حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مشاهده برخي وقايع و سكوت در برابر آنها غير قابل تحمل است
    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۰۲
    شناسه : 1869
    بازدید 1638
    7
    یعقوب دبيري نژاد، عضو شوراي شهر بندرعباس: عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به آغاز ترميم آسفالت معابر توسط شهرداري گفت: این روز ها شاهدیم کارگران زحمتکش شهرداری با تحمل گرمای چهل درجه هوا که گرمای قیر مذاب و آسفالت تازه و داغ، گرمای هوا را برای افراد عادی غیر قابل تحمل نموده، با دل و جان مشغول خدمت رسانی به مردم شهر هستند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز // عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به آغاز ترميم آسفالت معابر توسط شهرداري گفت: این روز ها که برای سرکشی و خداقوت به کارگران بخش آسفالت به مناطق مختلف شهر سرکشی و مراجعه می نمائیم شاهدیم کارگران زحمتکش شهرداری با تحمل گرمای چهل درجه هوا که گرمای قیر مذاب و آسفالت تازه و داغ، گرمای هوا را برای افراد عادی غیر قابل تحمل نموده، با دل و جان مشغول خدمت رسانی به مردم شهر هستند.

     یعقوب دبیری نژاد اظهار کرد : به عنوان نمایندگان و امانت داران مردم بندرعباس از نزدیک شاهدیم ، قیر مذاب و گرمای طاقت فرسا و تابش مستقیم نور آفتاب نتوانسته کوچکترین خللی در اراده این عزیزان ایجاد نماید، آما آنچه که کمر این مردان آهنین را خم نموده معوقات دو ماهه حقوق و شرمندگی آنان در مقابل سفره خانواده هایشان است.همگی به خوبی می دانیم شهرداری به عنوان یک نهاد درآمد هزینه تا زمانی که نتواند درآمد کسب نماید، امکان پرداخت حقوق کارکنانش را نخواهد داشت، شهرداری ها در پرداخت حقوق کارکنان، امکان اخذ حتی یک ریال از بودجه عمومی دولت را ندارند و تنها منبع پرداخت مطالبات پیمانکاران و حقوق کارگران همین ردیف های درآمدی است که دائما در شورا تاکید داریم شهرداری برای پرداخت حقوق باید از آن محل ها هزینه نماید و نه از محل ارزش افزوده.دبيري نژاد افزود: قصد ندارم اکنون وارد مباحث قانونی این مدعا گردم اما مگر خودمان تاکید نکردیم که شهرداری باید سایر کدهای درآمدی را فعال کند؟

    خدای نکرده قصد ندارم بگویم عمدی در کار است تا موجب از هم پاشیدگی سیستم مدیریت شهری گردد اما در خارج از شورا چنین استنباط می شود و افراد مطلع در حوزه مالی و درآمد، شورا را متهم به سنگ اندازی عمدی در امورات مدیریت شهری می نمایند. بنده به عنوان یک عضو شورا تا کی می توانم در پاسخ به اصحاب رسانه ، فرضیه کارشکنی عمدی شورا را رد نمایم ؟ عضو شوراي شهر بندرعباس با بيان اينكه مشاهده برخي موضوعات و سكوت در برابر آن گاهي غير قابل تحمل مي شود و علي رغم ميل باطني ناچارم بازهم سكوتم را بشكنم و وقايعي را تشريح كنم كه موجب ناراحتي مجددا همكاران خواهد شد، گفت: لازم می دانم تا به مردم بعنوان صاحبان اصلی این شورا، گزارش دهم که چرا تا به امروز دو ماه حقوق کارگران پرداخت نشده است؟ چرا پس از سه ماه هنوز بودجه شهرداری ابلاغ نشده است و دست شهرداری در حنا مانده؟

    چرا بدهی های دوره گذشته مدیریت شهرداری که رقم واقعی آن بیش از هزار میلیارد تومان است خواب آسوده هیچ کس را بهم نمیریزد؟ و چرا راه های پرداخت این بدهی سنگین بسته شده تا پیمانکاران را نیز همچون کارگران مظلوم شهرداری نقره داغ شوند؟ چرا سه ماه است ساخت و ساز در شهر بندرعباس راکد شده و متقاضیان اخذ پروانه همچنان منتظر تصویب مشوق های صدور پروانه ساختمانی هستند. کارگران شهرداری دو ماه است حقوق نگرفته اند و ما در شورا بجای بررسی و تصویب راه های وصول درآمد شهرداری از جمله تخفیفات پروانه ساختمانی ، اولویت های کاری شورا را، نقد عملکرد سازمان فرهنگی شهرداری در اجرای سرود «سلام فرمانده» و موضوعات دست چندمی قرار داده ایم و مصوبات راه گشا را هر بار به بهانه های واهی رد می نمائیم و پیشنهادهای بررسی شده در کمیسیون ها را مجددا به کمیسیون مرجوع می کنیم. دوستان عزیزم، تعریف و تمجید ها و احسنت و آفرین شنیدن های دنیایی عمر خیلی کوتاهی دارد، شوراهای قبل از ما اکنون در خانه نشسته اند و هیچکدام از تعریف و تمجید های دوره زمامداری برایشان ماندگار نشد ، به فکر توشه آخرت باشید که هر روز با آه و نفرین کارگران مظلوم شهرداری خالی تر از قبل می گردد. انگار فراموش کردیم، کارشکنی عمدی در امورات شهر و شهرداری، آن هم به بهانه های واهی و پوشاندن لباس توجیه بر آن ، فقط مردم دنیا را فریب خواهد داد و نه خدایی که از رگ گردن ما نزدیک تر است و حتی به نیت بندگانش نیز اشراف دارد.و البته اگر دستور کار اخذ تسهیلات را بعنوان اولین دستور کار جلسه امروز گواه رد این مدعا می دانید ، تجربه مصوبات مشابه در هفته های گذشته کاملاً پاسخگوی پیش بینی نتیجه این مصوبه نیز خواهد بود و تا پايان جلسه شاهد روند بررسي موضوع خواهيم بود.به همکارانم تذكر می دهم بترسید از روز حساب که از ما بپرسند چرا در جلسه ای نشستی که اولویتش مشکلات کارگران و رفع موانع شهر و شهرداری نبود؟

    بترسید از روزی که از ما سوال شود چرا برای هر مصوبه ای که راهگشای برون رفت از وضعیت فعلی شهرداری بود هزار ایراد بنی اسرائیلی آوردید و آن را رد نمودید. عضو شوراي شهر بندرعباس در پايان خطاب به اعضاي شوراي شهر گفت: همکاران عزیزم ، آیا می دانید ایجاد تغییرات کلی در مصوبات ، پیمانکار طلبکار و به خاک سیاه نشسته شهرداری را کاملا ناامید نموده است؟ آیا می دانید پیمانکاران هم کارگر و خانواده دارند و رفع مشکل آنان کم اهمیت تر از مشکلات کارگران شهرداری نیست؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.