حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نقش حاکمیت تسهیل گری و به کار اندازی پتانسیل های جامعه  برای نوآوری و پیشرفت است
    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۲۲
    شناسه : 6603
    بازدید 1232
    6
    رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در رویداد”اینوتکس پیچ”: دریانیوز // علیرضا نصیری گفت: نقش حاکمیت به عنوان خط دهنده و تسهیل‌گر و نه تصدی‌گری، نقش بسیار مهمی در به کار انداختن پتانسیل جامعه برای نوآوری، ابتکار، فناوری و پیشرفت می باشد
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز // علیرضا نصیری گفت: نقش حاکمیت به عنوان خط دهنده و تسهیل‌گر و نه تصدی‌گری، نقش بسیار مهمی در به کار انداختن پتانسیل جامعه برای نوآوری، ابتکار، فناوری و پیشرفت می باشد.

    به گزارش خبرنگار دریا؛ رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ضمن خیرمقدم و تبریک به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب در آیین برگزاری رویداد فناوری و نوآوری”اینوتکس پیچ” که با حضور نوآوران، شرکت ها و افراد صاحب ایده و تکنولوژی در محل پارک علم و فناوری هرمزگان با همکاری پارک علم و فناوری پردیس تهران و مدیریت پست‌بانک هرمزگان برگزار گردید گفت: در زمان معاصر که تحولات بسیار شگرفی در سریع‌ترین زمان نسبت به گذشته در جوامع بشری اتفاق می‌افتد، به منظور جلوگیری از عقب ماندگی و مضمحل شدن در دستاوردها و فرهنگ‌های وارداتی نوآوری مبتنی بر نیاز و فرهنگ جامعه خود بزرگترین اقدام برای حفظ آن فرهنگ و تمدن است.

    نصیری بیان داشت: در مواجهه با تحولات فناورانه دنیا، افراط و تفریط به یک اندازه مضر و مخرب است بنابراین نقش حاکمیت به عنوان خط دهنده و تسهیل‌گر و نه تصدی‌گری، نقش بسیار مهمی در به کار انداختن پتانسیل جامعه برای نوآوری و ابتکار و فناوری است. وی توسعه را مفهومی فرهنگی و نیازمند وجود باور به آن در جامعه دانست و گفت: در ابتدا تصور می کردم توسعه یک مفهوم سخت افزاری است و این گونه می‌توان توسعه را تحقق بخشید. اما نیازها و تصورهای روز نخست را برآورده نمی‌ساخت. پس از مدتی به این نتیجه رسیدیم که توسعه، مفهومی نرم افزاری است. اکنون به این باور رسیده‌ایم که توسعه مفهومی فرهنگی و بالاتر از سخت افزار و نرم افزار است.

    این مقام مسئول اظهار داشت: توسعه بدون حضور نخبگان، اندیشمندان و نوآور ها امکان‌پذیر نمی‌باشد. نصیری ضمن تاکید بر اثربخشی حوزه فناوری بر اقتصاد جوامع محلی و کشور گفت: برگزاری رویداد هایی نظیر اینوتکس، ربع رشید، الکامپ و… می تواند برای ارزیابی پیشرفت به حاکمیت کمک نماید، زیرا با توجه به پیشرفت‌هایی که حاصل می شود و با به نمایش گذاردن آن‌ها در قالب رویدادها و نمایشگاه‌ها می‌توان به این مهم دست یافت.
    رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان بیان کرد: از اینکه بخشی از اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور در هرمزگان شکل گرفته است بسیار خرسند هستیم و امیدوار می باشیم که شاهد توسعه بیشتر این اکوسیستم در استان و کشور باشیم

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.