حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مسکن مددجویان بی فرزند
    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
    شناسه : 7141
    بازدید 1323
    15
    دریانیوز// یکی از مشکلاتی که مددجویان کمیته امداد در سال های اخیر وبخصوص در دهه90 با آن مواجه بوده و همچنان این مشکل را دارند، بحث مسکن بوده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از مشکلاتی که مددجویان کمیته امداد در سال های اخیر وبخصوص در دهه۹۰ با آن مواجه بوده و همچنان این مشکل را دارند، بحث مسکن بوده و مشکل برای آنهایی سخت تر بوده که فرزندی نداشته یا فرزندان شان بزرگ شده بودند و ازدواج کرده و حال پدر و مادر یا مادر به تنهایی مانده و خانه شان هم قدیمی و فرسوده و در حال ریزش بوده و حتی خطر جانی و مدفون شدن در زیر آوار، این مددجویان را تهدید کرده و بارها پیگیری برای بازسازی مسکن داشته که این نهاد حمایتی اعلام کرده بدلیل ازدیاد تقاضا برای بازسازی یا ساخت مسکن و… برای مددجویان، خانواده هایی در اولویت هستند که فرزند کوچک و صغیر دارند.

    در حال حاضر که با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، ساخت مسکن برای محرومان نیز وارد فاز جدیدی شده است و چند روز قبل نیز چند هزار واحد مسکن برای مددجویان در کشور به بهره برداری رسید، رئیس جمهور نیز اظهارامیدواری کرد تا پایان سال آینده تمام مددجویان روستایی صاحب خانه شوند. در استان هرمزگان نیز که متاسفانه در فقر و فلاکت و بیکاری و گرانی در این سال‌ها در جایگاه نخست کشوری قرار داشته ایم و دولت ها در ادوار مختلف اقدامات مناسبی را برای رفع محرومیت در این استان نداشته اند، محرومان بخصوص در روستاها و مناطق حاشیه ای شهرها نیز از مسکن مناسبی برخوردار نیستند و برخی در خانه هایی زندگی می کنند که بدلیل فرسودگی، سقف و دیوارهای فرسوده اش فرو ریخته و یا در معرض تخریب قرار دارند. بخشی از این خانواده ها تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و برخی نیز تحت پوشش هیچ نهادی قرار ندارند و از مسکن مناسبی نیز برخوردار نیستند و توان تعمیر یا بازسازی و یا احداث مسکن را ندارند و در معرض خطر هستند که انتظار می رود دولت در طرح نهضت ملی مسکن از این خانواده ها حمایت ویژه ای را داشته باشد تا خانواده های محروم و مستضعف از خانه های مناسب و استاندارد بهره مند شوند.

    از سال های گذشته که پیگیر امورات خانواده های محروم بودیم و مشکلات شان را منعکس می کردیم، مشکل مسکن برخی مادران و زنان بی سرپرست مددجو را نیز به متولیان مربوطه منعکس کردیم که در پاسخ اظهار می کردند که این مادران یا زنان بدلیل نداشتن فرزند کوچک، در اولویت بازسازی، تعمیر و ساخت و حتی پرداخت تسهیلات بازسازی قرار ندارند. این موضوع باعث رنجش و ناراحتی برخی از این مددجویان بود و اظهار می کردند آیا حال که فرزند کوچکی نداریم، بایستی در زیر آوار خانه فرسوده مان مدفون شویم؟ در استان هرمزگان ضرورت دارد حمایت بیشتری از خانواده های محروم صورت پذیرد و علاوه بر دولت، خیرین و بخصوص صنایع وبنگاه های اقتصادی نیز در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان از محرومان حمایت بیشتری داشته باشند و بخصوص صنایعی مانند فولاد کاوه کیش و شرکت خدمات دریایی و بندری سینا و… که وابسته به نهاد انقلابی بنیاد مستضعفان هستند، انتظار می رود از مستضعفان و محرومان در استان حمایت بیشتری داشته باشند و با کمیته امداد و بهزیستی و… برای بازسازی و ساخت مسکن و رفع مشکلات مددجویان شان مشارکت بیشتری داشته باشند تا این مددجویان مشکلات کمتری را داشته باشند. محرومان روستایی و حاشیه نشین بیشترین مشکلات را دارند و زنان بدسرپرست و بی سرپرست هم نیاز به حمایت دارند که انتظار می رود تدابیر لازم برای حمایت از این خانواده ها اندیشیده شود تا هیچ محرومی مشکل مسکن بخصوص در روستاها و مناطق محروم نداشته باشند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.