حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نوشت افزار اهدائی بانک تجارت بدست دانش‌آموزان نیازمند رسید
    ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۳۸
    شناسه : 5288
    بازدید 1366
    16
    داشتن امکانات تحصیلی، یکی از شرایط مهم برای درس‌خواندن دانش‌آموزان است
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    داشتن امکانات تحصیلی، یکی از شرایط مهم برای درس‌خواندن دانش‌آموزان است . در ابتدای سال تحصیلی بسیاری از خانواده‌ها با خرید نوشت افزار و وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان، آنها را مهیای حضور در کلاس‌های درس می‌کنند. در این بین نیز برخی خانواده‌ها نیز هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی، توانایی خرید این لوازم را برای فرزندان خود ندارند و چه بسا برخی از این دانش‌آموزان مجبور به ترک تحصیل می‌شوند که تبعات این ترک تحصیل در سال‌های آینده گریبانگیر جامعه می‌شود.

    یکی از وظایف نهادها و بنگاه‌های اقتصادی کشور، عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است که شامل بخش‌های مختلفی است. برخی از این نهادها در زمینه بهداشت و درمان و بعضی دیگر در زمینه آموزش و کارهای دیگر ورود می‌کنند. اما نکته‌ای که مهم است، بحث آموزش، پایه و اساس پیشرفت یک کشور محسوب می‌شود به همین دلیل بسیاری از این بنگاه‌ها در این زمینه ورود کرده و شرایط را به گونه‌ای مهیا می‌کنند تا این دانش‌آموزان بتوانند بدون دغدغه به تحصیل بپردازند. برخی از این بنگاه‌ها با ساخت مدرسه در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم، تلاش می‌کنند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نمانند. بعضی دیگر با اهدای نوشت افزار و دیگر امکانات مورد نیاز دانش‌آموزان، تلاش می‌کنند دانش‌آموزان به راحتی بتوانند تحصیل کرده و آینده‌ساز خوبی برای کشور باشند.

    بانک تجارت یکی از نهادهایی است که در زمینه حمایت از دانش‌آموزان برای تحصیل ورود کرده و با اهدای نوشت افزار به دانش‌آموزان مناطق محروم استان هرمزگان، سعی کرده از آنها حمایت نماید تا از ترک تحصیل این دانش‌آموزان جلوگیری نماید. در بین دانش‌آموزانی که در مناطق محروم تحصیل می‌کنند افراد مستعد زیادی وجود دارد که نیاز به حمایت برای تحصیل هستند به همین دلیل این بانک با ورود به مناطق محروم استان، با اهدای لوازم و امکانات مورد نیاز تحصیل، زمینه علم‌آموزی و دانش‌اندوزی را برای این دانش‌آموزان فراهم نموده‌است.

    بعد از دو سالی که با توجه به شرایط کرونایی کشور و غیرحضوری بودن آموزش، امسال دانش‌آموزان در سر کلاس‌های درس حاضر شده‌اند، برخی خانواده‌ها به ویژه در نقاط محروم استان توانایی خرید نوشت افزار برای دانش‌آموزان را نداشته‌اند و این کار بانک تجارت باعث شده به خانواده‌های نیازمند کمک زیادی شود تا دانش‌آموزان بدون دغدغه به تحصیل بپردازند.

    مدیر شعب بانک تجارت استان هرمزگان در این زمینه گفت: با توجه به سال تحصیلی جدید و لزوم برخورداری دانش آموزان نیازمند از نوشت افزار مناسب در این ایام، کیف، دفتر، خودکار، مداد رنگی، تراش و پاک کن و.. تهیه شده که به دست آن‌ها رسید.محمد کمال‌پور افزود: ما‌ هر چه در توان داریم به این خانواده ها کمک خواهیم کرد چرا که همه کودکان و نوجوانان حق دارند دوران کودکی شاد و ثمربخشی داشته باشند، دورانی که تحصیل بخش مهمی از آن است. کمال‌پور اظهارداشت: تحصیل تأثیرات بسیاری بر زندگی کودکان دارد که مهم‌ترین آنها رشد فردی و اجتماعی است. با این حال فقر، مشکلات خانوادگی، شرایط نامناسب فرهنگی و نبود امکانات آموزشی، کودکان و نوجوانان بسیاری را از این حق محروم کرده است.وی عنوان‌کرد: استان هرمزگان با توجه به شرایطی که دارد، یکی از استان‌های محروم کشور محسوب می‌شود و دانش‌آموزان زیادی برای ادامه تحصیل با مشکلاتی از جمله نداشتن نوشت افزار مواجه می‌شوند.

    کمال‌پور ادامه‌داد: به همین دلیل مسئولان بانک تجارت تلاش کرده‌اند در حد توان، بخشی از مشکلات پیش روی علم‌آموزی دانش‌آموزان مناطق محروم از جمله هرمزگان را برطرف نمایند و این بسته‌های نوشت افزار را تهیه و به آنها اهداء نموده‌اند. وی در پایان خاطرنشان‌کرد: بانک تجارت یکی از بانک‌های پیشرو در زمینه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی است و تاکنون در استان هرمزگان اقدامات مختلفی از جمله ساخت مدرسه در نقاط محروم استان، ساخت خانه بهداشت، اهدای نوشت افزار و … اقدام نموده ‌است .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.