حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مشاوران املاک  در گرانی مسکن نقشی ندارند
    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۵:۴۳
    شناسه : 2898
    بازدید 11396
    9
    رئیس اتحادیه املاک ، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس : رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس گفت: مشاوران املاک در گرانی مسکن نقشی ندارند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس گفت: مشاوران املاک در گرانی مسکن نقشی ندارند. به گزارش خبرنگار دریا ؛ امید رنجبر با دفاع از مشاوران املاک که در بازار متلاطم مسکن و حبابی شدن قیمت ملک تقصیری ندارند؛ اظهار داشت:قیمت گذاری برخی از سازندگان، مافیای مسکن و دلال های پنهان باعث افزایش قیمت و حبابی شدن قیمت املاک شده است. رنجبر خاطرنشان کرد: محتکران مسکن هم بایستی شناسایی شوند و خانه های خالی توسط مردم و مشاوران و فعالان مسکن بایستی به نهادهای مربوطه اعلام شود تا با اخذ مالیات از خانه های خالی، املاک بدون استفاده و خالی وارد چرخه عرضه شوند وبخشی از کمبود مسکن برطرف شود. رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس با بیان اینکه اطلاع داریم که برخی از مالکان حتی به نام سرایدارشان قراردادهای صوری منعقد می کنند تا از دادن مالیات وعرضه ملک شان فرار کنند‌؛ تاکید کرد: این فراریان مالیاتی ومحتکران املاک بایستی شناسایی و با آنها برخورد شود . وی همچنین از آمادگی اتحادیه مشاوران املاک برای همکاری جهت قیمت گذاری املاک بصورت منطقه ای در بندرعباس با سایر متولیان مربوط به حوزه مسکن خبرداد و افزود: تحقق این مهم واطلاع رسانی  قیمت های منطقه ای املاک بصورت فصلی باعث می شود قیمت ها واقعی شده و حباب قیمتی املاک از بین برود.

    رنجبر افزود: متاسفانه دلالان غیررسمی مسکن بدون پرداخت مالیات، عوارض، اشتغالزایی و…. فعالیت می کنند که به چرخه اقتصاد کشور هم آسیب می رسانند وبایستی توسط  دستگاه های نظارتی شناسایی و با آنها برخورد شود.رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس گفت: بایستی سازوکاری فراهم شود تا انتقال پول و خرید وفروش املاک توسط دلالان رصد شده و مالیات به گونه ای از آنها اخذ شود تا دلالی برایشان صرفه اقتصادی نداشته باشد.رنجبر مدعی شد: مشاوران املاک وارد حوزه دلالی ملک و خودرو نمی شوند و از طرفی دیگر قانونگذار برای فعالیت شان در خرید وفروش و ساخت وساز منعی قائل نشده است و آنها مالیات و عوارض فعالیت در این حوزه را می پردازند.وی گفت: البته دلالی قانونی که با سود منطقی همراه باشد و مالیات وعوارض هم پرداخت شود، جرم محسوب نمی شود.رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و  پارکینگ داران بندرعباس از عدم نظارت بر افزایش قیمت مسکن توسط متولیان مربوطه نیز انتقاد کرد و افزود: اتحادیه در این حوزه نقشی ندارد و متولی صدور پروانه کسب و نظارت بر عملکرد اعضای این صنف می باشد.وی گفت: از بهمن سال گذشته سامانه اصناف قطع است و ۳۰ پرونده مجوز فعالیت مشاور املاک در انتظار وصل شدن این سامانه است.

    رنجبر تعداد مجوز فعالیت مشاوران املاک در بندرعباس را ۸۰۰مجوز اعلام و افزود: البته حدود صد مشاور املاک بدلیل وضعیت و کسادی بازار مسکن نیمه فعال و یا غیرفعال هستند.رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس البته فعالیت این تعداد مشاور املاک در بندرعباس را بیشتر از میزان مورد نیاز شهر خواند وافزود: از طرفی دیگر قانون سقف و حدود پروانه صنفی را برداشته است و محدودیتی برای صدور پروانه کسب وجود ندارد.رنجبر گفت: متقاضیان پروانه فعالیت مشاور املاک و خودرو بایستی دوره های تخصصی در حوزه انعقاد و تحریر قراردادها و قوانین مرتبط بگذرانند و دو ضامن معتبر و دو مشاور حقوقی وفنی هم بایستی داشته باشند و در مصاحبه حضوری ثبت اسناد نیز موفقیت لازم را داشته باشند و گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد نیز ارائه دهند تا بتوانند مجوز فعالیت دریافت کنند .

    ثبت دیدگاه

    4 دیدگاه برای “مشاوران املاک در گرانی مسکن نقشی ندارند”
    1. سلام حرف های آقای رنجبر کاملا درست میگه و مشاورین املاک هیچ نقشی در گرانی ندارند

      پاسخ
    2. اتفاقا مشاورین املاک از عاملین گرانی مسکن هستن و هیمشه با تحریک موجر بوده و هستند. این صحبتها را از رییس اتحادیه املاک که خودش بنگاه دار هست منتشر کردید .
      پرتقال فروش رو پیدا کنید …

      پاسخ
    3. هرچه قیمت ملک بیشتر باشه کمیسیون اجاره وخریدوفروش هم بیشتر میشه پس نقش مستقیمی دارند .پ

      پاسخ
    4. خیلی نامردهستی که این حرفها را میزنی حتما خودت منفعت میبری من خودم با املاکیها کار کردم آدرس بده تا بهت بفهمانم با سند و مدرک

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.