حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مرکز خدمات مشاوره فناورانه شیلات و آبزی‌پروری افتتاح شد
    ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
    شناسه : 8285
    بازدید 1324
    8
    با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان دریانیوز// مرکز خدمات مشاوره فناورانه شیلات و آبزی‌پروری در جهاددانشگاهی استان هرمزگان افتتاح شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مرکز خدمات مشاوره فناورانه شیلات و آبزی‌پروری در جهاددانشگاهی استان هرمزگان افتتاح شد.
    مرکز خدمات مشاوره فناورانه شیلات و آبزی پروری با حضور عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان، محمد دل‌پسند رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان هرمزگان، مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از فعالان حوزه شیلات و آبزی پروری در جهاد دانشگاهی استان هرمزگان افتتاح شد.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: در برنامه هفتم توسعه به اقتصاد دریا محور تاکید زیادی شده است و افتتاح مرکز خدمات مشاوره فناوررانه می‌تواند در این زمینه راهگشای خوبی باشد. عادل شهرزاد افزود: در استان هرمزگان به اهمیت بحث دریا محور به خوبی پرداخته نشده است و کارهایی که تاکنون انجام شده است بیشتر ساحل محور بوده است.
    شهرزاد بیان کرد: باید از پتانسیل دریا استفاده بیشتری شود و رهبر معظم انقلاب نیز به موضوع اقتصاد دریامحور تاکید و توجه ویژه‌ای دارند.وی عنوان کرد: تاکنون در حوزه آبزی پروری به ویژه پرورش میگو، گسترش سطح زیر کشت مدنظر بوده است اما بهره‌وری و فرآوری محصولات کمتر مورد توجه بوده است به همین دلیل باید به افزایش عملکرد در سطوح پرورش آبزیان بیشتر توجه شود و برای افزایش تولید باید کارهای علمی و فناورانه صورت گیرد. شهردار خاطرنشان کرد: وجود این مرکز به تنهایی نمی‌تواند مشکلات موجود در زمینه آبزی پروری و شیلات را برطرف نماید به همین دلیل باید دستگاه‌های اجرایی در کنار این مرکز قرار گرفته تا خلاهای موجود را بتواند پوشش دهد.


    معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: در حوزه آبزی پروری در استان هرمزگان تنها بر روی برخی محصولات مانند پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس و غیره تمرکز داشته است و به سایر محصولات توجهی صورت نگرفته است که باید به آنها نیز پرداخته شود.
    در ادامه رئیس جهاددانشگاهی واحد استان هرمزگان گفت: به دلیل دغدغه هایی که در حوزه شیلات وجود داشته است راه اندازی این مرکز به شدت در استان احساس می شد.
    محمد دلپسند افزود: استان هرمزگان نیازمند یک مرکز مشاوره خدمات فناورانه در حوزه شیلات بود تا بتوانیم بر اساس آن با روش های نوین در افزایش بهره وری در این حوزه، افزایش راندمان آبزی پروری را در استان شاهد باشیم.
    دلپسند اظهارداشت: ما در جهاددانشگاهی براساس اسناد بالادستی به ویژه سند هفتم توسعه کشور وظیفه انتقال فناوری و بومی سازی فناوری را برعهده داریم. دلپسند عنوان کرد: اهمیت راهبردی آبزی پروری به این دلیل است که می توانیم در سبد صنایع غذایی تنوع ایجاد نماییم و استان هرمزگان به دلیل شرایط خاص آن در زمینه آبزی پروری شناخته می شود.


    وی بیان کرد: یکی از مقدمات این کار، راه اندازی مرکز مشاوره فناورانه شیلات و آبزی پروری بود که بتوانیم خدمات فناورانه را به متقاضیان فعالیت در این عرصه منتقل کنیم. رئیس جهاددانشگاهی واحد هرمزگان ادامه داد: واحد های مختلف جهاد دانشگاهی در کشور در عرصه شیلات و آبزی پروری ورود کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به تامین واکسن، جلبک، تولید آبزیان و غیره اشاره کرد و تولید و تامین خوراک آبزیان برعهده استان هرمزگان گذاشته شده است و امیدواریم در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهیم. در ادامه مدیرکل شیلات استان هرمزگان گفت: بیشترین تولیدات شیلاتی کشور با ۳۵۰ هزار تن تولید و صید سالیانه به استان هرمزگان اختصاص دارد.

    مسعود بارانی افزود: ۳۰ هزار تن از این محصولات از طریق فعالیت های آبزی پروری و ۳۲۰ هزار تن از طریق صید آبزیان انجام می باشد. بارانی اظهارداشت: در استان هرمزگان ۴۰ هزار نفر از طریق فعالیت های شیلاتی و صید و صیادی امرار معاش می کنند. وی خاطرنشان کرد: با اهمیت ترین شیلات در کشور به دلیل تامین نیاز کشور، شیلات استان هرمزگان است. وی با اشاره به اینکه اهمیت راه اندازی این مرکز بسیار بالاست بیان کرد: این مرکز می‌تواند سرمایه سرمایه گذاران را به سمت ظرفیت‌های موجود هدایت نماید و در مرحله ساخت و تولید نیز روش های نوین را به متقاضیان ارائه نماید تا عملکرد بهتری را در این زمینه شاهد باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.