حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2992 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نهضت تولید مسکن بندرعباس جهشی اجرا شود
    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۳۳
    شناسه : 4014
    بازدید 1385
    9
    دریانیوز// رئيس جمهور تامین مسکن برای مردم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت دانست و گفت: استانداران مسأله تأمین مسکن و کنترل اجاره‌بها را به شکل ویژه دنبال کنند و در تصمیمات خود در این زمینه منتظر دستور یا اجازه از مرکز نباشند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس جمهور همانطور که در برنامه های تبلیغاتی زمان انتخابات ریاست جمهور وعده احداث چهارمیلیون واحد مسکن در مدت چهار سال داده بود، از زمان آغاز بکار دولت سیزدهم بر تحقق این وعده تاکید کرد. رئيس جمهور چهارشنبه گذشته نیز در نشست مشترک اعضای هیأت دولت با استانداران سراسر کشور، تامین مسکن برای مردم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت دانست و گفت: استانداران مسأله تأمین مسکن و کنترل اجاره‌بها را به شکل ویژه دنبال کنند و در تصمیمات خود در این زمینه منتظر دستور یا اجازه از مرکز نباشند.

    رئیس‌جمهور تامین مسکن برای مردم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت دانست و گفت: استانداران مسأله تأمین مسکن و کنترل اجاره‌بها را به شکل ویژه دنبال کنند و در تصمیمات خود در این زمینه منتظر دستور یا اجازه از مرکز نباشند.آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ ودر جلسه شورای‌عالی مسکن حتی فرمان برکناری مانع‌تراشان حل مشکل مسکن نیز را صادر کرد. رئیس جمهور با اشاره به اینکه نیمی از هزینه سبد خانوار صرف مسأله مسکن می‌شود، جهش واقعی در ساخت مسکن را از اولویت‌های دولت دانست و از استانداران و مدیران بانکی و سازمان‌های مسئول خواست تا برای حل این موضوع اقدام کنند.آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در سومین جلسه شورای‌عالی مسکن با بیان اینکه مشکل مسکن مردم با حرف و جلسه حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برای این موضوع باید اقدام عملی انجام شود و اتفاقی بیفتد؛ چون کارگر، کشاورز، دانشگاهی و حوزوی و هر قشر دیگر باید ۴۰ تا ۵۰ درصد هزینه یعنی نصف درآمدش را به مسکن اختصاص دهد.وی با بیان اینکه ساخت دست‌کم یک میلیون واحد مسکونی در سال و رفع دغدغه مردم در این زمینه هم نیاز جدی جامعه، هم وعده دولت و هم تکلیف قانونی است، گفت: امکانات و ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف نهضت ملی مسکن کاملا فراهم است، اما این ظرفیت‌ها باید به شکل صحیح مدیریت شود و به فعلیت برسد.

    رئیس جمهور با اشاره به اینکه قانون جهش ساخت مسکن همه دستگاه‌ها و نهادها را موظف به همکاری در زمینه تحقق اهداف نهضت ملی ساخت مسکن کرده است، افزود: درماههای گذشته اقدامات خوبی در زمینه اجرای این قانون انجام شده که لازم بوده، اما کافی نیست.مسئولان وزارت راه و شهرسازی، استانداران، بانک مرکزی و بانک‌های عامل و همه دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جهش ساخت مسکن، ایجاد جهش واقعی در ساخت مسکن را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهند و تلاش کنند دغدغه خانوارها در زمینه هزینه‌های مسکن تا حد قابل قبولی رفع شود.آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه برنامه دولت سیزدهم برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی نیازمند جدیت و اهتمام همه اجزای دولت است، تصریح کرد: کسانی باید مسئول عمل به این وعده شوند که از روحیه انقلابی و جهادی برخوردار باشند؛ کسانی که به هر دلیل نمی‌توانند یا خدای ناکرده نمی‌خواهند این برنامه عملیاتی شود، قطعا برای اجرای این برنامه مضر بوده و باید کنار گذاشته شوند.رئیس جمهور با بیان اینکه دستگاه‌ها و اداراتی که زمین در اختیار دارند در هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی می‌توانند از آنها برای ساخت مسکن مورد نیاز کارمندان ثبت نام کرده خودشان بهره بگیرند،‌ افزود: هماهنگی کامل دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جهش ساخت مسکن ضرورت دارد و بنده هم این آمادگی را دارم تا هر زمان که نیاز بود جلسات شورای‌عالی مسکن را برای رفع مشکلات و موانع اجرای سریع‌تر نهضت ملی مسکن برگزار کنم.آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر تجریبات خوبی که در دنیا در زمینه صنعتی‌سازی مسکن وجود دارد، در داخل کشور نیز شرکت‌های پیش‌رو در زمینه صنعتی‌سازی ساختمان و به کارگیری دستاوردهای دانش‌بنیان فعال هستند که باید از این توانمندی‌ها و تجارب برای رونق صنعت پیشران مسکن، استفاده از دستاوردهای دانش‌بنیان، ایجاد اشتغال، کاهش هزینه ساخت و ارتقای شاخص‌های کیفی بهره گرفته شود.

    آیت‌الله رئیسی همچنین استانداران را موظف کرد ظرف یک ماه اراضی در اختیار دستگاه‌ها را تعیین تکلیف نموده و نتیجه آن را به وزارت راه و شهرسازی اعلام نمایند.در حالیکه رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهور دغدغه مسکن مردم را دارند، اما در شهری مانند بندرعباس برخی از مدیران گویا این دغدغه را ندارند. ثبت نام از متقاضيان مسکن در جهش نهضت مسکن در شهربندرعباس با ۹ ماه ونیم تاخیر واز ۱۵ تیرماه امسال اجرا شد. از آن طرف علی رغم اینکه رئیس جمهور بارها تاکید داشتند که در گام نخست، زمین های مازاد ادارات برای اجرای این طرح اختصاص یابد که اینگونه نشد وبه این دستور رئیس جمهور توجهی نشد. از طرفی دیگر علی رغم اینکه زمین های زیادی در داخل شهر، شمال وشرق میدان میوه وتره بار بندرعباس و شمال وجنوب اتوبان شهید رجایی، بلوار راه آهن و… وجود دارد که حتی می توان این طرح ملی را بصورت ویلایی در بندرعباس اجرایی کرد، اما برخی از مسئولان همواره از نبود و کمبود زمین در این شهر سخن می گویند که قابل قبول و توجیه نیست. همانطور که رئیس جمهور تاکید کردند بایستی مدیران بصورت جهادی در این حوزه حضور داشته باشند تا این طرح سریعتر اجرا شود. وضعیت قیمت مسکن و رهن واجاره در بندرعباس بسیار حبابی و غیر واقعی است و مافیای مسکن، دلالان، سازندگان و برخی مشاوران املاک نبض این بازار را در دست گرفته اند وهیچ نظارتی در این بخش وجود ندارد.

    اثرات اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی چندان محسوس نیست و مردم برای تامین مسکن با مشکل مواجهند. اجرای طرح نهضت تولید مسکن در بندرعباس هم که بافرصت سوزی کلید خورد، هم اکنون با کندی پیش می رود. از طرفی هم طرح نهضت تولید مسکن در بندرعباس بایستی جهشی اجرا شود تا فرصت سوزی گذشته جبران شود. همچنین بر بازار بایستی نظارت هایی وجود داشته باشد. مافیا و دلالان مسکن که بدون ردپا به سودهای بادآورده دست می یابند بایستی توسط دستگاه های امنیتی وقضایی و مالیاتی شناسایی و با آنها که بازار مسکن را متلاطم کرده اند، برخورد شود. به فرمایش رهبر معطم انقلاب وقتی که زمین ومصالح از خودمان است، چرا قیمت مسکن اینگونه است؟ بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در حوزه های مختلف قابل توجه وتامل است. ایشان در حوزه مسکن فرمودند:عرض کردیم که در برنامه‌های اقتصادی اولویتهایی وجود دارد، بعضی را گفتیم؛ مثلاً بخش مسکن یکی از اولویتها است. مسکن خیلی مسئله‌ی مهمی است. اولاً خود حرکت در بخش مسکن، ایجاد اشتغال می‌کند ؛ خود ورود در قضیه‌ی مسکن، برای یک تعداد زیادی از افرادی که کارشناس این مسائل هستند، شغل ایجاد می‌کند . ثانیاً در مسئله‌ی مسکن، ما وابستگی نداریم به خارج؛ زمینش مال خودمان است، مصالحش مال خودمان است، طراحی اینها مال خودمان است. بنابراین، به مسئله‌ی مسکن باید رسید. ما در قضیه‌ی مسکن خیلی عقبیم، نتایجش را هم دارید می‌بینید: قیمت خانه و اجاره‌ی خانه سرسام‌آور است، مردم واقعاً در زحمتند. یکی از اولویتهای قطعی در مسائل اقتصادی، بخش مسکن است .

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.