حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • معلولان هرمزگانی دیده شوند
    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۰۹
    شناسه : 5065
    بازدید 1213
    6
    درحالیکه بیش از 35هزار و500 معلول در سامانه بهزیستی هرمزگان ثبت شده‌اند که نیازمند دریافت خدمات در حوزه های مختلف هستند، اما ضرورت دارد سایر دستگاه ها نیز به این قشر خدمات‌دهی مطلوبی داشته باشند و قانون جامع حمایت از معلولان بطور کامل در استان اجرا شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز: درحالیکه بیش از ۳۵هزار و۵۰۰ معلول در سامانه بهزیستی هرمزگان ثبت شده‌اند که نیازمند دریافت خدمات در حوزه های مختلف هستند، اما ضرورت دارد سایر دستگاه ها نیز به این قشر خدمات‌دهی مطلوبی داشته باشند و قانون جامع حمایت از معلولان بطور کامل در استان اجرا شود.

    علاوه بر اشتغال، مناسب سازی محیط همواره دغدغه معلولان بوده است که کمتر به آن توجه شده است. در برخی حوزه ها از جمله پیاده روها متاسفانه حتی در مرکز استان، وضعیت پیاده روها برای شهروندان عادی مناسب نیست تا چه برسد به معلولان. بسیاری از پیاده روهای شهر خاکی یا دارای سنگ فرش و موزائیک های شکسته است و یا توسط تعمیرگاه ها، بساز و بفروش ها، تزئینات خودرویی ها، آپاراتی ها، دستفروشان ومغازه دارها و… تصرف شده اند ویا پستی و بلندی های زیادی دارند که حتی افراد سالم به سختی از این پیاده روها گذرمی کنند و در فصل بازگشایی مدارس هم مشاهده می کنیم که دانش آموزان زیادی مجبورند از خیایان رفت وآمد کنند ومتولیان مربوطه در این بخش اقدام مناسبی را انجام نداده اند. بیش از چهار هزار نفر معلول شنوایی در استان ثبت شده اند، اما حتی نمی توانند از برنامه های تلویزیونی استفاده کنند ومترجم برایشان در برنامه های صداوسیمای مرکز خلیج فارس درنظرگرفته نشده است.

    کمبود سمعک هم باعث بروز مشکلاتی برای این مددجویان شده است. برخی معلولان نیاز به ویلچر و ارتز و پروتز و… دارند وضرورت دارد خیرین وصنایع حامی بهزیستی باشند تا این نهاد حمایتی بتواند حمایت های لازم را از معلولان داشته باشد. مدیرکل بهزیستی هرمزگان نیز ازصنایع وخیرین خواست یاریگر مددجویان بهزیستی باشند تا این قشر بتوانند بر مشکلات شان فائق آیند. سامیه جهانشاهی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه دوسازمان فنی و حرفه ای و بهزیستی کشور برای آموزش های رایگان فنی وحرفه ای به مددجویان اظهار داشت: مددجویان بهزیستی این گلایه را دارند که بیشتر رشته های فنی وحرفه ای به روز نشده اند و یا در مراکز خصوصی برگزار می شوند که مددجویان توان پرداخت هزینه اش را ندارند ودر برخی شهرستان های استان هم مرکز آموزش فنی و حرفه ای وجود ندارد.

    وی گفت: ناشنوایان در استان نیاز به مترجم دارند و صداوسیما بر اساس بند۲۱ قانون جامع حمایت از معلولان، مکلف است حداقل پنج ساعت از برنامه های خود را در هفته بصورت رایگان به برنامه های سازمان وتشکل های مردم نهاد حامی معلولان با حضور رابط و مترجم ناشنوایان وزیرنویس اختصاص دهد وانتظار می رود این قانون در استان اجرا شود و ناشنوایان هم بتوانند از برنامه های مختلف استفاده کنند. جهانشاهی گفت:از طرفی برخی از مددجویان ناشنوای مان که در دوره های مهارتی فنی و حرفه ای شرکت می کنند، به دلیل نداشتن مترجم، نمی توانند در آزمون غیرعملی موفق شوند.

    وی افزود: میزان تسهیلات اشتغالزایی مددجویان با توجه به تورم جامعه تناسب ندارد ونیاز به افزایش این تسهیلات می باشد. جهانشاهی میزان خدمت گیرنده های بهزیستی هرمزگان را ۱۳۸هزار نفر اعلام کرد. وی با اشاره به مشکلات مددجویان در حوزه های مختلف و نیاز حمایت صنایع و خیرین از این مددجویان گفت: به کارکنان ادارات و صنایع پیشنهاد داریم حداقل سه رقم سمت راست حقوق شان را به مددجویان بهزیستی قرار دهند و همچنین صنایع در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان، از این بخش حمایت کنند. وی با بیان اینکه نسبت به گذشته برخی ادارات به مبحث مناسب سازی محیط برای استفاده معلولان در ادارات توجه بیشتری دارند؛ تصریح کرد: اما در محیط شهری توجه کمتری به مناسب سازی محیط برای استفاده معلولان شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.