حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2992 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هرمزگان، میزبان همیشگی سیــــل و خشکـــسالی
    ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۴:۱۸
    شناسه : 5147
    بازدید 1256
    12
    مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان عنوان کرد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره خشکسالی های ممتد در هرمزگان گفت: این استان میزبان همیشگی سیل و خشکسالی است که نیاز به کارهای آبخیزداری و ارائه راهکارهای حفاظت از طبیعت را چندین برابر می کند .
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره خشکسالی های ممتد در هرمزگان گفت: این استان میزبان همیشگی سیل و خشکسالی است که نیاز به کارهای آبخیزداری و ارائه راهکارهای حفاظت از طبیعت را چندین برابر می کند . به گزارش خبرنگار دریا ؛ سیدمحمد نور موسوی گفت: بااینکه سالها خشکسالی در استان تاخت وتاز کرده اما در شرق استان به علت کارهای سنواتی در حوزه آبخیزداری و جلوگیری از سیلاب مشکل خاصی نداشتیم.وی افزود: در حوزه تثبیت شن کارهای زیاده انجام شده و در حوزه شرق استان ، خصوصا جاسک طرح های جلوگیری از حرکت شنهای روان و عوارض تخریبی ریزگردها انجام شده است که تاثیرش در استان و حتی مرکز استان اثراتش ماندگار تر است، که تاثیرش ده کیلومتر در مسیرجاسک – چابهار به خوبی محسوس است.

    موسوی با اشاره به استفاده از دانش بومی در استان گفت: مدیریت هرزآب با استفاده از دانش بومی د ربسیاری از نقاط استان خصوصا بشاگرد تحت عنوان بندوبندسار اجرا می شود که تاثیرش در زندگی و معیشت اهالی بی بدیل است. در بعضی از شهرستانها که منابع آب شیرین و دائمی ندارند احداث بندوبندسارها راهی برای کشت نخیلات و علوفه و… و استفاده از منابع طبیعی و اقتصادی کردن آن است.مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری تاکید کرد: در حوزه آبخیزداری؛ طرحهای بزرگ مردمی بصورت خیری ومشارکتی احداث شده است که تاثیر بسزایی در زندگی مردم دارد. وی در پایان تصریح کرد: از آنجایی که هرمزگان استان خشک وسیل خیزی است احداث بندوبندسارها و کارهای آبخیزداری راهی برای جلوگیری از تخریب خاک و فرسایش است که می تواند در اقتصادی کردن منابع طبیعی نقش مهمی داشته باشد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.