حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • میزبانی فولاد هرمزگان از ششصد و پنجاهمین جلسه  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۵۹
    شناسه : 6682
    بازدید 1357
    11
    دریانیوز// با حضور نماینده بندرعباس در مجلس، معاون حقوق و پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع و مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، ششصد و پنجاهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان در شرکت فولاد هرمزگان تشکیل شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// با حضور نماینده بندرعباس در مجلس، معاون حقوق و پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع و مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، ششصد و پنجاهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان در شرکت فولاد هرمزگان تشکیل شد.
    در ششصد و پنجاهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با محوریت برطرف شدن مشکلات صنایع بزرگ که به میزبانی فولاد هرمزگان برگزار شد، احمد مرادی نماینده بندرعباس در مجلس، محمد جواد حاجی حسینی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، عطاالله معروفخانی مدیرعامل محسن تابش و محمدرضا بنائیان اعضای هیئت مدیره شرکت فولاد هرمزگان، مجتبی مهری نژاد مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع، محمدرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی و جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد هرمزگان حضور یافتند.در این جلسه با توجه به مشکلات صنایع استان هرمزگان به ویژه تامین گاز، راهکارهای رفع موانع تولید به ویژه انرژی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و حاجی حسینی به عنوان نماینده وزارت صمت قول مساعد در خصوص رسیدگی به این مشکلات و برطرف کردن آن‌ها را داد.
    تنها دغدغه ما رفع کمبود انرژی است
    مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از حمایت‌های نمایندگان مجلس و مسئولان استان به ویژه رئیس سازمان صمت استان هرمزگان تقدیر کرد و گفت: شرکت فولاد هرمزگان عملیات اجرایی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای را آغاز کرده است. بهره‌برداری از این طرح‌ها می‌تواند تحول عظیمی را در استان هرمزگان و صنعت فولاد ایجاد نماید.
    وی افزود: استان هرمزگان هم‌اکنون سومین استان تولیدکننده فولاد در کشور است و با بهره‌برداری از طرح‌های فولاد هرمزگان به قطب دوم تولید فولاد تبدیل خواهد شد. ضمن اینکه شاهد اشتغال‌زایی دوهزار نفری فولاد هرمزگان در طرح‌های توسعه خواهیم بود. تلاشگران فولاد هرمزگان علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان، شبانه‌روز به تولید پرداختند و توانستند رکوردهای تولید را یکی پس از دیگری جابه‌جا کنند.
    معروفخانی تاکید کرد: ثبت رکوردهای متعدد فولاد هرمزگان در سطح کشور بی‌نظیر است و بیشترین ثبت رکورد تولید متعلق به فولاد هرمزگان است. این مهم در شرایطی به دست آمد که در تابستان با قطعی برق و در زمستان با قطعی گاز مواجه هستیم. در شرایط کنونی گاز قطع است و با حداقل ظرفیت مشغول به تولید هستیم. استان هرمزگان مصرف ناچیزی از گاز کشور دارد. انتظار داریم بخشی از گاز شهری به صنعت استان هرمزگان اختصاص یابد و مشکل کمبود گاز فولاد هرمزگان برطرف شود.
    فولاد هرمزگان منشا خدمات بزرگی برای هرمزگان بوده است
    نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیزدر جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با اشاره به تلاش‌های فولاد هرمزگان در عرصه تولید، گفت: دستاوردهای تولیدکنندگان به سادگی حاصل نمی‌شود. این دستاوردها در شرایط سخت آب و هوایی با وفاق و همدلی نتیجه شیرینی داده است. نگاه دولت نیز به مسئله تولید و به ویژه رفع چالش‌های آن ستودنی است و پس از اینکه چالش‌ها را برای وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کردیم، بلافاصله معاون پارلمانی وزارت صمت مامور رسیدگی به این مشکلات شدند و این نگاه و سرعت عمل قابل ستایش است. وی افزود: اگر صحبت از رفع مشکلات کارخانه‌های بزرگی همچون فولاد هرمزگان و آلومینیوم المهدی می‌کنیم، این مهم دغدغه چندین هزار نفر کارگر در حال کار در این مجموعه‌‎ها به صورت مستقیم و ده‌ها برابر به صورت غیر مستقیم است. حضور مدیران وزارت صمت در کارخانه‌ها برای پیگیری مشکلات تولیدکنندگان باعث دلگرمی تولیدکنندگان خواهد بود.
    احمد مرادی با اشاره به نگاه مسئولانه فولاد هرمزگان برای حل مشکلات منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: مطالبات و انتظارات جامعه از تولیدکنندگان بزرگ برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بالا است. خوشبختانه فولاد هرمزگان توجه لازم را به اشتغال‌زایی و مسئولیت‌های اجتماعی داشته است. این یعنی در کنار تولید، نگاه مسئولیت‌پذیر این شرکت، جامعه را راضی کرده و منشا خدمات بزرگی برای استان هرمزگان بوده است.این شرکت توانست نشاط را در جامعه ایجاد کند. فولاد هرمزگان در وقایعی همچون زلزله، شیوع کرونا، آموزش و پرورش و به ویژه حوزه ورزش توانست در استان هرمزگان باعث نشاط و راضی کردن جامعه شود. همواره در کنار مدیران به دنبال رفع مشکلات هستیم و تنها دغدغه نمایندگان این است که از چنین شرکت‌هایی از سوی دولتمردان حمایت به عمل آید.
    انتظار تخصیص گاز به صنایع بزرگ استان را داریم
    همچنین رئیس سازمان صمت استان هرمزگان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان گفت: خوشبختانه صنایع بزرگ استان هرمزگان بدون وقفه فعالیت می‌کنند و همه این صنایع علی‌رغم همه محدودیت‌ها تلاش خود را برای روشن نگاه داشتن خط تولید کرده‌اند. به طور مثال در ۱۰ ماه سال گذشته ۱۸ میلیون تن تولید صنعتی استان بود اما امسال این میزان به ۲۱ میلیون تن افزایش پیدا کرده است. امیدوار هستیم چالش‌های موجود به ویژه در زمینه تامین انرژی برطرف شود.وی افزود: از دولت تقاضا داریم شرکت‌هایی که در زمینه تامین انرژی سرمایه‌گذاری می‌کنند، بر اساس تعهد دولت با کمبود برق مواجه نشوند و بتوانند از مشوق‌ها استفاده کنند. تقاضای دیگر این است که سقف سهمیه گاز استان‌ها در اختیار همان استان قرار گیرد. ناگفته نماند که در بحث برق و گاز، دولت به صورت ملی تصمیم می‌گیرد و لازم است که استان‌های دیگر نیز به صرفه‌جویی در مصرف انرژی پایبند باشند تا انرژی به صنایع کشور برسد.
    رشد تولید فولاد با وجود محدودیت‌های انرژی
    معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در جلسه رفع موانع تولید استان هرمزگان با اشاره به زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی تولیدکنندگان برای رفع مشکلات جامعه از منظر اشتغال‌زایی و مسئولیت‌های اجتماعی، تصریح کرد: به کسب رکوردهای تولیدکنندگان در کشور افتخار می‌کنیم و همه مردم را در آن سهیم می دانیم. رشد صنعتی کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵٫۲ درصد بوده است و این مهم نشان می‌دهد که تولیدکنندگان به وظایف خود به خوبی عمل کردند حاجی حسینی نتایج به دست را نتیجه درایت و مدیریت صحیح دانست و گفت: مطابق با آمارهای جهانی، تولید فولاد در دنیا طی سال ۲۰۲۲ حدود ۴٫۲ درصد کاهش یافته است اما در مقابل این رشد منفی جهانی، تولید فولاد در کشورمان طی این سال، رشد ۸ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه مرده و به بیش از ۳۰ میلیون تن رسید.
    وی تصریح کرد: این دستاورد با همه محدودیت‌های داخلی و بین‌المللی به دست آمده است.
    معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت با اشاره به اینکه توزیع گاز در کشور از سوی وزارتخانه‌های مربوطه از هیچ الگوی مشخصی پیروی نمی‌کند و تمام کشور را به صورت یکپارچه و شبکه می‌بینند، اظهار کرد: شرکت‌های گاز استان‌ها مسئولیت را در توزیع گاز از خود سلب و به مرکز واگذار کردند و این اتفاق باعث ایجاد عدم توازن در توزیع گاز در کشور می‌شود. متاسفانه با این رویکرد، حتی برخی تولیدکنندگان ناچار به تعطیلی‌های طولانی‌مدت شدند. با این حال آن تولیدکنندگانی هم که تعطیل نشدند، کمبود انرژی به تولید آن‌ها ضربه زده است. امیدوار هستیم با مدیریت صحیح این حوزه، رویکردهای نادرست در حوزه صنعت در سال‌های قبل به ویژه در زمینه تامین توزیع انرژی اصلاح شود. ضمن اینکه مکان‌یابی توسعه‌های فولادی جدید از مرکز و مناطق کم‌آب به سمت سواحل و کنار آب رود.
    حاجی حسینی در ادامه گفت: طرح آمایش سرزمینی به ایمیدرو و ایدرو از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت سپرده شده است. سرمایه‌گذاری‌های جدید در زمینه فولاد باید هدفمند و با دقت باشند تا در آینده با مشکلات کنونی مواجه نشویم. وی تاکید کرد: به سال‌های آینده در رشد تولید صنعت و معدن بسیار امیدوار هستیم.
    گفتنی است، در پایان این جلسه، حضار از خطوط تولید شرکت فولاد هرمزگان بازدید کردند و با توانایی‌های این شرکت در تولید محصولات ویژه آشنا شدند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.