حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مردم در انتظار برخورد با مسببان مسمومیت ها
    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۲۶
    شناسه : 7124
    بازدید 1285
    10
    دریانیوز// مسمومیت های اخیر باعث نگرانی دانش آموزان و والدین شده و منجر به این شد که برخی از دانش آموزان از رفتن به مدرسه امتناع کنند و نگرانی های خانواده ها افزایش یافته است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مسمومیت های اخیر باعث نگرانی دانش آموزان و والدین شده و منجر به این شد که برخی از دانش آموزان از رفتن به مدرسه امتناع کنند و نگرانی های خانواده ها افزایش یافته است.

    متاسفانه کسانی که خواستند در پاییز کشور را به آشوب بکشانند و اهداف شومی داشتند و نتوانستند بطور کامل به اهداف ننگین خود دست یابند و حمایت مردم از نظام در ۲۲ بهمن نیز آنها را خشمگین کرده بود، بدنبال چاره ای دیگر برای افزایش نارضایتی و انتقام جویی از مردم بودند و در چند ماه قبل هم مسمومیت دانش آموزان بیگناه را کلید زدند که اقدامی پلید و نشان از خوی وحشی‌گری آنهاست که به کودکان و نوجوانان کشور هم رحم نکردند.

    متاسفانه در داخل کشور هم برخی با آنها در حوزه های مختلف همواره با دشمنان همراهی داشته و این مسمویت ها ادامه یافته است. رهبر معظم انقلاب نیز در روز درختکاري بر برخورد با مسببان این مسمومیت ها تاکید فرمودند و با تاکید بر اینکه مسئولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی باید با جدیت آن را دنبال کنند، گفتند: این موضوع یک جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض است و اگر کسانی در این ماجرا دست داشته باشند، باید عوامل و مسببین آن به اشد مجازات برسند.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این موضوع را جنایت درحقِ معصوم‌ترین عناصر جامعه یعنی کودکان و همچنین موجب ناامنی روانی جامعه و نگرانی خانواده‌ها دانستند و خاطرنشان کردند: همه بدانند اگر کسانی به عنوان عوامل این جنایت شناسایی و محکوم شوند، هیچ عفوی درمورد آنها نخواهد بود، زیرا باید به اشد مجازات برسند تا مایه عبرت دیگران شود. رئیس دستگاه قضا نیز گفت: «مسمومیت‌های دانش‌آموزان یکی از موارد افساد فی الارض است و عاملان آن به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

    غلامحسین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: اولین مسئله‌ای که این روزها همه با آن درگیر هستیم، مسئله مسمومیت دانش آموزان در مدارس است که از شهر قم در آذر ماه شروع شد و متأسفانه تا امروز ادامه پیدا کرد. این مسئله با توجه به اینکه با جان انسان‌ها و ثانیاً با روان همه افراد ارتباط دارد، فوق العاده حائز اهمیت است و همه دستگاه‌ها برای حل این مشکل نهایت تلاش خود را به کار گرفته اند. موضوع مسمومیت‌ها به نظر می‌رسد سازمان یافته است و کاری است که دشمن یا ایجاد کرده و اکنون بهره‌برداری می‌کند یا حداقل نهایت بهره برداری را از این مسئله دارد.در این ماجرا ملاحظه می‌کنید سرویس‌های مختلف و دشمنان جمهوری اسلامی در این ماه اخیر بویژه چه حرف‌هایی زدند و چه موضع‌گیری‌هایی کردند و متأسفانه برخی افراد غافل و وابسته هم در داخل همان خط التهاب و ایجاد ترس و دلهره بیشتر را تزریق می‌کنند.

    نهایت تلاش انجام می‌شود تا عوامل و علت اصلی مسئله شناسایی شود و امید است بزودی به جمع‌بندی برسد؛ هفته‌ای نیست که در وزارت کشور گزارشات جمع‌بندی نشود و از همه صاحب‌نظران در حوزه سلامت و امنیت و اطلاعات از استفاده از برترین و بهترین آزمایشگاه تست‌هایی گرفته شده و با برخی عوامل برخورد شده و در مجموع اقدام همه جانبه صورت می‌گیرد تا با جمع‌بندی این مسئله مردم را در جریان قرار دهند.اگر عوامل شناخته شدند، باید توجه داشت که این اقدام یکی از مصداق‌های روشن افساد فی‌الارض در قانون است و عواملی که دستگیر شوند جزو کسانی هستند که بی تردید جزو مفسد فی الارض اند و یقیناً قوه قضائیه بصورت کاملاً ویژه و خارج از وقت رسیدگی می‌کند و عناصری که به هر نحوی در این کار دخیل هستند، به اشد مجازات که قانون پیش بینی کرده محکوم و با آنان برخورد قاطع خواهد شد و هیچ گونه اغماض نخواهد شد.

    همچنین کسانی که همراه با دشمن التهاب آفرینی می‌کنند، در این راستا حتماً در هر استانی یک شعبه در مرکز اختصاص یابد تا این افراد شایعه‌پراکن حتماً احضار شوند که یا روشن می‌شود که همراه با دشمن و سوءنیت است و باید به اشد مجازات محکوم شوند و یا اینکه غفلت کردند که به دلیل اهمیت موضوع نباید گذشت، شاید در حد افساد فی الارض نباشد، اما اگر مطلبی بدون استناد بیان شده که بر دلهره جامعه بیافزاید، نباید از آنان گذشت. مردم انتظار دارند با مسببان این ناامنی ها بشدت برخورد شود تا دانش آموزان با خاطری آسوده به مدارس بروند.

    یکی از راهکارها این است که تمام مدارس برای افزایش امنیت به دوربین های مدار بسته مجهز شوند تا هر شخصی که اقدام به پرتاب شئی به داخل مدارس کنند، از آنها تصویر برداری شود و از طرفی هم نیروی انتظامی و… در اطراف مدارس گشت زنی داشته باشند و از ظرفیت بسیج و… نیز می توان در این حوزه استفاده کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.