حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • مراجعه نشود، بررسی نمی‌شود
    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
    شناسه : 533
    بازدید 1750
    37

    یادداشت- دریانیوز// می گوید که بیش از یک سال است که می آید تا کارهای بازنشستگی خود را انجام دهد اما هنوز موفق نشده است. می‌گوید هر دفعه که می آید بهانه می آورند که باید یا تاییدیه بگیری یا مدارک جدید بیاورم. اگر نمی خواهند مرا به صورت مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته […]

    ارسال توسط : نویسنده : معصومه سراجی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    یادداشت- دریانیوز// می گوید که بیش از یک سال است که می آید تا کارهای بازنشستگی خود را انجام دهد اما هنوز موفق نشده است.
    می‌گوید هر دفعه که می آید بهانه می آورند که باید یا تاییدیه بگیری یا مدارک جدید بیاورم. اگر نمی خواهند مرا به صورت مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته کنند مستقیم بگویند و اینقدر مرا اذیت نکنند. این گفته های یکی از مراجعه کنندگان به یکی از شعب تامین اجتماعی بندرعباس است که می‌گوید نزدیک به یک سال و نیم است که برای بازنشستگی با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور می آید و دست خالی باز می گردد و نتیجه نمی گیرد. مشاغل سخت و زیان آور از آن دسته مشاغلی است که بازنشستگی در آن به ازای هر سال فعالیت در مشاغل سخت و زیان آور، ۶ ماه به سنوات فعالیت با پرداخت ۴ درصد حق بیمه اجرا می شود. بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه هایی که در استان هرمزگان فعالیت دارند به دلیل ماهیت کارشان دارای کارگرانی هستند که می توانند با استفاده از این قانون به دلیل شرایط کاری که دارند با ۲۰ سال سابقه به صورت مستمر و ۲۵ سال سابقه به صورت غیر مستمر از قانون مشاغل سخت و زیان آور استفاده کرده و بازنشسته شوند. رویه ای که فرد متقاضی با مراجعه به شرکت هایی که سنجش میزان سختی کار را انجام می دهد آغاز شده و پس از طی مراحلی و تایید شغل آنها که سخت و زیان آور است به مرحله اجرا در می آید که این رویه بستگی به نوع شغل از زمان ثبت درخواست در این شرکت‌ها تا دریافت پاسخ متغیر است. اما رویه اصلی در تامین اجتماعی آغاز می شود. بسیاری از متقاضیان از روند آن ناراضی و گلایه دارند چرا که روند رسیدگی به درخواست آنها زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد. تایید شغل مورد نظر و بررسی پرونده متقاضیان از جمله مسائلی است که روند رسیدگی را در تامین اجتماعی به درازا می کشد و یکی دیگر از دلایل آن کمبود نیروی انسانی برای رسیدگی و بررسی این پرونده هاست که گاهی ممکن است یک پرونده چندین ماه در نوبت رسیدگی قرار گیرد. متصدی رسیدگی به پرونده‌های مشاغل سخت و زیان آور در شعبه یک تامین اجتماعی بندرعباس یک نفر است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از صنایع و شرکت‌های که کارگرانی با شرایط سخت و زیان آور دارند در این شعبه رسیدگی می شود، پرونده ها همیشه مسکوت می مانند و مورد بررسی قرار نمی گیرند و روند رسیدگی را طولانی می‌کند. یکی دیگر از گلایه‌هایی که مراجعه کنندگان در این زمینه دارد این است که تا زمانی که خود شخص درخواست کننده مراجعه نکند، پرونده آنها مورد بررسی قرار نمی گیرد و یک متقاضی ممکن است در ماه بیش از ۱۰ مرتبه به تامین اجتماعی مراجعه کند تا بتواند پاسخ بگیرد.
    موضوع کمبود نیرو و معطلی ارباب رجوع نیز به گوش مسئولان تامین اجتماعی استان رسیده است اما همچنان به این موضوع مهم رسیدگی نشده و مراجعه‌کنندگان مدت زیادی را باید رفت و آمد کرده تا پاسخ دریافت نمایند. از سوی دیگر با توجه به شرایط بیماری کرونا و کاهش مراجعات مردم به دستگاه‌های اجرایی، اما همچنان شاهد هستیم که مراجعه برای دریافت پاسخ و گرفتن نتیجه توسط مراجعه‌کنندگان ادامه دارد و عدم مراجعه به منزله عدم تمایل افراد به بازنشستگی تلقی شده و پرونده آنها مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و انجام خدمات غیرحضوری در این زمینه همچنان در دستور کار مسوولان تامین اجتماعی استان قرار ندارد و مراجعه کنندگان از این امر گلایه دارند. حتی علی‌رغم اینکه مسوولان تامین اجتماعی می‌گویند ارباب رجوع می‌توانند تلفنی پیگیر مسایل و کارهای خود باشند، به تماس تلفنی آنها نیز پاسخ داده نمی‌شود و مجبورند در این شرایط کرونایی خود در محل تامین اجتماعی حضور پیدا کنند تا به نتیجه برسد.
    با توجه به اینکه افرادی که در این مشاغل فعالیت کرده‌اند شرایط کاری سختی را گذرانده‌اند، می‌خواهند که سریعتر نتیجه سختی کار خود را ببینند و بازنشسته شوند اما روند رسیدگی و بررسی پرونده ها و پاسخگویی توسط مسئولان تامین اجتماعی گاهی به بیش از یکسال هم می‌رسد. این موضوع مراجعه کنندگان را آزرده خاطر می کند. تکریم ارباب رجوع باید در دستور کار مسئولان تامین اجتماعی استان بیش از پیش قرار گیرد و با افزایش نیرو و پاسخگویی به صورت غیر حضوری و رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها را هم در دستور کار خود قرار دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.