حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2970 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مرگ های ارزان در جاده های هرمزگان
    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۸
    شناسه : 2224
    بازدید 1597
    11
    کمتر هفته‌ای است که اخباری از تصادفات مرگبار خودروهای موسوم به شوتی و سوختبر در جاده های هرمزگان دیده و شنیده نشود و افرادی که زنده زنده در آتش می سوزند یا جاده هایی که بدلیل غیراستاندارد بودن و... به قتلگاه رانندگان و سرنشینان تبدیل شده و برای هیچ کدام از این موارد اقدام مناسبی صورت نگرفته است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: کمتر هفته‌ای است که اخباری از تصادفات مرگبار خودروهای موسوم به شوتی و سوختبر در جاده های هرمزگان دیده و شنیده نشود و افرادی که زنده زنده در آتش می سوزند یا جاده هایی که بدلیل غیراستاندارد بودن و… به قتلگاه رانندگان و سرنشینان تبدیل شده و برای هیچ کدام از این موارد اقدام مناسبی صورت نگرفته است.متاسفانه علی رغم اینکه هرمزگان شاهرگ و قطب اقتصاد وتجارت کشور می باشد، اما نه از جاده‌های ترانزیتی مناسب وایمن واستاندارد برخوردار است و نه از طرفی دیگر مردمان این دیار سهمی از صنعت، معدن، تجارت وثروت این استان برده اند وسهم شان فقط فقر وفلاکت، بیکاری و گرانی است. پایتخت نشینان در ادوار مختلف هرمزگان را گاوی شیرده دیده‌اند که فقط بایستی از شیرو ثروتش بدوشند واین استان زرخیز روز به روز نحیف تر شده و در رتبه نخست فقر وفلاکت، بیکاری و گرانی در کشور قرار دارد.

    از گذشته تاکنون بر مردمان وجوانان مرزدار و مرزبان هرمزگانی برچسب قاچاقچی زده شده است واز آن طرف قاچاق های سازمان یافته که قاچاقچیانش در خارج از استان هستند دیده نشدند و کولبران هرمزگانی که فقط برای امرار معیشت، کالایی را جابجا کردند، قاچاقچی خوانده شدند. طرح رزاق را در برخی مناطق مرزی کشور اجرا کردند و هرمزگانی ها از این طرح بی نصیب شدند. مردمانی که از قرن ها پیش از دریا با صیادی و تجارت وملوانی امرار معاش می‌کردند، درحال حاضر ودر این سال ها دریا به رویشان بسته شده است. مجوز صید به آنها وفرزندان شان داده نمی شود ومی گویند ذخایر دریا محدود است و به بهانه حفظ ذخایر به آنها مجوز صیادی داده نمی شود و با آنها برخورد می شود واز آن طرف کشتی های غول پیکر موسوم به چینی دریا را جاروب وغارت می کنند و به آنها نگفتند ذخایر دریا را به خطر می اندازید. از طرفی دیگر در صنایع برای هرمزگانی ها شغل نیست و نیروی مورد نیاز صنایع از سایر استان های کشور تامین شد و به هرمزگانی ها گفته اند که نیروی ماهر برای صنایع می خواهیم و شما مهارت دیده نیستید.

    اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نیز در این سالها سکانش در دستان غیربومی ها بوده و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را نه تنها افزایش ندادند که حتی اقدام به واگذاری مراکز خواهران به بخش خصوصی کردند و بیشتر آموزش‌ها به آموزشگاه های آزاد واگذار شده‌اند که جوانان هرمزگانی توان پرداخت این هزینه های سنگین برای آموزش را ندارند و هیچکس هم پاسخگونیست ودرحال حاضر نیز سرپرست غیربومی سکاندار این مجموعه مهارت آموزی است. با این شرایط و بی مهری ها، جوانان هرمزگان به سمت مشاغل کاذب رفته‌اند و جان خودشان و دیگران را به خطر می اندازند و هر هفته چندین نفر جان‌شان را ازدست می دهند و خانواده های بسیاری عزادار شده و متاسفانه تاکنون اقدامی اساسی برای برای چالش بیکاری در استان نشده است ومسئولان گویا به کسب مقام اولی هرمزگان در بیکاری، فقر وفلاکت و گرانی افتخار و فخرفروشی می کنند که نسخه ای درمانگر نمی پیچند.
    علی زارعی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.