند تا هرمزگان را به مسئولان ارشد کشوری گل وبلبل نشان دهند که هیچ مشکلی در این استان وجود ندارد و نتیجه اش را می بینیم که هرمزگان همچنان در محرومیت رکوردار است. درحالیکه مسئولان بایستی از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشند و محرومیت ها و چالش های استان را بگونه ای بیان کنند تا این سفرها مصوباتی را به همراه داشته باشد که گره‌گشا باشد. متاسفانه در ادوار گذشته سفرهای مسئولان ارشد کشور و رئیس جمهور چندان در رفع مشکلات استان اثرگذار نبوده و همواره مسئولان استان تلاش می کردند تا مشکلات استان در حوزه های مختلف پوشیده بماند و نتیجه اش این شده است که هرمزگان که از یک طرف عنوان قطب و شاهرگ اقتصاد کشور را یدک می کشد، اما از آن طرف در محرومیت و فقر بسر می برد و مقام نخست را در فقر، بیکاری، فلاکت، گرانی و…. دارد. بایستی برای برون رفت از این مشکلات و چالش های استان
    چاره اندیشی و مصوبات گره گشا وجود داشته باشد. مشکلات استان در حوزه های مختلف از جمله بهداشت ودرمان، اشتغال، مسکن، محلات حاشیه ای و بافت های فرسوده و…. بایستی در این سفرها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و مشکلاتی که مردم در مناطق شهری و روستایی که در حوزه های مختلف با آن درگیرند نیز بایستی اعلام و عنوان شود تا اینکه این سفرها گره گشا باشد.در گذشته مسئولان استان عادت کرده بودند که به قول معروف شرایط استان را گل وبلبل نشان دهند و به همین دلیل هم کمتر از مشکلات استان در حوزه های مختلف پرده برداری می شد و مسئولان کشوری، هرمزگان را به عنوان استانی اقتصادی و گردشگری برای خود انتخاب می کردند و می آمدند و می رفتند و این رفت و آمد شان هم فقط هزینه ای بر بیت المال تحمیل می کرد و خروجی چندانی هم برای استان نداشت. به همین دلیل هم مشکلات مناطق شهری و روستایی استان در این سال ها کمتر که نشد، روزبه روز بیشتر هم شد.

    مردم انتظار دارند در این سفرها از کمبود تخت های بیمارستانی، پزشک و پرستار، تجهیزات درمانی و… که باعث شده است مردم استان برای درمان به یزد، شیراز و تهران و… بروند، گفته شود تا برای رفع این مشکلات اعتبارات ویژه ای اختصاص یابد. موضوع دیگر بحث مسکن و گرانی مسکن در استان و بخصوص بندرعباس است که حتی در اجرای طرح جهش تولید مسکن در بندرعباس تبعیض را شاهد بودیم و در مرحله نخست اجرای طرح، زمینی جهت اجرای این طرح در شهر بندرعباس اختصاص نیافت. در بحث اشتغال نیز نیاز است هم به آموزش مهارت های فنی و هم اشتغال شان در صنایع و…. توجه شده و از طرفی دیگر بنگاه های اقتصادی هم زمینه اشتغال جوانان بندرعباسی را فراهم نمایند و به مسئولیت های اجتماعی شان عمل کنند. این صنایع همچنین مالیات و عوارض شان را بایستی در استان بپردازند و حساب های بانکی شان را بطور کامل به استان منتقل نموده وعملیات بیمه ای شان هم در استان انجام شود و همچنین در شهرهای مختلف استان از جمله در شرق استان و میناب، رودان و بشاگرد کارخانه هایی راه اندازی شود تا زمینه اشتغال جوانان آن مناطق فراهم شده و همچنین زمینه اشتغال جوانان در مناطق مختلف فراهم شده تا برچسب قاچاقچی به آنها زده نشود.

    در خصوص مشکلات صدور سند در مناطق حاشیه ای و بافت های فرسوده و روستایی نیز نیاز است مصوبات گره گشایی را این سفرهای مسئولان به استان داشته باشد تا روند بازسازی املاک فرسوده برطرف شود. همچنین مدارس فرسوده قدیمی نیز بایستی بازسازی شده و کمبود مدرسه نیز در استان برطرف شود. در یک کلام بایستی در این سفرها مشکلات مردم استان بگونه ای توسط مسئولان استان بیان شود و مشکلات مناطق زلزله زده و سیل زده بگونه ای مناسبت بایستی مطرح شده و از مناطق مختلف بازدید شود و برای مناطق بشاگرد و کوهشاه که دارای معادن مختلف هستند واز آن طرف در فقر مطلق هستند هم تصمیماتی اتخاذ شود تا ساکنان از منافع این معادن برخوردار شده و فقر از این مناطق رخت بربندد.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “هرمزگان گُل و بلبل نیست”
    1. سلام و خسته نباشید خدمت دوستان زحمتکش روزنامه دریا
      ما مردم هرمزگان خیلی مظلومیم، حقیقتا بندرعباس به شهری تبدیل شده که همه جای کشور تصور میکنن بارون پول میباره از آسمون ولی در حقیقت برای مردم شریف بندرعباس به جز مشکلات و سختی چیزی از آسمون نازل نمیشه.
      به لطف حضور استاندار، شهردار و مسئولین وارداتی که از هرجایی به جز استان خودمون منصوب شدن، خدارو شکر باعث آبادانی خیلی جاها شدیم به جز استان مظلوم هرمزگان…
      گرونی مسکن که پا به پای پایتخت داره پیش میره اما کیفیت زندگیمون از صحرانشینای آفریقا هم داره بدتر میشه.
      بیکاری و تورمی که عدم قدرت خرید هم دنبالش اومده همه رو پیش زن و بچه شون شرمنده کرده و هزار و یک درد دیگه که بارها و بارها دوستان روزنامه دریا بهش اشاره کردن و پرداختن.
      بخدا انصاف نیست، انصاف نیست قطب اقتصادی باشیم اما حسرت خریدن میوه های رنگارنگ به دل بچه هامون مونده باشه، انصاف نیست توی این گرما بخاطر خرابی کولر و عدم قدرت خرید و یا حتی تعمیرش زن و بچه مون توی همچین گرمایی زندگی کنن، انصاف نیست این همه شرکت و کارخونه فقط داخل بندرعباس باشه اما سهم نیروی کار بومی نزدیک به صفر باشه….
      بله، ما هرمزگانی ها خیلی مظلومیم چون واقعیت استانمون این شکلیه اما متاسفانه مسئولین ما یه جور دیگه میبیننش و ما هنوز اونقدر مظلومیم که حتی بلد نیستیم به شرایط اعتراض کنیم و مشکل رو توی خودمون میبینیم….

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.