حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هرمزگان گلستان می شد، اگر….
    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
    شناسه : 7531
    بازدید 1232
    7
    دریانیوز// مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس که همواره به‌عنوان مدیری دلسوز و متعهد در بین مدیران صنایع استان شناخته می شود و در حوزه مسئولیت های اجتماعی در یک دهه اخیر اقدامات بسیار مناسبی داشته است که کمتر اطلاع رسانی شده است، در جلسه روز یکشنبه با خبرنگاران به بخشی از اقدامات شان در این حوزه پرداخت و گفت اگر دیگر صنایع نیز 30 درصد پالایشگاه نفت بندرعباس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی مشارکت داشتند، هرمزگان گلستان می‌شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس که همواره به‌عنوان مدیری دلسوز و متعهد در بین مدیران صنایع استان شناخته می شود و در حوزه مسئولیت های اجتماعی در یک دهه اخیر اقدامات بسیار مناسبی داشته است که کمتر اطلاع رسانی شده است، در جلسه روز یکشنبه با خبرنگاران به بخشی از اقدامات شان در این حوزه پرداخت و گفت اگر دیگر صنایع نیز ۳۰ درصد پالایشگاه نفت بندرعباس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی مشارکت داشتند، هرمزگان گلستان می‌شد.

    ما نیز گفته ایشان را تایید می‌کنیم و بارها نیز نوشته‌ایم که هرمزگان به عنوان قطب اقتصاد کشور که در صدر درآمدزایی برای خزانه کشور است، چرا بایستی در صدر فقر فلاکت و بیکاری در بین استان‌های کشور قرار داشته باشد که این تناقض عجیب و غریب و تامل برانگیز، بدلیل ضعف مدیریت و عدم توجه صنایع فعال در این استان به انجام مسئولیت‌های اجتماعی‌شان است.

    چرا بیشتر صنایع فعال در هرمزگان در طول سال حاضر نیستند حتی یک پروژه اثرگذار را در استان در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی‌شان انجام دهند و به مردم استان بگویند چه کاری برای استان انجام داده‌اند؟ بیشتر این صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از گذشته تاکنون سعی کرده اند نیروی موردنیازشان را از سایر استان ها تامین کنند و جوانان هرمزگانی بيکار مانده‌اند و به سمت مشاغل کاذب رفته اند و همواره برچسب قاچاقچی خوردند که صنایع در این حوزه مقصرند.

    در استانی که گمرکات، بنادر، پالایشگاه‌های نفت و گاز، کارخانجات فولادی، سیمان و گچ، آلومینیوم، قیر و… وجود دارند، آیا واقعا بایستی این استان در فقر و فلاکت و بیکاری در صدر استان‌های کشور قرار گیرد و مردمانش در تامین مایحتاج اولیه زندگی در رنج و عذاب باشند و بسیاری از آنها توان مالی در درمان، معیشت، تحصیل فرزندان شان و… درمانده باشند؟ چه میزان این بنگاه‌های اقتصادی در عمران آبادانی شهرها و روستاها و کمبود اماکن ورزشی، تفریحی، فرهنگی، بهداشت و درمان و… مشارکت داشته‌اند؟

    چه میزان مدیران صنایع به محلات حاشیه ای و روستاهای محروم استان رفته اند و وضعیت این مناطق را از نزدیک دیده‌اند و برای رفع مشکلات‌شان آستین همت بالا زده اند؟ بارها نوشتیم اگر این مدیران صنایع به همراه استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان و… از این مناطق بازدید می کردند واقعیت ها و نیازها و درخواست ها را می دیدند، شاید آن موقع در این بخش مشارکت بیشتری می کردند و هرمزگان امروز اینگونه در فقر و فلاکت و بیکاری غرق نبود و هرمزگان واقعا گلستان می شد.

    انتظار می رود در سال جاری مسئولان استان بگونه ای برنامه ریزی کنند تا میزان مشارکت صنایع در مسئولیت های اجتماعی شان افزایش یابد و زنگارهای محرومیت استان با مشارکت بنگاه های اقتصادی در استان برطرف شود؛ نه اینکه برخی از این صنایع حتی حاضر نباشند مالیات و عوارض شان را براساس قانون مالیات های مستقیم در استان پرداخت کنند و حساب های بانکی شان هم در هرمزگان نیست و دفاتر مرکزی شان همچنان در پایتخت است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.