حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نارضایتی استاندار و امام جمعه
    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۱۵
    شناسه : 6756
    بازدید 1277
    3
    دریانیوز// نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بندرعباس و استاندار هرمزگان همواره در جلسات مختلف از عدم ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی صنایع در استان اظهار نارضایتی کرده اند و استاندار هرمزگان در نشست خبری 12بهمن هم به صراحت عنوان کرد که از وضعیت انجام مسئولیت های اجتماعی صنایع رضایت ندارند که موضع گیری صریح این دو عزیز شایسته تقدیر است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز// نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بندرعباس و استاندار هرمزگان همواره در جلسات مختلف از عدم ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی صنایع در استان اظهار نارضایتی کرده اند و استاندار هرمزگان در نشست خبری ۱۲بهمن هم به صراحت عنوان کرد که از وضعیت انجام مسئولیت های اجتماعی صنایع رضایت ندارند که موضع گیری صریح این دو عزیز شایسته تقدیر است.

    در این حوزه بارها گزارش ها و مقالاتی در رسانه ها منتشر شده است و ما نیز همواره به این حوزه پرداخته ایم که وضعیت ایفای مسئولیت های اجتماعی صنایع در استان رضایتبخش نیست وسهم مردم استان از صنایع فقط دود و آلودگی، ترافیک، گرانی مسکن، بیکاری و… است. اگر که بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان در ادوار مختلف به حوزه مسئولیت های اجتماعی و اشتغالزایی برای هرمزگانی ها و هرمزگان نشینان توجه کرده بودند که در این سال‌ها هرمزگان در بیکاری و فقر و فلاکت و محرومیت در جایگاه نخست کشوری قرار نداشت. استانی که ابرپالایشگاه های نفت و گاز، بنادر، گمرکات، کارخانجات فولاد، آلومینیوم، سیمان وگچ، کشتی سازی ، مناطق آزاد وتجاری و اقتصادی، بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک و… را در خود جای داده است، اما بیش از نیمی از جمعیتش در فقر مطلق بسر می برد که بخشی تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند وبخشی پشت نوبتی و بخشی هم شرایط تحت پوششی را ندارند، اما محروم هستند.

    استانی که بخش زیادی از روستاییان و حاشیه نشینان شهرها حتی توان درمان، معیشت، تحصیل فرزندان شان، داشتن مسکن مناسب و… را ندارند و در فقر شدید قرار دارند، اگر که از گذشته تاکنون صنایعش به مسئولیت های اجتماعی شان عمل کرده بودندو در رسیدگی به محرومان، احداث مراکز درمانی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، مسکن محرومان، جاده سازی و… مشارکت کرده بودند و از طرفی زمینه اشتغال بومیان را فراهم کرده بودند ونیروی مورد نیازشان را از سایر مناطق کشور تامین نکرده بودند، آیا هرمزگان که قطب تجارت ایران است، قطب فقر و فلاکت و بیکاری و… هم بود؟ از طرفی دیگر این صنایع تلاش کردند مالیات و عوارض شان را در هرمزگان نپردازند وحساب های بانکی شان در این استان نباشد وحتی امورات بیمه ای شان را در سایر استان ها انجام دهند.

    علی رغم پیگیری های دولتی ها و دستگاه قضایی و…، اما همچنان پرونده مالیاتی بسیاری از صنایع همچنان به هرمزگان برگشت داده نشده است که این موضوع جای تامل دارد. حتی بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه نهادهای انقلابی مانند بنیاد مستضعفان هم به مسئولیت های اجتماعی شان بخوبی عمل نکردند. فولاد کاوه کیش و شرکت بندری سینا که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان هستند، چه میزان در مسئولیت های اجتماعی ایفای نقش داشته اند؟ پس از انتشار سلسله گزارش هایی وبا حضور مدیرعامل جدید فولاد کاوه کیش، به تازگی گام هایی را در حوزه‌ مسئولیت های اجتماعی برداشته اند و امام جمعه بندرعباس نیز در مراسمات شان حضور داشته اند وانتظار می رود امام جمعه محترم بندرعباس واستاندار هرمزگان به این صنعت وسایر صنایع نقشه راهی را برای انجام مسئولیت های اجتماعی در حوزه‌های مختلف ترسیم نمایند تا با تحقق آنها بخشی از محرومیت های استان برطرف شود و همچنین جوانان هرمزگانی در این صنایع جذب شوند و آمار بیکاری هرمزگانی ها کاهش یابد.

    این صنایع می توانند در مناطق محروم شهری و روستایی استان نقش آفرینی کنند و در کنار دولتی ها گام هایی رابرای محرومیت زدایی استان در حوزه های مختلف بردارند. به امام جمعه بندرعباس که در اقدامی قابل تحسین از محلات و روستاها و… نیز بازدید دارند وبا مردم به گفتگو می نشینند، پیشنهاد می‌کنیم مدیران صنایع را نیز به این مناطق ببرند تا نیازها ومحرومیت ها را از نزدیک شاهد باشند و برای رفع محرومیت ها ودر راستای نقش مسئولیت های اجتماعی شان، مشارکت داشته باشند تا زنگارهای محرومیت از این استان زدوده شود و استانی که قطب اقتصاد کشور است، قطب فقر و فلاکت وبیکاری نماند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.