حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نوازندگان در غربت
    ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۱۳
    شناسه : 5274
    بازدید 1242
    10
    دریانیوز// محله نوازندگان درتیرور میناب با مشکلات زیادی در  حوزه های مختلف دست و پنجه نرم می کند که نیاز است برای رفع آنها اقدامات مناسبی صورت گیرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// محله نوازندگان درتیرور میناب با مشکلات زیادی در  حوزه های مختلف دست و پنجه نرم می کند که نیاز است برای رفع آنها اقدامات مناسبی صورت گیرد.

    موضوع اول بحث اشتغال آنهاست که بیشتر ساکنان به نوازندگی مشغولند و منبع درآمدشان از این مسیر است که این شغل نوازندگی در مراسمات عروسی، دائمی و پایدار نیست و درآمد مناسبی هم نصیب شان نمی شود و به همین دلیل همواره بیشتر خانواده ها با مشکلات حاد معیشتی مواجه ند و بیمه هم نیستند. ضرورت دارد که در شهر تیرور یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با رشته های مورد نیاز و اشتغالزا دایر شود تا جوانان زن و مرد بتوانند در این مرکز آموزش های مهارتی رایگان ببینند و از تسهیلات استفاده کنند و کارآفرینی کنند ویا در صنایع و شهرک صنعتی و… جذب شوند.

    موضوع دوم بحث تحصیل فرزندان شان است که برخی از خانواده ها نتوانسته اند فرزندان شان را ثبت نام کنند و بیشتر کسانی هم که ثبت نام کرده اند، با مشکل تامین لباس و کیف و کفش و نوشت افزار مواجهند و نیاز است از آنها حمایت شود تا حتی یک دانش آموز از تحصیل باز نماند که البته این مورد بایستی در سایر مناطق استان هم محقق شود و طبق وعده وزیرآموزش و پرورش، همه دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه برگردند.موضوع سوم بحث درمان خانواده هاست که برخی با بیماری های صعب العلاج و… مواجهند وتوان پرداخت هزینه های سنگین درمان را ندارند و یا دخترجوانی بود که اگر ۲۰میلیون تومان هزینه درمان فکش تامین می شد، می توانست صحبت کند و بیماران دیگری هم هستند که بنظر می رسد حضور گروه های جهادی پزشکی هم در آن منطقه می تواند اثرگذار باشد.

    بحث چهارم مسکن خانواده هاست که برخی هیچ سرپناهی ندارند و برخی با کمک خیرین و تسهیلات بانکی اقدام به ساخت مسکن کرده اند واین مسکن شان نیمه تمام مانده است. خیری به خانواده ای کمک کرده بود تا خانه ای برای خودش بسازد که دوسال قبل آن خیر فوت کرده واین خانه نیمه تمام مانده است و مجبورند روی چند بلوک بخوابند که چند شب پیش عقرب بزرگی کنار دختر خانواده بوده و مادر متوجه شده و از خطر گزش و مرگ نجات یافته است که نیاز است از این خانواده و خانواده های دیگر حمایت شود تا حداقل سرپناهی داشته باشند. یا خانواده دیگری که هیچ خانه ای ندارند و می گویند حداقل یک چادر به من بدهید تا در آن زندگی کنم. خانواده دیگری هم تسهیلات بانکی جوابگوی هزینه نبوده و خودش هم پولی ندارد تا خانه اش را تکمیل کند. موضوع دیگر معیشت خانواده هاست که بسیاری از خانواده ها سه وعده غذایی را هم ندارند.

    دختر دانش آموزی مجبور بود برود در زمین کشاورزی کار کند تا هزینه های زندگی شان تا حد کمی تامین شود و در این شرایط نمی توانست مدرسه برود. خانواده ها چندین فرزند دارند و باتوجه به تاکید نظام بر فرزندآوری، ضرورت دارد از این خانواده ها حمایت شود و اداره کل اموربانوان و خانواده استانداری، نهادهای حمایتی و انقلابی، صنایع بخصوص فولادکاوه که زیرمجموعه بنیادمستضعفان است و… ضرورت دارد در کنار دولت حمایت های لازم را از این خانواده ها داشته‌باشند تا در غربت نمانند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.