حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مهرتأیید دادستان بر سناریوی غم انگیز مسکن بندرعباس
    ۰۲ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۱۸
    شناسه : 2286
    بازدید 1784
    8
    دریانیوز: دادستان بندرعباس با پذیرش اظهار داشت: تیم قبلی اجرای طرح ملی در بندرعباس معتقد بودند که این طرح بایستی در شهرک علوی اجرا شود که ما معتقدیم اجرای طرح در آنجا برای تامین مسکن کارگران و کارکنان صنایع مناسب بود، اما برای سایر شهروندان بایستی در داخل شهر این طرح اجرایی شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ظهرسه شنبه که مسئولان قضایی استان هرمزگان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه نشست خبری در بندرعباس داشتند، رئیس کل دادگستری در حوزه دفاع از حقوق عامه گفت؛ اقدامات زیادی هم در حوزه مسکن صورت گرفته است. زمانی که خبرنگاران از معطلی بیش از ۹ماه در ثبت نام از متقاضيان مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس و مشکلات حوزه مسکن و اینکه نبض بازار مسکن در دستان مافیا ودلالان مسکن است و ضرورت حضور و اقدام دستگاه قضایی گفتند، دادستان بندرعباس با پذیرش این موضوع که عدم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس باعث افزایش اجاره بها و قیمت مسکن و حبابی شدن قیمت ها شده است؛ اظهار داشت: تیم قبلی اجرای این طرح ملی در بندرعباس معتقد بودند که این طرح بایستی در شهرک علوی اجرا شود که ما معتقدیم اجرای طرح در آنجا برای تامین مسکن کارگران و کارکنان صنایع مناسب بود، اما برای سایر شهروندان بایستی در داخل شهر این طرح اجرایی شود.

    وی البته گفت که جلسات زیادی در این حوزه با مسئولان راه وشهرسازی برگزار شده و بزودی قرار شده است که با پیگیری هایی که دادستانی داشته است، ثبت نام از متقاضيان مسکن در بندرعباس آغاز شود واین طرح داخل شهر اجرا شود. دادستان بندرعباس البته گلایه ای هم از دستگاه های اجرایی داشت که در بسیاری از امور کم‌کاری و سهل انگاری می شود تا ببینند که دستگاه قضایی آیا ورود می کند یا خیر که دستگاه های اجرایی بایستی به وظایف شان بخوبی عمل کنند. البته دادستان محترم به موضوعی اشاره کردند که واقعیت دارد و سهل انگاری و کم کاری دستگاه ها و نهادهای مختلف باعث شده است که هرمزگان در فقر، فلاکت، بیکاری و گرانی صدر نشین استان های کشور باشد. در حوزه مسکن هم در حالی که از ۲۸مهرماه سال گذشته ثبت نام از متقاضيان مسکن در سراسر کشور آغاز شد، اما سلیقه گرایی مسئولان و متولیان این حوزه در استان باعث شد که از متقاضيان بندرعباسی ثبت نام نشود و فرصت سوزی شد ومردم بندرعباس را از خانه دار شدن ناامید کردند و برخلاف سیاست های دولت عمل کردند.

    متاسفانه عملکرد ضعیف متولیان مسکن در هرمزگان در حوزه اجرای طرح ملی نهضت مسکن باعث شده است به اعتبار دولت خدشه وارد شود و نحوه اجرای طرح در بندرعباس شکست خورده قلمداد شود و با روند فعلی که مردم فقط وعده و وعید شنیده اند، نمی توان انتظار داشت که این طرح در بندرعباس اجرایی شود. ناامیدی از متولیان مسکن در بندرعباس باعث شد تا مردم و رسانه ها از دستگاه قضایی و دادستان بندرعباس مطالبه داشته باشند تا از حق قانونی شان در خانه دار شدن از طریق طرح نهضت ملی مسکن دفاع کنند و اجازه ندهند بیش از این فرصت سوزی شود که این بار دادستان بندرعباس تاکید کرد که با جلساتی که برگزار شده است، مکان اجرای این طرح ملی به داخل شهر بندرعباس منتقل شده است وبه زودی ثبت نام از متقاضيان مسکن آغاز می شود که امیدواریم با پیگیری بیشتر دادستان بندرعباس، ثبت نام از متقاضيان نیز زودتر آغاز شود واین طرح ملی در بندرعباس وارد فاز اجرایی شود که در نهایت تداوم فرصت سوزی ها جلوگیری می شود.
    علی زارعی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.